Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Zo nu heb ik weer dringend hulp nodig :smile:

Ik heb mijn blok in de gtt en alles weer aangesloten, dus was het tijd om te starten. Eerst de auto es op contact, starten om de olie te pompen, een hoop geretteketet en rook ...

Ff gechecked, bleek dat de gaskabel tegen de anti-terugslagklep van de turbo kwam, waar deze aarde maakte. Dit was slecht contact. Hier kan ik dus uit opmaken, dat de motor niet geaard is ?? Nou dit hebben we gedaan door een kabel te trekken van de dynamo-ophanging naar de - van de accu. Nou draait de startmotor wel weer, maar als ik hem op contact zet gaat het olielampje niet branden !! Ook de verlichte balk van de oliedruksensor gaat niet aan. Normaal is dit toch wel zo? Waar zitten deze aansluitingen? Ik ben helemaal de kluts kwijt.

In elk geval is de oliedruk nu goed, dus eens proberen ECHT te starten, met onsteking dus. Motor slaat niet aan.

Ik heb denk ik iets niet goed aangesloten wat slangen / kabels betreft, maar ik heb echt geen flauw idee wat. Mijn verstand van de gtt rijkt tot euh niet ver in elk geval, en heb alles geprobeerd zo goed mogelijk in mekaar te zetten. Ik denk dat daar dus de fout zit.

Heeft iemand een idee wat het met die lampjes in het dashbord te maken kan hebben?

Verder vraag ik of er iemand zaterdagmorgen tijd vrij heeft (hier in limburg) om ff langs te komen en es te kijken. Als ie al maar loopt. Pleaz? Benzine en tijd vergoed ik je wel.
Ik wil hem zoo graag weer aan't lopen hebben, maar moet toch even iemand met verstand van zaken erbij hebben!

Mzzl,

Riël.
pierre

en hoe is dit toen afgelopen ?
-PAZ-
Über-Spammer

ej kgloof da pier alle oude topic's nog es ant :up: :up: :up: en is :lol: :p, deze is ook al van 2002 dus mag toch hopen dat ie ondertussen weeral rijd
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

apart dat er toen geen reply op is gekomen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gabri van der Veen
Über-Spammer

denk dat Riël het antwoord nu wel weet
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik hoop t voor hem :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer

als ie er nu nog aan bezig is zal het wel geen kleinigheidje geweest zijn :lol: :lol: :lol:
Abel
Über-Spammer

ik meende dat die blok binnen 30KM ofzo weer stuk was..... :(

en die auto bestaat volgens mij ook niet meer...
Riël
Über-Spammer

pierre schreef:en hoe is dit toen afgelopen ?
Onstekingsvolgorde :D

met dank aan RedFox (toen nog aktief op het forum) die ik platgebeld had die dag.

Overigens met die GT een lantaarnpaal vol in 't midden geraakt :( Was niets meer van te maken. Ongedeerd gebleven maar 't stuurhuis stak in 't dif.
Mrtn
Car: R5GTT

toen kende ik de site nog geen eens :lol:

toen ik het net las vond ik het al een vreemde vraag van Riël.... hij die iets niet weet :p maja... 2002 verklaart alweer wat meer :)
Mrtn = Maarten
Bram (vospower)

ik dacht al dat je 5je klaar was! :)
Riël
Über-Spammer

Mrtn schreef:toen kende ik de site nog geen eens :lol:

toen ik het net las vond ik het al een vreemde vraag van Riël.... hij die iets niet weet :p maja... 2002 verklaart alweer wat meer :)
Je wil niet weten hoeveel ik heb opgestoken in de jaren hier !! (Y) Ben er notabene leraar mee geworden :lol:
Rob

Bram (vospower) schreef:ik dacht al dat je 5je klaar was! :)
Ja Riel, het duurt wel errug lang he! Ik wil hem weer graag zien rijden
Plaats reactie