5 GTT motor in een R19 16v

Post hier al je vragen over de Renault 19
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Heeft iemand het gedaan een GTT motor in een R19 16v?

Ik geloof dat het zo zou moeten passen maar hoe doe je het met apk?

Want Co van minder dan 0,5 haal je niet met GTT blok denk ik
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het pasmaken is geen probleem, zal zelfs makkelijker zijn dan omgekeerd omdat je nu juist meer ruimte hebt.

Voor de apk hoef je ooknie zoveel troubles te verwachten, met dat CO kun je altijd aardig knoeien. Desnoods las je er een kat tussen :p

De vraag is eerder of het wel lekker rijd... een 19 is veel zwaarder als een GT. En zeker met standaard GT blok zul je net zo snel of misschien wel trager zijn als met orsjineel blok.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Steven schreef:Het pasmaken is geen probleem, zal zelfs makkelijker zijn dan omgekeerd omdat je nu juist meer ruimte hebt.

Voor de apk hoef je ooknie zoveel troubles te verwachten, met dat CO kun je altijd aardig knoeien. Desnoods las je er een kat tussen :p

De vraag is eerder of het wel lekker rijd... een 19 is veel zwaarder als een GT. En zeker met standaard GT blok zul je net zo snel of misschien wel trager zijn als met orsjineel blok.
ja maar ik had het ook niet over een standaard GTT blok :D
Wou gewoon weten of het uberhaupt wel zou gaan werken,
Want je hebtruimte genoeg voor een Intercooler voor de radiateur.

Enne gewoon een R19 16v Kat ertussen Zou dat dan werken qua CO?

En stuurbekrachtiging is dat ook een probleem?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Stuurbekrachtigingspomp van een clio diesel (elektrisch)
met wat extra druk loopt dat prima, lekker veel koppel, meer dan die 16v origineel heeft, komt echt wel van de plek hoor.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Riël schreef:Stuurbekrachtigingspomp van een clio diesel (elektrisch)
met wat extra druk loopt dat prima, lekker veel koppel, meer dan die 16v origineel heeft, komt echt wel van de plek hoor.
is 200nm haalbaar uit een GTT blok zonder EXTREME ENGINEERING?

Hoe hard het zal lopen is geen belangerijke factor, Acceleratie moet enigzins gelijk blijven.

De radiateur van een r19 16v moet ook weer gewoon te gebruiken zijn lijkt mij,

En denk dat het gewicht van de auto wel zal dalen aangezien GTT motor een stuk lichter is dan F7P motor.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

200 is goed te doen hoor.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Riël schreef:200 is goed te doen hoor.
Welke dingen, Behalve andere intercooler en verhoogde druk en evt sproeier moet ik aan denken voor 200nm ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Misschien lukt het daar al mee.

ZOek eens op het forum, dat vind je écht wel.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Voor betrouwbaar meer vermogen zou ik het uitlaatsysteem vervangen door een systeem met absorptiedemper en een uitlaatlijn uitgevoerd met een grotere diameter uitlaatpijp en 'mandrel bent' bochten (lasbochten in ABN). Daarnaast een 2.5-inch 'downpipe' en een uitgefreesde 'elbow'.

Dat verkleint de restrictie (tegendruk) van het standaard uitlaatsysteem. Het standaard systeem is namelijk ontworpen voor een (wettelijk) acceptabele geluidsproductie en niet een maximale vermogensafgifte.
Ik heb een RVS uitlaat van Magnex:
.[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/506.jpg[/img]
Valt dit her te gebruiken?
Mensen die een nog hogere laaddruk willen 'rijden' raad ik aan over te stappen op een grotere turbocompressor (meer pompcapaciteit bij hogere laaddrukken) en daarnaast kritisch te kijken naar de tussenkoeling.
met 0,8 bar een een Frontmount intercooler of een intercooler onder de luchthapper, En een radiateur van een r19 16v moet er neem ik aan niet zoveel fout gaan.
En een losse oliecooler omdat een R19 die niet heeft.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Chrissie, bouw dan een 1.7 turbo blok van een Volvo in je 19.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je dan per se een turbo wilt....zet er dan gewoon 1tje op je F7P...succes gegarandeerd (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja wie heeft al een zelfbouw rijden binnen RTC? ;)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:Nouja wie heeft al een zelfbouw rijden binnen RTC? ;)
Ik ken er niemand, ik ken wel iemand die bezig is met een 2.0 16v turbo in zijn 19 16v. And it ain't me. :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ken onderhand ook genoeg mensen die zeggen ermee bezig te zijn, maar ken nog geen enkele rijdende binnen de RTC (die van Fastchip en Dennis daarrgelaten).

Zal binnenkort es een lijstje maken van mensen die beweren ermee bezig te zijn :p
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Steven schreef:Ik ken onderhand ook genoeg mensen die zeggen ermee bezig te zijn, maar ken nog geen enkele rijdende binnen de RTC (die van Fastchip en Dennis daarrgelaten).

