Verlagen Clio 2 Fase 2 voor 5cm achter 3 tot 4 cm

Post hier al je vragen over de Clio
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

Ik wil deze schroefset waarschijnlijk gaan kopen, maar heeft iemand ervaring met deze schroefset?

Hoor graag van jullie!

Gegroet Juno
Laatst gewijzigd door Juno op wo 11 mei 2005 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

is gewoon een goed set voor het geld
ryden oa veel opels en vw mee dus dan moet het wel kwaliteit zyn :D
dus gewoon ff kopen afstellen en klaar
(Y)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

is gewoon een goed set voor het geld
ryden oa veel opels en vw mee dus dan moet het wel kwaliteit zyn :D
dus gewoon ff kopen afstellen en klaar
(Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

als opel en vw ermee rijdt zegt het juist niets.

maar KW is prima :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

1 maal kopen is ook genoeg hoor.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Als je van hard houd, dan zit je goed. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb ook KW onder de clio en ben er uitermate tevreden over. Nog geen seconde spijt van gehad. Variant 1 vind ik overigens voldoende. De teruggaande slag instellen vind ik niet zo heel boeiend
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maus schreef:Als je van hard houd, dan zit je goed. :)
Ze zijn stugger, maar echt hard? Nah, vind ik wel meevallen. Tenminste, bij de Clio van Tom in ieder geval niet.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

overdreven hard is het idd niet (maar ook zeker niet soft). Bochten gaan overigens top, met minimale hang-over, dus de perfecte mix vind ik zelf.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik had destijds variant 1 onder m'n Clio. Menig mederijder vond 'm vrij hard. Had 't er laatst met Jeroen (JL) over en die kon 't alleen maar bevestigen.
Maar goed, wat voor de één hard is, is voor de ander sportief. Dus wat is nou hard? :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

hehe... daar zal ik maar effe niet verder op in gaan. ;) :lol:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

hehe, don't get him started ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

harde dingen kun je ook heel goed meer "rijden" jah, maar daar gaat het niet over Merijn.

Tuurlijk is het hard, maar KW vind ik nog goed rijdbaar eigenlijk.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Maus schreef:. Dus wat is nou hard? :)
230..... Ech wel!! 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ligt eraan hoe je hem instelt. en welke kw het is,

ik geloof dat ik variatie 4 Xtreme eens heb geredne in een golf III, en ja dat was erg hard, was 80 mm verlaagd :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Tom schreef:Tuurlijk is het hard, maar KW vind ik nog goed rijdbaar eigenlijk.
Ik had er verders ook geen problemen mee, maar mensen die 't niet gewend waren, vonden 't wat minder.
Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik had dan geen kw onder mijn 19 maar die was wel spijker hard
nu wil ik dat echt niet meer
mijn 5 je heeft er rondom koni geel onder en ze zijn niet volledig dichtgedraaid maar ik heb nu nog gewoon een beetje comfort erin zitten
ik zit niet als in de 19 kiezels uit mijn kont te peuteren (bij wijze van)daar voelde je alles in (overigens koni rood dichtgedraaid)
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Variant 1 = is alleen in hoogte verstelbaar.
Variant 2 = in hoogte en hardheid verstelbaar.
Variant 3 - in hoogte , harheid en teruggaande slag verstelbaar.

Variant 3 is in veel gevallen overdreven, of je moet er een circuit auto van willen maken.

Variant 1 is geloof ik vrij hard ingesteld.

Ik zelf heb variant 2 onder mijn auto, heb deze op zijn zachts staan.
Dit levert ondanks de 7 cm verlaging nog een redelijk comfort op.

Mijn advies is de variant 2, kost wat meer maar dan heb je ook wat. (Y)
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

Jeroen schreef:Variant 1 = is alleen in hoogte verstelbaar.
Variant 2 = in hoogte en hardheid verstelbaar.
Variant 3 - in hoogte , harheid en teruggaande slag verstelbaar.

Variant 3 is in veel gevallen overdreven, of je moet er een circuit auto van willen maken.

Variant 1 is geloof ik vrij hard ingesteld.

Ik zelf heb variant 2 onder mijn auto, heb deze op zijn zachts staan.
Dit levert ondanks de 7 cm verlaging nog een redelijk comfort op.

