prijs clio phase3??

Post hier al je vragen over de Clio
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Chris schreef:
speedline schreef:
Chris schreef:Kan niet.
Dat dacht je maar Chris.
Ik ging er vanuit dat we het over "normale" auto's hadden.
Werkt bij iedere fabriek zo... Alleen hoe efficienter de fabriek des te lager de uitval. En behalve de snelle versies is er weinig interessant om te verhandelen qua Renaults.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

speedline schreef: Iedereen met een greintje verstand van productietechniek weet dat daar dingen fout gaan die tot afkeur leiden. Spullen niet op tijd, beschadigingen door menselijk handelen, etcetera.
HTS werktuigbouwkunde met 2 jaar het vak productie techniek :wink:

speedline schreef: Misschien maar eens een excursie doen naar een fabriek en eens goed uit je doppen kijken. Alle fouten zijn te repareren maar een fabriek is geen werkplaats... In Dieppe hebben ze honderd auto's per dag te produceren en niet repareren.
Been there, done that!!! :D Dan wel bij Nedcar in born. Ik kan je vertellen dat er daar GEEN auto wordt geproduceerd die NIET van te voren besteld is geworden!!!!! Verder is er in Born idd een "garage" waar de auto die niet goed gekeurd zijn worden gerepareerd (Y) . Daarnaast weet ik dat bij BMW alle auto's een "tag" krijgen waar alles over die auto in staat opgeslagen van eigenaar tot kleur tot opties. Elke robot leest die tag uit en weet dan wat hem te doen staat!
Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lijkt me ook wel leuk jah. Ben een jaartje geleden wel bij DAF in Eindhoven geweest, was ook leuk. Excursies zijn altijd leerzaam vind ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Rémi clio ph3 schreef:HTS werktuigbouwkunde met 2 jaar het vak productie techniek :wink:
Als je een hbo opleiding volgt moet je toch ook wel kunnen indenken dat er ook fabrieken zijn waar nog volgens 'prehistorische' methoden wordt gewerkt... Het andere eind van de schaalverdeling zeg maar...

Ik kan je verzekeren dat er een aantal Renault fabrieken zijn waar afkeur zonder pardon een braak terreintje op gaan klaar voor doorverkoop aan handelaren. Dit zijn inderdaad de minder moderne fabrieken.
Rémi clio ph3 schreef:Been there, done that!!! :D Dan wel bij Nedcar in born. Ik kan je vertellen dat er daar GEEN auto wordt geproduceerd die NIET van te voren besteld is geworden!!!!! Verder is er in Born idd een "garage" waar de auto die niet goed gekeurd zijn worden gerepareerd (Y) . Daarnaast weet ik dat bij BMW alle auto's een "tag" krijgen waar alles over die auto in staat opgeslagen van eigenaar tot kleur tot opties. Elke robot leest die tag uit en weet dan wat hem te doen staat!
Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is (Y)
We hebben het over Renault en daar wordt in de meeste fabrieken absoluut niet op klantbestelling geproduceerd. Dat daar de importeurs voor een groot gedeelte debet aan zijn is een ander verhaal maar toch...

Dat 'tag' verhaal is leuk maar maakt weinig indruk want er zijn Renault (remember?) productie faciliteiten waar nog gewoon gewerkt wordt met een printje onder een zuignap op de voorruit...

Als we het over fabrieken hebben. Ik heb een aantal DC fabrieken mogen bezichtigen en ondanks de wat lagere flexibiliteit vindt ik het op enkele locaties toch een stuk knapper in elkaar zitten. De schaalgrootte van DC is ook werkelijk verbijsterend... Dan is die beunscheur in Born ook niet zo bijzonder meer... :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is (Y)
Lijkt me een heel leuk en misschien nog goed haalbaar idee. IIG beter haalbaar dan met de hele club naar dieppe te gaan (wat misschien ook leuk is) :D
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

speedline schreef:Ik kan je verzekeren dat er een aantal Renault fabrieken zijn waar afkeur zonder pardon een braak terreintje op gaan klaar voor doorverkoop aan handelaren. Dit zijn inderdaad de minder moderne fabrieken.

