handigste manier om oliefilter te bereiken/vervangen?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Via welke kant of door welke dingen te verwijderen kun je met de minste moeite de oliefilter vervangen? Misschien handig om te weten, voordat ik de olie ga verversen.
Riël
Über-Spammer

En wat voor auto heb je ? Misschien handig om te weten, voordat ik advies kan geven :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

aan het forum te zien een gtt :D :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
haan

vanaf de onderkant kon ik er net bij. heb em losgekregen met zoon riemtang. en gewoon met de hand goed vastgedraaid. de auto voor iets verhogen , brug of bokken, is wel noodzakelijk/handig. succes
Calle

Bij een GTT vind ik het het makkelijkst om de intercooler eruit te halen (1 min werk) en dan kun je goed van bovenaf bij. Wel even een handschoen aan om je knokkels te beschermen bij de radiateur.
Remco_Rs
Contacteer:

Ik heb hem laatst bij een klant vervangen,en gewoon vanaf de bovenkant gedaan,kon er redelijk makkelijk bij.
pierre

motorblok even in de takels, kun je er makkelijk bij.

heb je hier weinig zin in, gewoon iets moeite doen dat is alles.
Patrick L.

makkelijkst bij de GTT om het filter er af te schroeven vind ik als je het rechtervoorwiel weghaald, die beschermkap (als die er nog op, bij mij dus niet...) en dan kun je met zo`n tool heel gemakkelijk bij het oliefilter komen. als het wiel dan toch los is kun je meteen de staat van de remschijven en blokjes bekijken :)
5gt8vturbo

gewoon van af de bovenkant. als je hem erop zet draai hem dan hand vast en doe een beetje nieuwe olie op het rubbere randje. kan je hem de volgende keer er weer zo afhalen. bij mij wordt de olie en filter elke 5000km vervangen en ik hoef niet eens veel kracht te zetten om het filter te los te draaien.
jeannette klok
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:gewoon van af de bovenkant. als je hem erop zet draai hem dan hand vast en doe een beetje nieuwe olie op het rubbere randje. kan je hem de volgende keer er weer zo afhalen. bij mij wordt de olie en filter elke 5000km vervangen en ik hoef niet eens veel kracht te zetten om het filter te los te draaien.

mischien een idee,koop een gte,dan kan je er zo bij.
Steven
Car: M536

Was dat nou weer voor antwoord :p

Ik haal bij m'n GT altijd de grille eruit, die plastic kap voor de dynamo is bij mij toch al pleite dus kan ik direct met m'n hand er goed bijkomen.

Met al die intercoolerbuizen is er bij mij geen plek voor een oliefiltertang, dus is de methode met lange schroevendraaier en de hamer het fijnst >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kun je nog beter een 1.1 sl kopen, kun je helemaal makkelijk bij :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

dynamo er af en je ken er bij.

Klaar.
Fleetwood

heb jij 2 dynamo's... :p

mischien kun je er van onder beter bij,
zou het eigenlijk niet weten... :D
rico1047

ik heb nog nooit iets anders weggehaald om een oliefilter te vervangen,denk eens logisch na doen ze in een garage ook niet mischien alleen wat sierkappen ofzo weg en dan schroeven.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

whow mensen ik lees al 10 verschillende handelingen dadelijk heeft die jongen nog het hele blok zowat uitgebouwd.mijn advies het ligt er maar aan wat vooreen gereedschap jehebt.ik doe het meestal dus van boven en ik doe de dynamo .van boven los maken en dan riem eraf en dan doorduwen en dan heb je ruimte.(wat ik gebruik .zo'n klauw wat men op de ratel zet )
Groeten wilco .maar uhm die andere manieren zullen ook werken dus kies gewoon steeds een andere uit :D .
Plaats reactie