Ik heb een 19PH2 1.7S en als ik "gewoon" rij dan komt mijn warmte meter al snel tot dichtbij het laatste streepje. Ik heb mn koelvloeistof al gechecked en dat niveau was goed. Ook geen lucht in het koelsysteem.
Is dit vrij normaal of is mijn termostaat half dood? En kan dit ook invloed hebben op het rijgedrag? Omdat ik soms wel eens het idee heb dat ie inhoud als ik het gas vol indruk.
Warmte meter bijna helemaal bovenaan (R19)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als de fan aanslaat klopt de meter dus wel.
ik zou eerder denken aan verouderde koelvloeistof en/of (deels) verstopte leidingen
ik zou eerder denken aan verouderde koelvloeistof en/of (deels) verstopte leidingen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Kapoete termostaat, denk ik...
Voel, wanneer de meter enorm hoog staat, even aan de radiateur. Als die niet enorm heet is, dan kun je er vanuit gaan dat daar weinig tot geen koelvloeistof doorheen loopt. Dikke kans dat dan je thermostaat niet of nauwelijks opengaat.
Voel, wanneer de meter enorm hoog staat, even aan de radiateur. Als die niet enorm heet is, dan kun je er vanuit gaan dat daar weinig tot geen koelvloeistof doorheen loopt. Dikke kans dat dan je thermostaat niet of nauwelijks opengaat.
je zal het moeten controleren door de motor bij stilstand te laten lopen totdat de koelvin aanslaat.
slaat deze aan bij een normale meterstand, is er weinig aan de hand.
slaat deze aan bij een erg hoge meterstand gaat waarschijnlijk de thermostaat te laat open, deze dan vervangen.
slaat deze niet aan, sensor koelvin in radiateur vervangen of draad repareren
het kan ook zijn dat het dashboardmetertje defekt is of de sensor watertemperatuur.
dit is moeilijk te checken eigenlijk alleen als de thermostaat is vervangen en er geen verschil is, dan temperatuursensor vervangen.
slaat deze aan bij een normale meterstand, is er weinig aan de hand.
slaat deze aan bij een erg hoge meterstand gaat waarschijnlijk de thermostaat te laat open, deze dan vervangen.
slaat deze niet aan, sensor koelvin in radiateur vervangen of draad repareren
het kan ook zijn dat het dashboardmetertje defekt is of de sensor watertemperatuur.
dit is moeilijk te checken eigenlijk alleen als de thermostaat is vervangen en er geen verschil is, dan temperatuursensor vervangen.