Verlagen Clio 2 Fase 2 voor 5cm achter 3 tot 4 cm
Ik wil deze schroefset waarschijnlijk gaan kopen, maar heeft iemand ervaring met deze schroefset?
Hoor graag van jullie!
Gegroet Juno
Hoor graag van jullie!
Gegroet Juno
Laatst gewijzigd door Juno op wo 11 mei 2005 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als opel en vw ermee rijdt zegt het juist niets.
maar KW is prima
maar KW is prima
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ik had destijds variant 1 onder m'n Clio. Menig mederijder vond 'm vrij hard. Had 't er laatst met Jeroen (JL) over en die kon 't alleen maar bevestigen.
Maar goed, wat voor de één hard is, is voor de ander sportief. Dus wat is nou hard?
Maar goed, wat voor de één hard is, is voor de ander sportief. Dus wat is nou hard?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
230..... Ech wel!!Maus schreef:. Dus wat is nou hard?

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ligt eraan hoe je hem instelt. en welke kw het is,
ik geloof dat ik variatie 4 Xtreme eens heb geredne in een golf III, en ja dat was erg hard, was 80 mm verlaagd
ik geloof dat ik variatie 4 Xtreme eens heb geredne in een golf III, en ja dat was erg hard, was 80 mm verlaagd

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ik had er verders ook geen problemen mee, maar mensen die 't niet gewend waren, vonden 't wat minder.Tom schreef:Tuurlijk is het hard, maar KW vind ik nog goed rijdbaar eigenlijk.
Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
-
- Contacteer:
ik had dan geen kw onder mijn 19 maar die was wel spijker hard
nu wil ik dat echt niet meer
mijn 5 je heeft er rondom koni geel onder en ze zijn niet volledig dichtgedraaid maar ik heb nu nog gewoon een beetje comfort erin zitten
ik zit niet als in de 19 kiezels uit mijn kont te peuteren (bij wijze van)daar voelde je alles in (overigens koni rood dichtgedraaid)
nu wil ik dat echt niet meer
mijn 5 je heeft er rondom koni geel onder en ze zijn niet volledig dichtgedraaid maar ik heb nu nog gewoon een beetje comfort erin zitten
ik zit niet als in de 19 kiezels uit mijn kont te peuteren (bij wijze van)daar voelde je alles in (overigens koni rood dichtgedraaid)
Variant 1 = is alleen in hoogte verstelbaar.
Variant 2 = in hoogte en hardheid verstelbaar.
Variant 3 - in hoogte , harheid en teruggaande slag verstelbaar.
Variant 3 is in veel gevallen overdreven, of je moet er een circuit auto van willen maken.
Variant 1 is geloof ik vrij hard ingesteld.
Ik zelf heb variant 2 onder mijn auto, heb deze op zijn zachts staan.
Dit levert ondanks de 7 cm verlaging nog een redelijk comfort op.
Mijn advies is de variant 2, kost wat meer maar dan heb je ook wat.
Variant 3 is in veel gevallen overdreven, of je moet er een circuit auto van willen maken.

Dat dacht ik dus ook, ik neem juist Variant 2 omdat ik die wat comfortabeler in zou kunnen stellen.Jeroen schreef:Variant 1 = is alleen in hoogte verstelbaar.
Ook overweeg ik deze set omdat ik nu achter bij drempels zo nu en dan de wielen tegen iets hoor aanlopen, ook wil ik dat ie voor iets lager ligt, want nou is ie voor hoger dan achter.
Tevens vindt ik hem achter te slap geveerd, als ik met wat mensen in de auto zit, dan zit ie zo op het einde van de veer.
Rijdt niet zo lekker.
Heb nu Eibach 3cm verlagingsveren er onder.
-
- Contacteer:
Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.
Volgens mij gaat hij dan raken...elmotheelk (Eric) schreef:Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.

Haha, heel scherp!domi schreef:Volgens mij gaat hij dan raken...elmotheelk (Eric) schreef:Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.

Denk het inderdaad ook.
How low can you go!

