Riël zijn ... GTE -> GTT 'funcar'

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
rico1047

f3n dan weet ook niet alles uit me hoofd,maar ik werk bij renault,dat speciale gereedschap klopt wel,however met een dikke schroevendraaier en een stuk koperdraad kan je een f-motoe de klappen stellen,speciaal gerreedschap is leuk maar vaak omslachtig,net als een origineel werkplaat handboek veel te omslachtig
Riël
Über-Spammer

Heb 17" velgen om op te knappen gekocht vandaag,

Het is dit model:
http://i14.ebayimg.com/03/i/03/d8/64/49_3.JPG

Staat erg mooi op de 19 en paste perfect, zelfs op de beverly, zonder verlaging o.i.d.!

ET 37, 17" en 7,5 J ging nét, met 215/45/17 (wat wel erg huge is , even andere zoeken. Als iemand nog bandjes heeft??)
Sanderclioll

Ziet er netjes uit. Ben benieuwd naar je komend project, wel vet hoor, een 1,7 turbo :D
Riël
Über-Spammer

En tweedehands velgen voor er op,

16" met 195/45/16 banden. Volgens mij staan die m wel leuk!

[img]http://i10.ebayimg.com/02/i/03/db/1d/14_1_b.JPG[/img]

De 17" weer weggedaan, de naafdoppen misten :(
Ollie

Jeetje man, alweer andere velgen, make up your mind dude :p
Riël
Über-Spammer

Heb ook het probleem van het inhouden gevonden, *geloof* ik.

Ik reed op gas op de snelweg, en ineens ging het reservelampje van de benzinetank flikkeren ...

Ik denk huh, hoe kan de tank nou leegraken?

Ik had al eens een vermoeden dat de injector lekt o.i.d., maar het nog nooit eens goed bekeken.

Nou had ik de stekkers van de injector afgetrokken, ik neem aan dat ie dan niets meer doet?

Ik starten, op gas, maar wilde niet echt.

Ik keek op de gasklep en 't was nog zeiknat van de benzine. Ik heb een vermoeden dat ie niet meer afsluit, en dat zodra ik stilsta er veel benzine in het spruitstuk lekt. Het inhouden tot gevolg, totdat het meeste weg is en ie weer normaal loopt.

Zonder injector wil ie ook niet starten, moet ik elke keer op gas zetten en da's lomp, dus i kga hem maar laten reinigen. Tenzij iemand nog een injector heeft liggen voor een 1.7 monopoint f2n?
Calle

Dan loopt hij idd wel erg rijk in het begin, heb je geen choke nodig :) Op gas rijden wordt zo ook een stuk minder aantrekkelijk als je er ook nog benzine bij gooit.

Die f2n blokken liggen toch met bergen op de sloop?
Riël
Über-Spammer

Ja da's waar. MAar ben te lui :D

Bovendien gaat er nog altijd een 1.7T van een volvo in komen, dus ga er niet veel meer aan doen. Anders moet er nog nieuwe distributie op, kleppen stellen en een olielekkage vinden. Als ie nog een 5000 meekan vind ik het goed :)
rico1047

he vrienden zon auto start altijd op benzine en slaat dan over op gas.!!!!!
Riël
Über-Spammer

Dat begrijp ik, da's het probleem ook niet. Ja nu moet ik het benzinestarten afbreken door op de gasknop te rammen tot ie omspringt, dat doet ie niet vanzelf als je met een lege benzinetank zit (zo goed als lege) en een gare benzine injector.
Riël
Über-Spammer

Ik kan ook een turboverdamper kiezen met een mengstuk voor de volvo motor. Wat is het voordeel of nadeel van deze configuratie, tov als ik de huidige verdamper gebruik met het mengstuk voor de turbo?
Riël
Über-Spammer

Fijn, gisteren auto geparkeerd bij de bioscoop.

Kom terug, radio eruit en slot ingeslagen, deur gammel dus.

Helaas, was nieuwe radio van 2 weken oud. Niet de duurste maargoed, toch zonde.

Etters :( :gun:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

:(: (

eikels
Marcel B.

Je zou ze toch ook echt een doodschop willen verkopen :evil:
-PAZ-
Über-Spammer

er blijven altijd van die hufters die niet van ander mans spullen kunnen afblijven (N) (N) (N) , valt de schade verder mee aan je auto
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

echt klote man!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer

paz-maniac schreef:er blijven altijd van die hufters die niet van ander mans spullen kunnen afblijven (N) (N) (N) , valt de schade verder mee aan je auto
2 deursloten ontzet + het plaatwerk eromheen.

Ik haal de sloten eruit, las er een plaatje achter, werk het af en plak een grote RTC sticker over de zijkant. Vind het wel goed, ga er niet veel aan uitgeven.

Belachelijk, de radio leek sprekend op een Alpine, was alleen een of ander B-merk van de ALDI hahahahaha de sukkels.
Dennis VK

kut, Riël!

succes met de herstelwerkzaamheden (Y)
Steven
Car: M536

Riël schreef:
paz-maniac schreef:er blijven altijd van die hufters die niet van ander mans spullen kunnen afblijven (N) (N) (N) , valt de schade verder mee aan je auto
2 deursloten ontzet + het plaatwerk eromheen.