Mijn advies is de variant 2, kost wat meer maar dan heb je ook wat. (Y)
Dat dacht ik dus ook, ik neem juist Variant 2 omdat ik die wat comfortabeler in zou kunnen stellen.
Ook overweeg ik deze set omdat ik nu achter bij drempels zo nu en dan de wielen tegen iets hoor aanlopen, ook wil ik dat ie voor iets lager ligt, want nou is ie voor hoger dan achter.
Tevens vindt ik hem achter te slap geveerd, als ik met wat mensen in de auto zit, dan zit ie zo op het einde van de veer.
Rijdt niet zo lekker.

Heb nu Eibach 3cm verlagingsveren er onder.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.
domi
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 8:28

elmotheelk (Eric) schreef:
Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.
Volgens mij gaat hij dan raken... :lol:
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

domi schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:
Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.
Volgens mij gaat hij dan raken... :lol:
Haha, heel scherp! :lol:
Denk het inderdaad ook. :wink:

How low can you go! :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

het instellen van de teruggaande slag heeft volgens mij weinig effect op de softheid om het zo maar te zeggen. Volgens mij moet je dan beide in kunnen stellen.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

elmotheelk (Eric) schreef:
Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.
Ik ben vanmiddag ff in Zevenhuizen langsgeweest. 't Wordt rondom Koni geel in combinatie met Merwede veren. Goed voor 40 mm verlaging. :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

goede keus
anders kijken of er een eibach biltstein set is
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Daar hebben we ook nog naar gekeken, maar deze combinatie was qua prijs wat aantrekkelijker.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

koni is idd niet echt super duur meer
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Maus schreef:Ik ben vanmiddag ff in Zevenhuizen langsgeweest. 't Wordt rondom Koni geel in combinatie met Merwede veren. Goed voor 40 mm verlaging. :)
Klink goed. 8) Maar dus ook de dempers. Is dit echt veel beter dan de 'standaard' RS veren (je bent al snel 550 euro kwijt voor die dempers)?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een vriend van me heeft Koni geel onder zijn 16V en dat is echt een heel groot verschil! Ze zijn sportief, maar strijken tegelijkertijd de weg als het ware glad. Als ik geld over heb, dan ga ik zeker shoppen voor Koni onder mijn 5!

Hoe het bij een RS zit durf ik niet te zeggen. Is toch een stuk nieuwere auto natuurlijk.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik geloof dat 1 poot bij Koni nog maar 200 kost, int geel
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is toch 800 euri voor rondom. En dan nog veren. :S
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

Als ik jullie allemaal zo hoor, dan kan ik beter voor Koni gaan of niet?

Ik heb deze schroefset van Koni gevonden.

Koni schroefset 1150–5039


Deze hydraulische demper is van voor in hardheid verstelbaar.
De hydraulische / gasgevulde achterdempers zijn niet verstelbaar.
Verlanging is: voor 60mm en achter 45mm

Deze Koni schroefsets bieden:
– Sterk verbeterde rijeigenschappen.
– Levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
– Schokdempers en veren die perfect op elkaar zijn afgestemd.

Denken jullie dat dit een betere set is?

Hij is iets goedkoper, €987,-. Bij http://www.benrcarparts.nl
Laatst gewijzigd door Juno op wo 11 mei 2005 7:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat wil je gaan doen met een schroefset? Je stelt 'm 1 keer in op hoogte en doet er daarna nooit meer wat mee. Persoonlijk zou ik eerder voor Koni geel met goede verlagingsveren gaan, maar het is maar wat je er zelf mee wilt. Als je vaak van velg wilt wisselen en daarom ook de rijhoogte wilt kunnen aanpassen, is een schroefset wel wat voor jou. :)
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

Ik heb nu Eibach verlagingsveren, 30mm rondom, ik vindt dat ie voor nog te hoog is en achter raakt de band de binnenkant wielkast bij drempels en ik vindt hem achter te zwak geveerd.
Als ik met wat mensen in de auto zit, dan zit ie zo op het einde van zijn veer. Vindt ik niet lekker rijden.

En met zo een schroefset kan je de hardheid instellen, kan ik hem op zijn comfortabelst zetten.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Een setje "zwaardere" veren zou ook uitkomst kunnen bieden, blijf je alleen wel vast aan de 30 mm verlaging.
Het beste kan je een complete set aanschaffen, daar je originele schokdempers 't ook niet zo fijn zullen vinden constant ingedrukt te staan als gevolg van kortere veren.
Plaats reactie