5 GTT motor in een R19 16v
Het pasmaken is geen probleem, zal zelfs makkelijker zijn dan omgekeerd omdat je nu juist meer ruimte hebt.
Voor de apk hoef je ooknie zoveel troubles te verwachten, met dat CO kun je altijd aardig knoeien. Desnoods las je er een kat tussen
De vraag is eerder of het wel lekker rijd... een 19 is veel zwaarder als een GT. En zeker met standaard GT blok zul je net zo snel of misschien wel trager zijn als met orsjineel blok.
Voor de apk hoef je ooknie zoveel troubles te verwachten, met dat CO kun je altijd aardig knoeien. Desnoods las je er een kat tussen

De vraag is eerder of het wel lekker rijd... een 19 is veel zwaarder als een GT. En zeker met standaard GT blok zul je net zo snel of misschien wel trager zijn als met orsjineel blok.
ja maar ik had het ook niet over een standaard GTT blokSteven schreef:Het pasmaken is geen probleem, zal zelfs makkelijker zijn dan omgekeerd omdat je nu juist meer ruimte hebt.
Voor de apk hoef je ooknie zoveel troubles te verwachten, met dat CO kun je altijd aardig knoeien. Desnoods las je er een kat tussen
De vraag is eerder of het wel lekker rijd... een 19 is veel zwaarder als een GT. En zeker met standaard GT blok zul je net zo snel of misschien wel trager zijn als met orsjineel blok.

Wou gewoon weten of het uberhaupt wel zou gaan werken,
Want je hebtruimte genoeg voor een Intercooler voor de radiateur.
Enne gewoon een R19 16v Kat ertussen Zou dat dan werken qua CO?
En stuurbekrachtiging is dat ook een probleem?
is 200nm haalbaar uit een GTT blok zonder EXTREME ENGINEERING?Riël schreef:Stuurbekrachtigingspomp van een clio diesel (elektrisch)
met wat extra druk loopt dat prima, lekker veel koppel, meer dan die 16v origineel heeft, komt echt wel van de plek hoor.
Hoe hard het zal lopen is geen belangerijke factor, Acceleratie moet enigzins gelijk blijven.
De radiateur van een r19 16v moet ook weer gewoon te gebruiken zijn lijkt mij,
En denk dat het gewicht van de auto wel zal dalen aangezien GTT motor een stuk lichter is dan F7P motor.
Ik heb een RVS uitlaat van Magnex:Voor betrouwbaar meer vermogen zou ik het uitlaatsysteem vervangen door een systeem met absorptiedemper en een uitlaatlijn uitgevoerd met een grotere diameter uitlaatpijp en 'mandrel bent' bochten (lasbochten in ABN). Daarnaast een 2.5-inch 'downpipe' en een uitgefreesde 'elbow'.
Dat verkleint de restrictie (tegendruk) van het standaard uitlaatsysteem. Het standaard systeem is namelijk ontworpen voor een (wettelijk) acceptabele geluidsproductie en niet een maximale vermogensafgifte.
.[img]http://www.uitlaten.com/imagesb/506.jpg[/img]
Valt dit her te gebruiken?
met 0,8 bar een een Frontmount intercooler of een intercooler onder de luchthapper, En een radiateur van een r19 16v moet er neem ik aan niet zoveel fout gaan.Mensen die een nog hogere laaddruk willen 'rijden' raad ik aan over te stappen op een grotere turbocompressor (meer pompcapaciteit bij hogere laaddrukken) en daarnaast kritisch te kijken naar de tussenkoeling.
En een losse oliecooler omdat een R19 die niet heeft.
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Chrissie, bouw dan een 1.7 turbo blok van een Volvo in je 19.
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ik ken er niemand, ik ken wel iemand die bezig is met een 2.0 16v turbo in zijn 19 16v. And it ain't me.Steven schreef:Nouja wie heeft al een zelfbouw rijden binnen RTC?
Ik ken onderhand ook genoeg mensen die zeggen ermee bezig te zijn, maar ken nog geen enkele rijdende binnen de RTC (die van Fastchip en Dennis daarrgelaten).
Zal binnenkort es een lijstje maken van mensen die beweren ermee bezig te zijn
Zal binnenkort es een lijstje maken van mensen die beweren ermee bezig te zijn

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Ik ken er 3:Steven schreef:Ik ken onderhand ook genoeg mensen die zeggen ermee bezig te zijn, maar ken nog geen enkele rijdende binnen de RTC (die van Fastchip en Dennis daarrgelaten).
Zal binnenkort es een lijstje maken van mensen die beweren ermee bezig te zijn
Abel
Ramon16v
PtrGte
16vTurbo prutsers 
-Abel
-Ramon16v
-PtrGte
-Jeroen (Job-turbo, is dan wel 2.0-8v)
-Marco G
-Bas H
-clio_16_klapper
En nog een paar, waar ik 1,2,3 ff niet kan opkomen
Ik bied iig een macmenu aan voor de eerste die em afheeft