Ik haal de sloten eruit, las er een plaatje achter, werk het af en plak een grote RTC sticker over de zijkant. Vind het wel goed, ga er niet veel aan uitgeven.

Belachelijk, de radio leek sprekend op een Alpine, was alleen een of ander B-merk van de ALDI hahahahaha de sukkels.
Hehe die RTC-sticker is wel heel vet idee :p

Tip: koop een spuitbus in kleur, schuur het vlakkie een beetje op, beetje spuiten en dan precies over dat gespoten deel zo'n doorzichtige RTC-sticker.

Wel lekker achterlijk dat ze dan gelijk 2 deuren moeten slopen. Was bij Robbie toen ook zo prachtig gesloopt (N)
Dan heb ik nog liever dat ze een ruitje intikken als ze die radio zo nodig moeten hebben. Hopelijk hoor je dat en ben jij dan net op tijd om bij hun ook een ruitje in te tikken ;)
Riël
Über-Spammer

Precies zoals ji jhet zegt ga ik het wel doen! :D

En idd, sla een ruit in man :)
-jacco-
Über-Spammer

Balen man!!! :@

Volgens mij hebben die gasten er nog plezier in ook om zoveel mogelijk te slopen (N) :(
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
MarcoG
Contacteer:

Jammer voor je Riel. Eerst Rob, nu jij...vraag me af wat hiervan de bedoeling is. Was ook in Sittard?
Riël
Über-Spammer

Ik ga volgende week een donor 440 turbo kopen.
Kan het zijn dat deze met carb geleverd zijn??? Had die kerel het over.

De motor heeft 275.000 gelopen maar liep nog erg goed. Volgens mij is de levensduur van die dingen wel aardig of niet?

De bak is electronisch (km teller). Houdt mijn originele 19 bak het op die motor? :)
Bart V

Die 1.7 turbomotoren zijn alleen met multipoint injectie geleverd. Enkel de eerste atmosperische 1.7 werd geleverd met een carb (same as renault) Wat die kerel zegt..kan dus niet.
Mrtn
Car: R5GTT

en de bak is idd elektronisch, maar communiceert niet met de tellerbak van een GTT. Ik had er in het begin een GTTbak aangehangen, die hield dat prima. Momenteel heb ik er een bak van een R21 aangekoppeld met kabelaansluiting voor de tellerbak (is nu elektronisch van een R21TXE). Ook deze JB3 doet 't prima, alleen de 1 en 2 zijn relatief kort voor mijn gevoel...
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

Wat zeggen jullie van die KM stand?
De HELE volvo kost 250 euro... Klonk verder prima.

Kan ook een complete motor kopen voor 200 euro, met 190.000 km

Ben aan't twijfelen :)
Bart V

Ik zou voor de complete motor gaan....km stand is beter, en scheelt je een hoop oud ijzer. Je moet er alleen voor zorgen dat je die motor compleet met bedrading, ecu etc hebt, dan kom je er wel uit.
Riël
Über-Spammer

Die heb ik ;)
catrinus

Mrtn schreef:en de bak is idd elektronisch, maar communiceert niet met de tellerbak van een GTT. Ik had er in het begin een GTTbak aangehangen, die hield dat prima. Momenteel heb ik er een bak van een R21 aangekoppeld met kabelaansluiting voor de tellerbak (is nu elektronisch van een R21TXE). Ook deze JB3 doet 't prima, alleen de 1 en 2 zijn relatief kort voor mijn gevoel...
Ik had de originele volvo bak eraan hangen en deed het prima op een gtt tellerbak. Dan heb je waarschijnlijk iets fout gedaan waardoor hij het niet deed.
Mrtn
Car: R5GTT

Ik dacht dat van jou begrepen te hebben Cat, ik heb namelijk nooit een originele Volvobak gehad, zat niet bij de koop in, was al verkocht.
Maar dan kan het wel :D

Verder zal ik ook alleen voor de motor gaan, scheelt je veel werk met eruit halen e.d. Kijk dan wel of je 'm helemaal compleet kan krijgen, dus ook met de originele intercooler, in een 5 paste dat niet, mss in een R19 wel, is een radiateur-achtige intercooler. Kijk ook of je de klokjes (turbodruk/oliedruk/voltage) erbij kunt kopen, die zijn wel stoer >-)
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer

Intercooler laat ik nog even achterwege ivm lpg installatie? mengstuk gaat voor de turbo. Of kan ik dat gas ook door de intercooler laten stromen? Maar dat ploft zo lekker dan bij een backfire :)

Kan later wellicht nog ingebouwd worden?
Martijnberk
Contacteer:

je moet het inspuitstuk voor het gas vlak voor je carb hangen en niet voor je ic, ik heb het een keer bij een gtt op gas gezien....
Bram (vospower)

Kut man Riel van je schade, sittard word crimineel, na rik nu jij.... :(

Verder kiks project, maar je het ook af :wink: :p
Riël
Über-Spammer

Martijnberk schreef:je moet het inspuitstuk voor het gas vlak voor je carb hangen en niet voor je ic, ik heb het een keer bij een gtt op gas gezien....
Ja maar ik heb geen turboverdamper, mijn mengstuk werkt niet onder druk, daarom moet ie voor de turbo.
Steven
Car: M536

Juist wel een IC erin gek, nu vraag je juist eerder om backfire.
Was dit nou weer voor kromme gedachte :s
Gesloten