Goed, dat er enkele auto cq misbaksels per duizenden, niet te redden zijn en dan via de achterdeur op een terreintje verdwijnen, die dan door medewerkers kunnen worden "verdeeld", dat is zeker niet onmogelijk. Maar het aantal auto's wat niet door de kwaliteits norm komt aan het einde van de productie lijn is zeker 1 op 10 of zo. En die worden dan nog een "gerepareerd".

Tot slot nog even ontopic :D , ik kan nog steeds niet geloven dat die RS'en die hier worden aangeboden die desbetreffende "misbaksels" zijn :s
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

1 op 10 ! lijkt me wel een erg hoge afkeur en lijkt me nogal onwaarschijnlijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Tom schreef:1 op 10 ! lijkt me wel een erg hoge afkeur en lijkt me nogal onwaarschijnlijk
Ik weet dat getal ook niet precies, maar er worden relatief veel auto's afgekeurd. Van een ventilatie roostertje wat er niet goed ingeklikt zit, tot resonanties of niet genoeg motor vermogen... Er kan veel fout gaan bij de productie :wink: . Het is vaak een afweging, kanonnen veel geld extra investeren om het laatste beetje perfectie in de productie lijn te krijgen, of achter af kleine reparaties uitvoeren waar het fout is gegaan. die kosten lijnen kruisen elkaar, en dat is het optimale punt :smile:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Frits schreef:
Rémi clio ph3 schreef:Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is (Y)
Lijkt me een heel leuk en misschien nog goed haalbaar idee. IIG beter haalbaar dan met de hele club naar dieppe te gaan (wat misschien ook leuk is) :D
Lijkt mij ook een leuk idee! Dieppe lijkt me idd wel wat lastiger..al is t wel heel gaaf...
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

PaulRSi schreef:Lijkt mij ook een leuk idee! Dieppe lijkt me idd wel wat lastiger..al is t wel heel gaaf...
Ik zie al een paar positive reactie, om eens naar een autofabriek te gaan!!!
Nedcar kunnen we misschien combineren met een leuke toertocht door het zuiden >-) . Misschien dat Ollie dit kan regelen :wink: , dan wil ik wel mee helpen voor de excursie :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

speedline schreef: Dan is die beunscheur in Born ook niet zo bijzonder meer... :wink:

Pardon?

Het is wel een van de weinige fabrieken waar 3 modellen op 1 lijn (voorheen zelfs 5!) tegelijk gemaakt worden, met ik schat een 50 auto's per uur. Heb er zelf een hele poos gewerkt, en dat is allesbehalve een beunschuur ;). Zeker sinds de jappen van mitsubishi nu rondrennen daar (ja en dat is leuk, er rennen écht jappen rond :p) is er heel wat moderne(re) technologie aan de fabriek toegevoegd.

Ik heb gewerkt aan de 'repair'. Elk onzinnig klein mankementje moest gemaakt worden. Ik kan me niet herinneren dat we een auto door lieten met een klein deukje aan het uitlaatpijpje of een bijna onzichtbaar blaasje in de antisteenslagfolie. Laat staan technische mankementen.

Het is echt jammer dat de forfours en de colts niet verkopen. Als deze modellen hun einde bereiken is er geen opvolger en dat zou funest zijn voor de fabriek, want wat betreft kwaliteitsaflevering staat nedcar erg hoog aangeschreven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:1 op 10 ! lijkt me wel een erg hoge afkeur en lijkt me nogal onwaarschijnlijk
Nee, ik denk dat er nog wel meer kleine mankementjes zijn. Ook zijn de sommige mensen aan de lijn zo stom als wat. Het kan nog wel eens dat een zwarte auto voorbij komt, en in de bak ligt (op volgorde) een groene motorkap. Niet nadenken, erop schroeven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:
PaulRSi schreef:Lijkt mij ook een leuk idee! Dieppe lijkt me idd wel wat lastiger..al is t wel heel gaaf...
Ik zie al een paar positive reactie, om eens naar een autofabriek te gaan!!!
Nedcar kunnen we misschien combineren met een leuke toertocht door het zuiden >-) . Misschien dat Ollie dit kan regelen :wink: , dan wil ik wel mee helpen voor de excursie :D
lijke me ook wel een leuk idee (Y) als het door gaat count me in :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ook leuk om te zien was de registratie van de aangedraaide bouten (al zal dat wel bij meerdere fabrieken zijn). Elke bout of moer heeft een code. Deze worden (de belangrijke dan, zoals stoelen, ophanging, stuurkolom etc) met een speciale 'tenser', een electrische ratel met momentregistratie, aangedraaid. Het aangedraaide koppel wordt in een lijst bijgehouden, en later bij de auto gevoegd. Is er 1 boutje wat het goede koppel niet heeft gehaald, dan is het afkeur en moet de bout vervangen, waar hij ook zit :p
In de lijn is hier natuurlijk geen tijd voor, want die loopt door.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Rémi clio ph3 schreef:
Goed, dat er enkele auto cq misbaksels per duizenden, niet te redden zijn en dan via de achterdeur op een terreintje verdwijnen, die dan door medewerkers kunnen worden "verdeeld", dat is zeker niet onmogelijk. Maar het aantal auto's wat niet door de kwaliteits norm komt aan het einde van de productie lijn is zeker 1 op 10 of zo. En die worden dan nog een "gerepareerd".

