Werkt bij iedere fabriek zo... Alleen hoe efficienter de fabriek des te lager de uitval. En behalve de snelle versies is er weinig interessant om te verhandelen qua Renaults.Chris schreef:Ik ging er vanuit dat we het over "normale" auto's hadden.speedline schreef:Dat dacht je maar Chris.Chris schreef:Kan niet.
prijs clio phase3??
-
HTS werktuigbouwkunde met 2 jaar het vak productie techniekspeedline schreef: Iedereen met een greintje verstand van productietechniek weet dat daar dingen fout gaan die tot afkeur leiden. Spullen niet op tijd, beschadigingen door menselijk handelen, etcetera.
Been there, done that!!!speedline schreef: Misschien maar eens een excursie doen naar een fabriek en eens goed uit je doppen kijken. Alle fouten zijn te repareren maar een fabriek is geen werkplaats... In Dieppe hebben ze honderd auto's per dag te produceren en niet repareren.

Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is

Als je een hbo opleiding volgt moet je toch ook wel kunnen indenken dat er ook fabrieken zijn waar nog volgens 'prehistorische' methoden wordt gewerkt... Het andere eind van de schaalverdeling zeg maar...Rémi clio ph3 schreef:HTS werktuigbouwkunde met 2 jaar het vak productie techniek![]()
Ik kan je verzekeren dat er een aantal Renault fabrieken zijn waar afkeur zonder pardon een braak terreintje op gaan klaar voor doorverkoop aan handelaren. Dit zijn inderdaad de minder moderne fabrieken.
We hebben het over Renault en daar wordt in de meeste fabrieken absoluut niet op klantbestelling geproduceerd. Dat daar de importeurs voor een groot gedeelte debet aan zijn is een ander verhaal maar toch...Rémi clio ph3 schreef:Been there, done that!!!Dan wel bij Nedcar in born. Ik kan je vertellen dat er daar GEEN auto wordt geproduceerd die NIET van te voren besteld is geworden!!!!! Verder is er in Born idd een "garage" waar de auto die niet goed gekeurd zijn worden gerepareerd
. Daarnaast weet ik dat bij BMW alle auto's een "tag" krijgen waar alles over die auto in staat opgeslagen van eigenaar tot kleur tot opties. Elke robot leest die tag uit en weet dan wat hem te doen staat!
Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is
Dat 'tag' verhaal is leuk maar maakt weinig indruk want er zijn Renault (remember?) productie faciliteiten waar nog gewoon gewerkt wordt met een printje onder een zuignap op de voorruit...
Als we het over fabrieken hebben. Ik heb een aantal DC fabrieken mogen bezichtigen en ondanks de wat lagere flexibiliteit vindt ik het op enkele locaties toch een stuk knapper in elkaar zitten. De schaalgrootte van DC is ook werkelijk verbijsterend... Dan is die beunscheur in Born ook niet zo bijzonder meer...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Lijkt me een heel leuk en misschien nog goed haalbaar idee. IIG beter haalbaar dan met de hele club naar dieppe te gaan (wat misschien ook leuk is)Rémi clio ph3 schreef:Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is

Project: GTT Blue Sport
-
speedline schreef:Ik kan je verzekeren dat er een aantal Renault fabrieken zijn waar afkeur zonder pardon een braak terreintje op gaan klaar voor doorverkoop aan handelaren. Dit zijn inderdaad de minder moderne fabrieken.
Goed, dat er enkele auto cq misbaksels per duizenden, niet te redden zijn en dan via de achterdeur op een terreintje verdwijnen, die dan door medewerkers kunnen worden "verdeeld", dat is zeker niet onmogelijk. Maar het aantal auto's wat niet door de kwaliteits norm komt aan het einde van de productie lijn is zeker 1 op 10 of zo. En die worden dan nog een "gerepareerd".
Tot slot nog even ontopic

-
Ik weet dat getal ook niet precies, maar er worden relatief veel auto's afgekeurd. Van een ventilatie roostertje wat er niet goed ingeklikt zit, tot resonanties of niet genoeg motor vermogen... Er kan veel fout gaan bij de productieTom schreef:1 op 10 ! lijkt me wel een erg hoge afkeur en lijkt me nogal onwaarschijnlijk

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Lijkt mij ook een leuk idee! Dieppe lijkt me idd wel wat lastiger..al is t wel heel gaaf...Frits schreef:Lijkt me een heel leuk en misschien nog goed haalbaar idee. IIG beter haalbaar dan met de hele club naar dieppe te gaan (wat misschien ook leuk is)Rémi clio ph3 schreef:Misschien een leuk idee om eens met het RTC naar Born te gaan. Daar kun je gratis rondleidingen krijgen die heeeel informatief zijn! Het is per slot één van de meest geavenceerde en flexibele automotive productie lijnen die er is
-
Ik zie al een paar positive reactie, om eens naar een autofabriek te gaan!!!PaulRSi schreef:Lijkt mij ook een leuk idee! Dieppe lijkt me idd wel wat lastiger..al is t wel heel gaaf...
Nedcar kunnen we misschien combineren met een leuke toertocht door het zuiden

speedline schreef: Dan is die beunscheur in Born ook niet zo bijzonder meer...
Pardon?
Het is wel een van de weinige fabrieken waar 3 modellen op 1 lijn (voorheen zelfs 5!) tegelijk gemaakt worden, met ik schat een 50 auto's per uur. Heb er zelf een hele poos gewerkt, en dat is allesbehalve een beunschuur

