
ACT: 5 GT Turbo.
Waarom eerst inrijden met carb? Je mengsel is met injectie toch vele malen beter -> minder belastend en ook voor je ademhaling (turbo draait lekkerder, blijft koeler allemaal). Meteen weg met die carb! Je hoeft toch geen volgas te rijden?paz-maniac schreef:om de carb te koelen denk ik, zoals ik hierboven al zei ik gah eerst met carb rijden om zo men blok in te rijden en daarna gaat de injectie erop
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Dus je kan hem beter weg laten?????Steven schreef:Das wel zo, vaak is de carb alleen bij volgas een beetje redelijk mengsel.
Verder doet die carbkoeler zo goed als nix. Das wel bekend onderhand.
Scheelt weer gewicht
Mrtn heeft een 16v Rad erin, alleen heeft het 1.7 blok daar beneej wat meer ruimte.
Ik heb customized van JeroenL.
Kep nog wel een 16v Rad voor je waar je mee kan passen, ik had em gekocht met hetzelfde doel, maar ik ben uiteindelijk gewoon voor een 'origineel verbrede' gegaan zeg maar
Ik heb customized van JeroenL.
Kep nog wel een 16v Rad voor je waar je mee kan passen, ik had em gekocht met hetzelfde doel, maar ik ben uiteindelijk gewoon voor een 'origineel verbrede' gegaan zeg maar

Een radiateur van een 5je diesel is toch niet groter dan die van een GT? Daar zit volgens mij alleen geen warmtewisselaar in, dus is ie uitsluitend geschikt als je van plan bent een externe oliekoeler te gaan gebruiken.Lex schreef:Van een GTE of van een 5je diesel of van een 19 16v
Of lul ik er nu compleet naast?

Je lult er compleet naast, enige wat een tikkie groter is, is die van de GTE.
Maarja ik heb gelijk maar een met een koelblok van 40x40cm ipv 30x40.
En das gewoon een origineel koperen verbrede (en iets dikker) Paz.
Nu zit alleen de oliekoeler weer wat pontificaal in de weg, maar ik heb al een mooie oplossing daarvoor.
Maarja ik heb gelijk maar een met een koelblok van 40x40cm ipv 30x40.
En das gewoon een origineel koperen verbrede (en iets dikker) Paz.
Nu zit alleen de oliekoeler weer wat pontificaal in de weg, maar ik heb al een mooie oplossing daarvoor.

Naja de winst die je ermee behaalt is minimaal... dusja je lult op het randje danMerijn schreef:Dan lul ik er toch niet naast?Steven schreef:Je lult er compleet naast, enige wat een tikkie groter is, is die van de GTE.

Jah daar hangt ie nu ook, hij hing eerst op de plek van de ouwe intercooler.paz-maniac schreef:olie koeler in de weg??, waar heb je die hangen dan??. ik wilde hem aan de balk hangen die boven de radiator/koplampen loopt. dan hangt ie toch voor je radiator en niet in de weg???
Tis bij mij zo dat die FMIC een hoop lucht van onderen blokkeerd. En guess what, de meeste lucht voor de rad komt van onderen (zeg een dikke 60-70%)
Dus ik moet nu het hoogste rendement van boven zien terug te halen en das een beetje lastig als die oliekoeler daar ponitficaal in de weg zit
Tis ammal niet zo makkelijk bij een 5je... maar het komt goed

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
Bijdehand figuur 

Met de nadruk op denkt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
denken moet je aan een paard over laten 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 6 mei 2004 14:54
- Locatie: Alkmaar
Hallo, ik heb een vraagje.
Waar moet je op letten als je een gt koop?
Ik heb namelijk wat na vraag gedaan over de gt van Hugo5t hij heeft zijn gt op marktplaats te koop staan. Hier de link http://www.marktplaats.nl/index.php3?g ... ID=107236
is dit een mooie kans om aan een gt te komen??
Ik lees het wel gr. Maarten
Waar moet je op letten als je een gt koop?
Ik heb namelijk wat na vraag gedaan over de gt van Hugo5t hij heeft zijn gt op marktplaats te koop staan. Hier de link http://www.marktplaats.nl/index.php3?g ... ID=107236
is dit een mooie kans om aan een gt te komen??
Ik lees het wel gr. Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
gebruik de search eens
is al vaak besproken

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 6 mei 2004 14:54
- Locatie: Alkmaar
ben al aan he zoeken thx

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik geloof dat in het 5gtt forum een heel topic staat
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
was gister bezig met onderhoud aan opel vivaro diesel, zit een mooi intercooler op, iemand hier ervaring om deze op de gtt te zetten. volgens mij moet ie goed passen en ook de aansluitingen staat de goude kant op
Maak es een foto, meet het koelblok (LxBxH) afstand tussen de aansluitingen, aansluitdiameter.
Kan ik wel een aardige gok voor je doen
Overigens volgens mij kwam Olijfsma ook eens met zo'n ic aan, maar was de ruimte tussen de aansluitingen ontoereikend.
Trouwens in principe als je er alu kappen op laat lassen kun je alles perfect pasmaken. Kost alleen ff wat meer.
Kan ik wel een aardige gok voor je doen

Overigens volgens mij kwam Olijfsma ook eens met zo'n ic aan, maar was de ruimte tussen de aansluitingen ontoereikend.
Trouwens in principe als je er alu kappen op laat lassen kun je alles perfect pasmaken. Kost alleen ff wat meer.
En deze Steven? Welke zou jij nemen? [img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... GE0332.jpg[/img]