-Abel
-Ramon16v
-PtrGte
-Jeroen (Job-turbo, is dan wel 2.0-8v)
-Marco G
-Bas H
-clio_16_klapper
En nog een paar, waar ik 1,2,3 ff niet kan opkomen
Ik bied iig een macmenu aan voor de eerste die em afheeft

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
[img]http://www.cliobaccara16v.nl/DSCN0300.JPG[/img]
zoiets?
zit in deze clio
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00355.JPG
en anders in dit topic kijken
zoiets?
zit in deze clio
http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00355.JPG
en anders in dit topic kijken
Laatst gewijzigd door Gabri van der Veen op do 12 mei 2005 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
het was een idee omdat mijn F7P geen eeuwig leven heeft,
En er een turbo op bouwen geen doen is voor mij,
En R19 GT Turbo is weer eens wat anders.
Maar dat zijn nog denk plannen geen doe plannen,
Eerst bekijken of het haalbaar is zonder dat de prestaties op achteruit gaan.
Moet eerst de r19 weer eens rijdens krijgen met F7P,
En er een turbo op bouwen geen doen is voor mij,
En R19 GT Turbo is weer eens wat anders.
Maar dat zijn nog denk plannen geen doe plannen,
Eerst bekijken of het haalbaar is zonder dat de prestaties op achteruit gaan.
Moet eerst de r19 weer eens rijdens krijgen met F7P,
Laatst gewijzigd door TMC16v op vr 13 mei 2005 7:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
maar gaat erom dat er 1 rijdend is 
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
ok 

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Hij heeft hem wel uit duitsland met die maxi kit eromheen, maar volgens mij zonder blok.Steven schreef:Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet
Kan zijn dat dat blok er al wel in zat, maar hij heeft dat blok in elk geval nog aangepast (zuigers laten maken in Amerika bijvoorbeeld).
Gr, Frits.
Ow, ik dacht dat ik dat blok gedaan had..... Volgens mij zat er een gewone 1.8 toen ik 'm uit Duitsland haaldeSteven schreef:Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet

Ow ik dacht dat er de 1.8-16v-Turbo uit een Express in was gekomen die ergens uit het zuiden kwam ofzo?Menno schreef:Ow, ik dacht dat ik dat blok gedaan had..... Volgens mij zat er een gewone 1.8 toen ik 'm uit Duitsland haaldeSteven schreef:Lees mijn post nou eens goed Abri, Dennis heeft em zo gekocht vanuit Duitsland, dat telt niet
If i'm wrong, credits to you

Alleen ist niet jouw auto, dus telt het maar half vind ik

diesel is voor tractor of vrachtwagenTMC16v schreef:iemand een Turbo Diesel blok opgevoerd?, die 90pk en 180nm heeft.
Dan met turbo en intercooler kloten heeft vast ook wel effect?
iemand op RTC die zijn diesel opgevoerd heeft?


neej geintje, volgens mij zijn er binnen rtc zeer weinig leden die rijden met een diesel
...en terecht 
Bovendien kun je een 19-16v niet zomaar ombouwen en omkeuren tot diesel. Kun je beter een diesel kopen en daar al je bodywork op hangen.
En dan wel gelijk een turbodiesel, want aftermarket turbo erop bouwen isnie zo makkelijk.
En sja er valt wel wat winst mee te behalen, maarja wat moet je ermee

Bovendien kun je een 19-16v niet zomaar ombouwen en omkeuren tot diesel. Kun je beter een diesel kopen en daar al je bodywork op hangen.
En dan wel gelijk een turbodiesel, want aftermarket turbo erop bouwen isnie zo makkelijk.
En sja er valt wel wat winst mee te behalen, maarja wat moet je ermee

Ik dacht dat GTT's ook oliestokers waren...
sorry jongens...tis net weekend...

sorry jongens...tis net weekend...

dat heeft er dus helemaal niks mee te makenSteven schreef:Zet die olieboot van me met plezier naast dat gele geval van je hoor


kijk, een keer gas geven met je stuur op één stand van 0-100 en misschien wel iets harder kan iedere .........

dus ja...waar hebben we het eigenlijk over...

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
PtrGte - Steven
1 - 0

1 - 0
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Steven: jij moet gewoon een extra koetsje (die gedeukt mag worden)erbij kopen, en daar die 150 pks inhangen.
Ik ga niet zeggen dat je het dan met een opgefokte clio 2 liter aflegt, maar een 5je (gewicht
)met zon vermogen snot rijden is er niet bij vrees ik.
Maar: komen we maar op 1 manier achter.....
Heb ergens in een stalling nog een rot exemplaartje C405 staan.......
mmm, zie ik hier een coalitie....
Ik ga niet zeggen dat je het dan met een opgefokte clio 2 liter aflegt, maar een 5je (gewicht

Maar: komen we maar op 1 manier achter.....
Heb ergens in een stalling nog een rot exemplaartje C405 staan.......
mmm, zie ik hier een coalitie....