Ik heb gewerkt aan de 'repair'. Elk onzinnig klein mankementje moest gemaakt worden. Ik kan me niet herinneren dat we een auto door lieten met een klein deukje aan het uitlaatpijpje of een bijna onzichtbaar blaasje in de antisteenslagfolie. Laat staan technische mankementen.
Het is echt jammer dat de forfours en de colts niet verkopen. Als deze modellen hun einde bereiken is er geen opvolger en dat zou funest zijn voor de fabriek, want wat betreft kwaliteitsaflevering staat nedcar erg hoog aangeschreven.
Nee, ik denk dat er nog wel meer kleine mankementjes zijn. Ook zijn de sommige mensen aan de lijn zo stom als wat. Het kan nog wel eens dat een zwarte auto voorbij komt, en in de bak ligt (op volgorde) een groene motorkap. Niet nadenken, erop schroeven.Tom schreef:1 op 10 ! lijkt me wel een erg hoge afkeur en lijkt me nogal onwaarschijnlijk
-
- Contacteer:
lijke me ook wel een leuk ideeRémi clio ph3 schreef:Ik zie al een paar positive reactie, om eens naar een autofabriek te gaan!!!PaulRSi schreef:Lijkt mij ook een leuk idee! Dieppe lijkt me idd wel wat lastiger..al is t wel heel gaaf...
Nedcar kunnen we misschien combineren met een leuke toertocht door het zuiden. Misschien dat Ollie dit kan regelen
, dan wil ik wel mee helpen voor de excursie

Ook leuk om te zien was de registratie van de aangedraaide bouten (al zal dat wel bij meerdere fabrieken zijn). Elke bout of moer heeft een code. Deze worden (de belangrijke dan, zoals stoelen, ophanging, stuurkolom etc) met een speciale 'tenser', een electrische ratel met momentregistratie, aangedraaid. Het aangedraaide koppel wordt in een lijst bijgehouden, en later bij de auto gevoegd. Is er 1 boutje wat het goede koppel niet heeft gehaald, dan is het afkeur en moet de bout vervangen, waar hij ook zit 
In de lijn is hier natuurlijk geen tijd voor, want die loopt door.

In de lijn is hier natuurlijk geen tijd voor, want die loopt door.
Brilletje? Wtf heeft het hier over 1 op 10? Ik heb geen aantallen genoemd. En het zijn geen misbaksel die afkeur auto's. Krasje, deukje, verkeerde velgen of banden, onderdelen niet geleverd. Kleine dingen maar gaan zonder pardon naar de handel als onder bepaalde omstandigheden niet gerepareerd wordt.Rémi clio ph3 schreef:
Goed, dat er enkele auto cq misbaksels per duizenden, niet te redden zijn en dan via de achterdeur op een terreintje verdwijnen, die dan door medewerkers kunnen worden "verdeeld", dat is zeker niet onmogelijk. Maar het aantal auto's wat niet door de kwaliteits norm komt aan het einde van de productie lijn is zeker 1 op 10 of zo. En die worden dan nog een "gerepareerd".
Tot slot nog even ontopic, ik kan nog steeds niet geloven dat die RS'en die hier worden aangeboden die desbetreffende "misbaksels" zijn
En het zijn wel degelijk de door jouw genoemde 'misbaksels' die hier te koop worden aangeboden. Als jij het hier niet mee eens kunt zijn doordat je niet wilt luisteren maakt dat voor mij geen verschil. Maar ik heb in dit geval gelijk... En ik licht verder niet toe waarom. En dat is niet arrogant of hatelijk bedoeld.
-
Misschien even het verhaal van Riel lezen hierbovenspeedline schreef: Brilletje? Wtf heeft het hier over 1 op 10? Ik heb geen aantallen genoemd. En het zijn geen misbaksel die afkeur auto's. Krasje, deukje, verkeerde velgen of banden, onderdelen niet geleverd. Kleine dingen maar gaan zonder pardon naar de handel als onder bepaalde omstandigheden niet gerepareerd wordt.
speedline schreef: En het zijn wel degelijk de door jouw genoemde 'misbaksels' die hier te koop worden aangeboden. Als jij het hier niet mee eens kunt zijn doordat je niet wilt luisteren maakt dat voor mij geen verschil. Maar ik heb in dit geval gelijk... En ik licht verder niet toe waarom. En dat is niet arrogant of hatelijk bedoeld.

Heb je dan al contact gehad met die desbetreffende handelaar?
om het even duidelijk te maken hoe het met deze auto's zit: het zijn geen kneusjes die ondeugdelijk in elkaar gezet zijn, maar proefproductie auto's met een schuifdak, echter bleek dit op hoge snelheid teveel bijgeluiden te geven.
Verder zijn het complete en goede auto's, welke voorzien zijn van de meeste opties ( xenon, airco e.d.).
Ik heb er een te koop met het stuur LINKS, dus gewoon goed bruikbaar voor EUR 11000
Voor de geintresseerde: woutdeklerk@hotmail.com
Verder zijn het complete en goede auto's, welke voorzien zijn van de meeste opties ( xenon, airco e.d.).
Ik heb er een te koop met het stuur LINKS, dus gewoon goed bruikbaar voor EUR 11000
Voor de geintresseerde: woutdeklerk@hotmail.com
-
- Car: Renault Clio III RS
Ik denk dat hij zelf geregeld op de nederlandse tv komen. Meestal zit hij dan aan de rechterkant van de auto met zo'n raar ding op zijn hoofd en roept vanalles.
Oja, fabrieks clio rs ragnotti gr n3.
Ik zal ff een fototje zoeken.
http://www.hf-rallysport.nl/

Oja, fabrieks clio rs ragnotti gr n3.
Ik zal ff een fototje zoeken.
http://www.hf-rallysport.nl/