
[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
dit komt volgens mij idd niet echt vaak voor, meestal lekken de sensoren langs de afdicht ring, dus zeg nooit nooit zie je maar weer
. dat ie langs binnen lekte zal dan ook wel de oorzaak zijn van de kortsluiting in de bedraging van de sensor

Nieuw sensorke (15,62 euro) zit erin. Achteruitrijlichten doen het ook weer. Heb nog een nieuwe diepe dop 22 kunnen kopen, naast die diepe 24 die ik al had gekocht voor de oude sensor. En zoŽn reuzespuit om je bakolie erin te spuiten is elke cent waard.
Olie was net vervangen, heb ik dus netjes gerecycled. Ben nog wezen kijken voor 2 nieuwe bandjes voor op de 16Žers...wat een prijsverschil tussen 16" en 15", oei!
Die potenzaŽs S02 zouden nog in 16" gemaakt worden. Zoek nu nog iemand die mij die enigszins preiswert kan leveren...profile tire center kost 153,-....per band natuurlijk. 
Ik lig weer onder de auto, even checken of ie nog lekt en een nieuwe claxon monteren. De oude is gestorven.
Olie was net vervangen, heb ik dus netjes gerecycled. Ben nog wezen kijken voor 2 nieuwe bandjes voor op de 16Žers...wat een prijsverschil tussen 16" en 15", oei!


Ik lig weer onder de auto, even checken of ie nog lekt en een nieuwe claxon monteren. De oude is gestorven.
Nee, nog geen spoorverbreders. Maar die zouden een dezer dagen retour eigenaar komen. En dan is het weer mijn beurt.
Net op de sloop een andere claxon gehaald, van een peugeot 605
Hij doet weer beep beep!
Lekken doet die bak nog niet...nog geen druppel gezien.
Net op de sloop een andere claxon gehaald, van een peugeot 605

Hij doet weer beep beep!
Lekken doet die bak nog niet...nog geen druppel gezien.

-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
'k zag net een filmpje van een clio turbo, das zeker rap
'k kan hem alleen niet online krijgen


'k kan hem alleen niet online krijgen

Volgende onderdeel wat nog nooit is vervangen:
linksvoor (bestuurderskant) zit de schotel zo:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... t-goed.jpg[/img]
en rechtsvoor kom ik er met mijn vinger tussen:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -kapot.jpg[/img]
iemand een tip wat ik hiermee aanmoet? nieuwe veerpootschotels etc? aandraaien? morgen nog maar eens proberen...is het weer licht.
linksvoor (bestuurderskant) zit de schotel zo:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... t-goed.jpg[/img]
en rechtsvoor kom ik er met mijn vinger tussen:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -kapot.jpg[/img]
iemand een tip wat ik hiermee aanmoet? nieuwe veerpootschotels etc? aandraaien? morgen nog maar eens proberen...is het weer licht.
Hopelijk in de nazomer...als de eerste blaadjes op de weg vallen...Steven schreef:Nieuwe rubbers en gelijk lagers halen bij de dealah
Kost niet zoveel als het goed is en anders levert Monroe het ws. ook wel.
Wanneer gaan we macce?

Heb me trouwens rotgezocht naar specs van de turbo die op een volvow T4 zit, maar niks kunnen vinden.
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
http://clio.turboblog.fr/ma_clio_rsi/fi ... _turbo.wmvle mouton noir (sandy) schreef:'k zag net een filmpje van een clio turbo, das zeker rap![]()
![]()
'k kan hem alleen niet online krijgen


-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
nissan sunny gti-r vs clio 16v turbole mouton noir (sandy) schreef:http://clio.turboblog.fr/ma_clio_rsi/fi ... _turbo.wmvle mouton noir (sandy) schreef:'k zag net een filmpje van een clio turbo, das zeker rap![]()
![]()
'k kan hem alleen niet online krijgen
had ik maar 6000 eurie over

en 't rijd zeker 250

250 moet!!!! maar niet met 7500 toeren...
ik betwijfel of die clio 250 loopt trouwens. Als hij de standaard bak heeft, en volgens mij ook de begrenzer heeft laten zitten haalt ie dat niet.
ik betwijfel of die clio 250 loopt trouwens. Als hij de standaard bak heeft, en volgens mij ook de begrenzer heeft laten zitten haalt ie dat niet.
Ik denk niet dattie met een standaard 16v management rijd.
Die chip is heus wel geflashed en herschreven, dus zal de toerenbegrenzer ook wel wat hoger liggen.
Edit: trouwens al die andere auto's lijken wel standaard terwijl de clio al flink gefokt is. Die Sunny kan vrij gemakkelijk naar 400 pk, dan ist andere koek
Maargoed die clio klinkt wel lekkah.
Die chip is heus wel geflashed en herschreven, dus zal de toerenbegrenzer ook wel wat hoger liggen.
Edit: trouwens al die andere auto's lijken wel standaard terwijl de clio al flink gefokt is. Die Sunny kan vrij gemakkelijk naar 400 pk, dan ist andere koek