Ik ben vanmiddag ff in Zevenhuizen langsgeweest. 't Wordt rondom Koni geel in combinatie met Merwede veren. Goed voor 40 mm verlaging.elmotheelk (Eric) schreef:Wat overweeg je voor je RS? Alleen veren of ook dempers? Ik wil ook wel 25-300mm omlaag d.m.v. veren.Maus schreef:Ben nu aan't overwegen met welke set ik m'n huidige Clio ga verlagen, denk overigens niet dat 't KW wordt.

-
- Contacteer:
goede keus
anders kijken of er een eibach biltstein set is
anders kijken of er een eibach biltstein set is
-
- Contacteer:
koni is idd niet echt super duur meer
-
- Contacteer:
Klink goed.Maus schreef:Ik ben vanmiddag ff in Zevenhuizen langsgeweest. 't Wordt rondom Koni geel in combinatie met Merwede veren. Goed voor 40 mm verlaging.

Een vriend van me heeft Koni geel onder zijn 16V en dat is echt een heel groot verschil! Ze zijn sportief, maar strijken tegelijkertijd de weg als het ware glad. Als ik geld over heb, dan ga ik zeker shoppen voor Koni onder mijn 5!
Hoe het bij een RS zit durf ik niet te zeggen. Is toch een stuk nieuwere auto natuurlijk.
Hoe het bij een RS zit durf ik niet te zeggen. Is toch een stuk nieuwere auto natuurlijk.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik geloof dat 1 poot bij Koni nog maar 200 kost, int geel
Als ik jullie allemaal zo hoor, dan kan ik beter voor Koni gaan of niet?
Ik heb deze schroefset van Koni gevonden.
Koni schroefset 11505039
Deze hydraulische demper is van voor in hardheid verstelbaar.
De hydraulische / gasgevulde achterdempers zijn niet verstelbaar.
Verlanging is: voor 60mm en achter 45mm
Deze Koni schroefsets bieden:
Sterk verbeterde rijeigenschappen.
Levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
Schokdempers en veren die perfect op elkaar zijn afgestemd.
Denken jullie dat dit een betere set is?
Hij is iets goedkoper, 987,-. Bij http://www.benrcarparts.nl
Ik heb deze schroefset van Koni gevonden.
Koni schroefset 11505039
Deze hydraulische demper is van voor in hardheid verstelbaar.
De hydraulische / gasgevulde achterdempers zijn niet verstelbaar.
Verlanging is: voor 60mm en achter 45mm
Deze Koni schroefsets bieden:
Sterk verbeterde rijeigenschappen.
Levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
Schokdempers en veren die perfect op elkaar zijn afgestemd.
Denken jullie dat dit een betere set is?
Hij is iets goedkoper, 987,-. Bij http://www.benrcarparts.nl
Laatst gewijzigd door Juno op wo 11 mei 2005 7:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat wil je gaan doen met een schroefset? Je stelt 'm 1 keer in op hoogte en doet er daarna nooit meer wat mee. Persoonlijk zou ik eerder voor Koni geel met goede verlagingsveren gaan, maar het is maar wat je er zelf mee wilt. Als je vaak van velg wilt wisselen en daarom ook de rijhoogte wilt kunnen aanpassen, is een schroefset wel wat voor jou. 

Ik heb nu Eibach verlagingsveren, 30mm rondom, ik vindt dat ie voor nog te hoog is en achter raakt de band de binnenkant wielkast bij drempels en ik vindt hem achter te zwak geveerd.
Als ik met wat mensen in de auto zit, dan zit ie zo op het einde van zijn veer. Vindt ik niet lekker rijden.
En met zo een schroefset kan je de hardheid instellen, kan ik hem op zijn comfortabelst zetten.
Als ik met wat mensen in de auto zit, dan zit ie zo op het einde van zijn veer. Vindt ik niet lekker rijden.
En met zo een schroefset kan je de hardheid instellen, kan ik hem op zijn comfortabelst zetten.
Een setje "zwaardere" veren zou ook uitkomst kunnen bieden, blijf je alleen wel vast aan de 30 mm verlaging.
Het beste kan je een complete set aanschaffen, daar je originele schokdempers 't ook niet zo fijn zullen vinden constant ingedrukt te staan als gevolg van kortere veren.
Het beste kan je een complete set aanschaffen, daar je originele schokdempers 't ook niet zo fijn zullen vinden constant ingedrukt te staan als gevolg van kortere veren.