Tot slot nog even ontopic :D , ik kan nog steeds niet geloven dat die RS'en die hier worden aangeboden die desbetreffende "misbaksels" zijn :s
Brilletje? Wtf heeft het hier over 1 op 10? Ik heb geen aantallen genoemd. En het zijn geen misbaksel die afkeur auto's. Krasje, deukje, verkeerde velgen of banden, onderdelen niet geleverd. Kleine dingen maar gaan zonder pardon naar de handel als onder bepaalde omstandigheden niet gerepareerd wordt.

En het zijn wel degelijk de door jouw genoemde 'misbaksels' die hier te koop worden aangeboden. Als jij het hier niet mee eens kunt zijn doordat je niet wilt luisteren maakt dat voor mij geen verschil. Maar ik heb in dit geval gelijk... En ik licht verder niet toe waarom. En dat is niet arrogant of hatelijk bedoeld.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

speedline schreef: Brilletje? Wtf heeft het hier over 1 op 10? Ik heb geen aantallen genoemd. En het zijn geen misbaksel die afkeur auto's. Krasje, deukje, verkeerde velgen of banden, onderdelen niet geleverd. Kleine dingen maar gaan zonder pardon naar de handel als onder bepaalde omstandigheden niet gerepareerd wordt.
Misschien even het verhaal van Riel lezen hierboven :wink:

speedline schreef: En het zijn wel degelijk de door jouw genoemde 'misbaksels' die hier te koop worden aangeboden. Als jij het hier niet mee eens kunt zijn doordat je niet wilt luisteren maakt dat voor mij geen verschil. Maar ik heb in dit geval gelijk... En ik licht verder niet toe waarom. En dat is niet arrogant of hatelijk bedoeld.
:worship:
Heb je dan al contact gehad met die desbetreffende handelaar?
woutdek
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 mei 2005 11:27

om het even duidelijk te maken hoe het met deze auto's zit: het zijn geen kneusjes die ondeugdelijk in elkaar gezet zijn, maar proefproductie auto's met een schuifdak, echter bleek dit op hoge snelheid teveel bijgeluiden te geven.

Verder zijn het complete en goede auto's, welke voorzien zijn van de meeste opties ( xenon, airco e.d.).

Ik heb er een te koop met het stuur LINKS, dus gewoon goed bruikbaar voor EUR 11000

Voor de geintresseerde: woutdeklerk@hotmail.com
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niet om het 1 of ander, maar hoe ben jij dan in hemelsnaam aan deze auto gekomen? :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik denk dat hij zelf geregeld op de nederlandse tv komen. Meestal zit hij dan aan de rechterkant van de auto met zo'n raar ding op zijn hoofd en roept vanalles. (Y) :p

Oja, fabrieks clio rs ragnotti gr n3.
Ik zal ff een fototje zoeken.

http://www.hf-rallysport.nl/
woutdek
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 mei 2005 11:27

Merijn schreef:Niet om het 1 of ander, maar hoe ben jij dan in hemelsnaam aan deze auto gekomen? :)
Van iemande die er meer had, maar dan engelse,1 hiervan zelf gesloopt voor onderdelen, er is nog een nieuw interieur ed over.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

antoine schreef:Ik denk dat hij zelf geregeld op de nederlandse tv komen. Meestal zit hij dan aan de rechterkant van de auto met zo'n raar ding op zijn hoofd en roept vanalles. (Y) :p
Waanzinnig! :wink:
Plaats reactie