Maargoed die clio klinkt wel lekkah.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, maar Sunny is wel veel zwaarder als een cliootje, en heeft ook nog eens een stuk meer aandrijfverlies, gecombineert met een rolling start (weg 4wd voordeel), zorgt dus in dit geval ervoor dat de Zonnie schijt wordt gereden.
Ennuh...is toch leuk als je op de snelweg een Nissan Sunny GTI-R en een Integra Type R als rijdende chicane gebruikt
Ook al zijn ze standaard.
Ennuh...is toch leuk als je op de snelweg een Nissan Sunny GTI-R en een Integra Type R als rijdende chicane gebruikt

Jah doet me een beetje denken aan dat filmpje met de Supra MK V vs. Porsche 996 Biturbo op de snelweg aan het sporten, terwijl op de achtergrond een Golf 1 zit te drukken die uiteindelijks rechts erlangs gaat.
Die is pas echt meesterlijk
Die is pas echt meesterlijk

Is een grappig gezicht ja!canonballman schreef:Ennuh...is toch leuk als je op de snelweg een Nissan Sunny GTI-R en een Integra Type R als rijdende chicane gebruiktOok al zijn ze standaard.

Welke is dat dan? Link?Steven schreef:Jah doet me een beetje denken aan dat filmpje met de Supra MK V vs. Porsche 996 Biturbo op de snelweg aan het sporten, terwijl op de achtergrond een Golf 1 zit te drukken die uiteindelijks rechts erlangs gaat.
Die is pas echt meesterlijk
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
z'n spec's staan ook ergens op die site, maar 'k spreek 3 woorden fransMarcoG schreef:250 moet!!!! maar niet met 7500 toeren...
ik betwijfel of die clio 250 loopt trouwens. Als hij de standaard bak heeft, en volgens mij ook de begrenzer heeft laten zitten haalt ie dat niet.

Die is inderdaad echt kewl!Steven schreef:Jah doet me een beetje denken aan dat filmpje met de Supra MK V vs. Porsche 996 Biturbo op de snelweg aan het sporten, terwijl op de achtergrond een Golf 1 zit te drukken die uiteindelijks rechts erlangs gaat.
Die is pas echt meesterlijk
De eigenaar van die auto is eens bij team1916v op het forum langs geweest en heeft er wat materiaal achter gelaten:
Heb ze even op mijn eigen host gezet want zijn links bestaan niet meer:
http://www.minddrive.nl/100a200.wmv
http://www.minddrive.nl/80a120en3eme.wmv
Heb ze even op mijn eigen host gezet want zijn links bestaan niet meer:
http://www.minddrive.nl/100a200.wmv
http://www.minddrive.nl/80a120en3eme.wmv
Ik heb ze al genoeg gezien haha! Schakelen (van100naar200) ging niet zo lekker...in de begrenzer blijven hangen.TMC16v schreef:De eigenaar van die auto is eens bij team1916v op het forum langs geweest en heeft er wat materiaal achter gelaten:
Heb ze even op mijn eigen host gezet want zijn links bestaan niet meer:
http://www.minddrive.nl/100a200.wmv
http://www.minddrive.nl/80a120en3eme.wmv
Ik ga een veerpootlager vervangen. Als ik niet meer online kom heb ik een veer tegen me harses gekregen.

Korte update:
Veerpootlager was helemaal niet stuk. Rubber eromheen was wel aardig verrot. Vrijdag (=vandaag al) zou een setje nieuw spul bij de dealer komen en dat wordt dan morgen (=zaterdag) gemonteerd. Dan zit er rechtsvoor nieuw rubber in elk geval.
In de tussentijd is er nog een wiellager stukgegaan of een homokineet.
Hoor een behoorlijk zoemend geluid en bij het remmen met een lage snelheid (bijna stapvoets) voel ik "schokjes" alsof er een slag in een remschijf zou zitten. Tijdens het vervangen van de veerpootrubbers zaterdag maar eens even nakijken wat er van dat lager rechtsvoor nog over is. Lager plus naaf waren r.v. met oud op nieuw vervangen...
En vanavond in de kelder het blok nog wat kaal gemaakt. Kleppendeksel eraf, nokkenassen eruit, klepstoters eruit, thermostaathuis, sensoren....en de moeren van het uitlaatspruitstuk met WD40 ingespoten. Eens kijken of daar morgen beweging in te krijgen is. Alles wordt netjes in bakjes met labels opgeslagen zodat ik -hopelijk- ook weer weet hoe het in elkaar moet.
Als ik qua tijd uitkom wilde ik morgen ook de draagarmrubbers vervangen door polyurethaan (powerflex). Heb de spoorbreedte nog niet gewijzigd (naar williams breedte middels R19 16v draagarmen), maar wilde wel al strakker gaan rijden. Heb begrepen dat de wagen dan ook minder spoorgevoelig zou worden, ik geef het een kans. Die powerflex ligt toch maar in de kelder terwijl het op de auto beter terecht is.
Veerpootlager was helemaal niet stuk. Rubber eromheen was wel aardig verrot. Vrijdag (=vandaag al) zou een setje nieuw spul bij de dealer komen en dat wordt dan morgen (=zaterdag) gemonteerd. Dan zit er rechtsvoor nieuw rubber in elk geval.
In de tussentijd is er nog een wiellager stukgegaan of een homokineet.

