ik heb nu een supercampus uit 1992 met een 1.4 blok erin alleen ik wil er een 1.7 blok inbouwen kan dat?
en welke wetten en keuringen komen daarbij kijken?
van 1.4 naar 1.7
Het past allemaal, geen probleem. De grens voor dit soort dingen ligt bij jezelf 
Bij een vermogenstoename van meer dan 30% moet je het opgeven bij de rdw, maar in praktijk gebeurd dit vrijwel nooit
Emissie zal ook weinig problemen opleveren.
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je nog wel een paar topics tegen waarin een 1.4 vervangen word voor een 1.7
Succes

Bij een vermogenstoename van meer dan 30% moet je het opgeven bij de rdw, maar in praktijk gebeurd dit vrijwel nooit
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je nog wel een paar topics tegen waarin een 1.4 vervangen word voor een 1.7
Succes
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ehm. Bart, een 1.7 blok is RDW toegelaten. dus dan zou het toch altijd moeten kunnen???
Al zou ik dan wel alles aanpassen naar de specs van die 1,7 (remmen enz....)
GR.Frits
Al zou ik dan wel alles aanpassen naar de specs van die 1,7 (remmen enz....)
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
ja, maar niet in de auto in kwestie. Zodra de auto 30% of meer vermogen krijgt, al dan niet door een andere motor, dan zou je "zogenaamd" naar de rdw moeten voor een technische keuring, en nog wat gezeik wat heel veel geld kost.Frits schreef:Ehm. Bart, een 1.7 blok is RDW toegelaten. dus dan zou het toch altijd moeten kunnen???
Al zou ik dan wel alles aanpassen naar de specs van die 1,7 (remmen enz....)![]()
GR.Frits
Als we praten over een 1.4 C motortje met 65 pk, en hij gaat naar een 1.7 mpi motor van 95 pk, dan zit je op die 30%. Maar in praktijk levert het geen problemen op, zolang het aantal cilinders en het type brandstof maar hetzelfd blijft, en uiteraard de emissie haalbaar is. In het geval van een 1.7 zal die waarschijnlijk lager gaan worden als het een injectie betreft, ook al geen probleem dus.
Dat je zaken als remmen gaat aanpassen is vanzelfsprekend

Praat je hier niet over een 1.7 monopoint/ carb. ? Das iets van 75 pk o.i.d.
Maar inderdaad, de GTX (als je dat blok bedoeld) is bestemd voor een 'gewone' 5. Dus levert geen problemen. Wel ff rekeing houden met het verschil in kabelboom
Tellerbak moet ook anders nl (aansluitingen)
Maar inderdaad, de GTX (als je dat blok bedoeld) is bestemd voor een 'gewone' 5. Dus levert geen problemen. Wel ff rekeing houden met het verschil in kabelboom
Tellerbak moet ook anders nl (aansluitingen)
-
- Contacteer:
ik heb eventueel nog wel een GTE blok met kabelboom/computer voor je liggen voor een zacht prijsje
pm voor info
let er wel op dat je dan ook je benzinepomp moet aanpassen om de 3 bar druk op je injectie te krijgen...

let er wel op dat je dan ook je benzinepomp moet aanpassen om de 3 bar druk op je injectie te krijgen...
nee ik ga dat nog niet doen ik ben em eerst ff optisch aant stylen en goed geluid erin aant bouwen
dit is voor over een jaartje ofzo
dit is voor over een jaartje ofzo
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting 

beste martijnberk(?)
ik las net dat jij misschien nog een gte blok had liggen.
wat is in jou ogen een zacht prijsje????
ik heb een 5 gt turbo en wil eigenlijk een ander blok ernaast om te reviseren, zodat ik mijn auto niet een week hoef te missen.
het is toch gewoon mogelijk om een turbo op zo'n gte te schroeven?
groetjes sip walraven
ik las net dat jij misschien nog een gte blok had liggen.
wat is in jou ogen een zacht prijsje????
ik heb een 5 gt turbo en wil eigenlijk een ander blok ernaast om te reviseren, zodat ik mijn auto niet een week hoef te missen.
het is toch gewoon mogelijk om een turbo op zo'n gte te schroeven?
groetjes sip walraven
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee,
dan zou je een volvo motor moeten kopen en die erin sleutelen, plus het is niet iets wat je even doet.
het blok past, maar niet direct 1 op 1
dan zou je een volvo motor moeten kopen en die erin sleutelen, plus het is niet iets wat je even doet.
het blok past, maar niet direct 1 op 1
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Contacteer:
PM 

ik zie hier ZO VAAK al het geleuter over "wel je remmen aanpassen he"
als ik dat lees moet ik altijd ff aan m'n 5je 16v denken met standaard GTX schijven en blokken voor, en trommeltjes achter waarmee je met 200 naar 80 voor de Tarzan op Zandvoort een Sierra Turbo met M-B AMG 55 schijven en blokken helemaal het SCH*** uit z'n ogen remde...
(en ja, dat houden ze vol!)
dus...remmen aanpassen??? lijkt me in dit geval zwaar overbodig...

als ik dat lees moet ik altijd ff aan m'n 5je 16v denken met standaard GTX schijven en blokken voor, en trommeltjes achter waarmee je met 200 naar 80 voor de Tarzan op Zandvoort een Sierra Turbo met M-B AMG 55 schijven en blokken helemaal het SCH*** uit z'n ogen remde...

dus...remmen aanpassen??? lijkt me in dit geval zwaar overbodig...