Zal binnenkort es een lijstje maken van mensen die beweren ermee bezig te zijn :p
Ik ken er 3:

Abel
Ramon16v
PtrGte
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

16vTurbo prutsers ;)

-Abel
-Ramon16v
-PtrGte
-Jeroen (Job-turbo, is dan wel 2.0-8v)
-Marco G
-Bas H
-clio_16_klapper

En nog een paar, waar ik 1,2,3 ff niet kan opkomen
Ik bied iig een macmenu aan voor de eerste die em afheeft :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

[img]http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0300.JPG[/img]

zoiets?

zit in deze clio

http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00355.JPG

en anders in dit topic kijken
Laatst gewijzigd door Gabri van der Veen op do 12 mei 2005 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

het was een idee omdat mijn F7P geen eeuwig leven heeft,

En er een turbo op bouwen geen doen is voor mij,
En R19 GT Turbo is weer eens wat anders.

Maar dat zijn nog denk plannen geen doe plannen,
Eerst bekijken of het haalbaar is zonder dat de prestaties op achteruit gaan.

Moet eerst de r19 weer eens rijdens krijgen met F7P,
Laatst gewijzigd door TMC16v op vr 13 mei 2005 7:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mis Gabri, die zit niet in die auto, kijk maar eens goed naar de kleuren.
Dis de auto van Dennis16v, die heeft een zilvere clio met (replica)Maxi-kit :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

maar gaat erom dat er 1 rijdend is :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ok :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik ga een turbomotor in mijn 19 leggen binnenkort...
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Steven schreef:Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet :p
Hij heeft hem wel uit duitsland met die maxi kit eromheen, maar volgens mij zonder blok.
Kan zijn dat dat blok er al wel in zat, maar hij heeft dat blok in elk geval nog aangepast (zuigers laten maken in Amerika bijvoorbeeld).

Gr, Frits.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

iemand een Turbo Diesel blok opgevoerd?, die 90pk en 180nm heeft.
Dan met turbo en intercooler kloten heeft vast ook wel effect?

iemand op RTC die zijn diesel opgevoerd heeft?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Steven schreef:Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet :p
Ow, ik dacht dat ik dat blok gedaan had..... Volgens mij zat er een gewone 1.8 toen ik 'm uit Duitsland haalde :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Menno schreef:
Steven schreef:Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet :p
Ow, ik dacht dat ik dat blok gedaan had..... Volgens mij zat er een gewone 1.8 toen ik 'm uit Duitsland haalde :)
Ow ik dacht dat er de 1.8-16v-Turbo uit een Express in was gekomen die ergens uit het zuiden kwam ofzo?
If i'm wrong, credits to you :worship:

Alleen ist niet jouw auto, dus telt het maar half vind ik :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

TMC16v schreef:iemand een Turbo Diesel blok opgevoerd?, die 90pk en 180nm heeft.
Dan met turbo en intercooler kloten heeft vast ook wel effect?

iemand op RTC die zijn diesel opgevoerd heeft?
diesel is voor tractor of vrachtwagen :p 8)


neej geintje, volgens mij zijn er binnen rtc zeer weinig leden die rijden met een diesel
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

...en terecht ;)

Bovendien kun je een 19-16v niet zomaar ombouwen en omkeuren tot diesel. Kun je beter een diesel kopen en daar al je bodywork op hangen.
En dan wel gelijk een turbodiesel, want aftermarket turbo erop bouwen isnie zo makkelijk.
En sja er valt wel wat winst mee te behalen, maarja wat moet je ermee :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Brain toch maar terug naar GTT blok, Oliestoker is het ook niet echt wat,

Wat mag een Los GTT blokje ongeveer kosten?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Ik dacht dat GTT's ook oliestokers waren... :lol:

sorry jongens...tis net weekend... :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zet die olieboot van me met plezier naast dat gele geval van je hoor :p
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Steven schreef:Zet die olieboot van me met plezier naast dat gele geval van je hoor :p
dat heeft er dus helemaal niks mee te maken :) ...maar als je dat met zoveel plezier doet, waarom heb ik je op al die circuitdagjes (die tegenwoordig toch RUIM vantevoren aangekondigd worden) niet één keer mee zien rijden dan??? :D

kijk, een keer gas geven met je stuur op één stand van 0-100 en misschien wel iets harder kan iedere ......... :D

dus ja...waar hebben we het eigenlijk over... :beer:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

PtrGte - Steven

1 - 0

:wink:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven: jij moet gewoon een extra koetsje (die gedeukt mag worden)erbij kopen, en daar die 150 pks inhangen.
Ik ga niet zeggen dat je het dan met een opgefokte clio 2 liter aflegt, maar een 5je (gewicht (Y) )met zon vermogen snot rijden is er niet bij vrees ik.

Maar: komen we maar op 1 manier achter.....



Heb ergens in een stalling nog een rot exemplaartje C405 staan.......
mmm, zie ik hier een coalitie.... (~)
Plaats reactie