En vanavond in de kelder het blok nog wat kaal gemaakt. Kleppendeksel eraf, nokkenassen eruit, klepstoters eruit, thermostaathuis, sensoren....en de moeren van het uitlaatspruitstuk met WD40 ingespoten. Eens kijken of daar morgen beweging in te krijgen is. Alles wordt netjes in bakjes met labels opgeslagen zodat ik -hopelijk- ook weer weet hoe het in elkaar moet.
Als ik qua tijd uitkom wilde ik morgen ook de draagarmrubbers vervangen door polyurethaan (powerflex). Heb de spoorbreedte nog niet gewijzigd (naar williams breedte middels R19 16v draagarmen), maar wilde wel al strakker gaan rijden. Heb begrepen dat de wagen dan ook minder spoorgevoelig zou worden, ik geef het een kans. Die powerflex ligt toch maar in de kelder terwijl het op de auto beter terecht is.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Wat zijn de motorische plannen eigenlijk? Begrijp dat je een extra blok hebt gekocht, wat opgebouwd gaat worden?
zuigers? turbo?uitlaatspruitstuk?compressieverhouding?
al iets meer bekend?
zuigers? turbo?uitlaatspruitstuk?compressieverhouding?
al iets meer bekend?
In een notedop:
-zuigers wilde ik bij CNC-god PtRgte laten bewerken (kommetjes erin)
-dikkere koppaking...compressieverhouding wilde ik niet te laag gaan zitten zodat de auto wel nog lekker oppakt (kleinere turbo ook)
-wil blijven rijden met de hydrolische klepstoters omdat ik toch geen hogere toeren dan het huidige maximum wilde gaan rijden
-uitlaatspruitstuk laat ik of lassen, of ik moet een mooie gegoten tegen het lijf aan lopen (geluk is met de domme
)
Ik wil vuurwerk vanaf zoŽn 2500-3000 toeren oid maar ik moet nog nagaan in hoeverre dat is te combineren met een hoge cruisesnelheid (heeft nl. prioriteit).
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... stoter.jpg[/img]
de stoters kun je er zo uittillen Kim...heb me wel een beetje beholpen met een oude magneet bij sommige
-zuigers wilde ik bij CNC-god PtRgte laten bewerken (kommetjes erin)
-dikkere koppaking...compressieverhouding wilde ik niet te laag gaan zitten zodat de auto wel nog lekker oppakt (kleinere turbo ook)
-wil blijven rijden met de hydrolische klepstoters omdat ik toch geen hogere toeren dan het huidige maximum wilde gaan rijden
-uitlaatspruitstuk laat ik of lassen, of ik moet een mooie gegoten tegen het lijf aan lopen (geluk is met de domme
Ik wil vuurwerk vanaf zoŽn 2500-3000 toeren oid maar ik moet nog nagaan in hoeverre dat is te combineren met een hoge cruisesnelheid (heeft nl. prioriteit).
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... stoter.jpg[/img]
de stoters kun je er zo uittillen Kim...heb me wel een beetje beholpen met een oude magneet bij sommige
zo kan het ook
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... straat.jpg[/img]
vuile was
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... aagarm.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... straat.jpg[/img]
vuile was
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... aagarm.jpg[/img]
-
- Berichten: 1083
- Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Nieuwstadt
marco goed bezig maar niet veel verder krikken anders ligt hij zo op z'n dak
.Maar je bent goed op weg .zal de milieupolitie mooi vinden zo'n foto's 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Beunen voor gevorderden. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
"This is how we do it in Heerlen"
goed bezig!

goed bezig!

Milieupolitie rijdt hier al minstens 1x per dag langs sinds ik die remdrukbegrenzer heb gereviseerd vanonder de auto, ook vandaag weer. Maar ze zeggen niks.
Nieuwe bussen zitten in de draagarmen, zinkspray erop en laten drogen. Zometeen nog zwart en dan kan het zaakje weer in elkaar, voordat het donker wordt.
Even noodless eten...
Nieuwe bussen zitten in de draagarmen, zinkspray erop en laten drogen. Zometeen nog zwart en dan kan het zaakje weer in elkaar, voordat het donker wordt.
Even noodless eten...

Ik heb nu een ander rubber dan dat er eerst in zat. Ik weet niet eens es of het wel gaat passen, maar ik heb het spul wel zo van renault gekregen. Het oude rubber had van die "vingertjes" aan de bovenzijde, als een kroontje. Het nieuwe rubber is gewoon een ronde "cake" zonder uitstulpingen aan de bovenzijde...