van 1.4 naar 1.7

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Freakie
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 13:06
Locatie: Beek-Ubbergen (bij nijmegen)

ik heb nu een supercampus uit 1992 met een 1.4 blok erin alleen ik wil er een 1.7 blok inbouwen kan dat?

en welke wetten en keuringen komen daarbij kijken?
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Het past allemaal, geen probleem. De grens voor dit soort dingen ligt bij jezelf :)

Bij een vermogenstoename van meer dan 30% moet je het opgeven bij de rdw, maar in praktijk gebeurd dit vrijwel nooit :wink: Emissie zal ook weinig problemen opleveren.

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je nog wel een paar topics tegen waarin een 1.4 vervangen word voor een 1.7

Succes
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ehm. Bart, een 1.7 blok is RDW toegelaten. dus dan zou het toch altijd moeten kunnen???


Al zou ik dan wel alles aanpassen naar de specs van die 1,7 (remmen enz....) :wink:

GR.Frits
Freakie
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 13:06
Locatie: Beek-Ubbergen (bij nijmegen)

ja idd maar wat moet ik dan allemaal aanpassen?

- remmen
- aandrijfas?
- ...?
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Eigenlijk niets, volgens mij zijn de specs van een gtx en een supercampus vrijwel gelijk op de motor na.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Frits schreef:Ehm. Bart, een 1.7 blok is RDW toegelaten. dus dan zou het toch altijd moeten kunnen???


Al zou ik dan wel alles aanpassen naar de specs van die 1,7 (remmen enz....) :wink:

GR.Frits
ja, maar niet in de auto in kwestie. Zodra de auto 30% of meer vermogen krijgt, al dan niet door een andere motor, dan zou je "zogenaamd" naar de rdw moeten voor een technische keuring, en nog wat gezeik wat heel veel geld kost.

Als we praten over een 1.4 C motortje met 65 pk, en hij gaat naar een 1.7 mpi motor van 95 pk, dan zit je op die 30%. Maar in praktijk levert het geen problemen op, zolang het aantal cilinders en het type brandstof maar hetzelfd blijft, en uiteraard de emissie haalbaar is. In het geval van een 1.7 zal die waarschijnlijk lager gaan worden als het een injectie betreft, ook al geen probleem dus.

Dat je zaken als remmen gaat aanpassen is vanzelfsprekend :)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Praat je hier niet over een 1.7 monopoint/ carb. ? Das iets van 75 pk o.i.d.
Maar inderdaad, de GTX (als je dat blok bedoeld) is bestemd voor een 'gewone' 5. Dus levert geen problemen. Wel ff rekeing houden met het verschil in kabelboom :wink:
Tellerbak moet ook anders nl (aansluitingen)
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ik heb eventueel nog wel een GTE blok met kabelboom/computer voor je liggen voor een zacht prijsje :beer: pm voor info

let er wel op dat je dan ook je benzinepomp moet aanpassen om de 3 bar druk op je injectie te krijgen...
Freakie
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 13:06
Locatie: Beek-Ubbergen (bij nijmegen)

nee ik ga dat nog niet doen ik ben em eerst ff optisch aant stylen en goed geluid erin aant bouwen

dit is voor over een jaartje ofzo
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Anonymous

beste martijnberk(?)
ik las net dat jij misschien nog een gte blok had liggen.
wat is in jou ogen een zacht prijsje????
ik heb een 5 gt turbo en wil eigenlijk een ander blok ernaast om te reviseren, zodat ik mijn auto niet een week hoef te missen.
het is toch gewoon mogelijk om een turbo op zo'n gte te schroeven?
groetjes sip walraven
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

nee,

dan zou je een volvo motor moeten kopen en die erin sleutelen, plus het is niet iets wat je even doet.

het blok past, maar niet direct 1 op 1
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

PM :lol:
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

ik zie hier ZO VAAK al het geleuter over "wel je remmen aanpassen he" :)

als ik dat lees moet ik altijd ff aan m'n 5je 16v denken met standaard GTX schijven en blokken voor, en trommeltjes achter waarmee je met 200 naar 80 voor de Tarzan op Zandvoort een Sierra Turbo met M-B AMG 55 schijven en blokken helemaal het SCH*** uit z'n ogen remde... :lol: (en ja, dat houden ze vol!)

dus...remmen aanpassen??? lijkt me in dit geval zwaar overbodig... :beer:
Plaats reactie