handigste manier om oliefilter te bereiken/vervangen?
Via welke kant of door welke dingen te verwijderen kun je met de minste moeite de oliefilter vervangen? Misschien handig om te weten, voordat ik de olie ga verversen.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
aan het forum te zien een gtt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik heb hem laatst bij een klant vervangen,en gewoon vanaf de bovenkant gedaan,kon er redelijk makkelijk bij.
-
makkelijkst bij de GTT om het filter er af te schroeven vind ik als je het rechtervoorwiel weghaald, die beschermkap (als die er nog op, bij mij dus niet...) en dan kun je met zo`n tool heel gemakkelijk bij het oliefilter komen. als het wiel dan toch los is kun je meteen de staat van de remschijven en blokjes bekijken 

-
gewoon van af de bovenkant. als je hem erop zet draai hem dan hand vast en doe een beetje nieuwe olie op het rubbere randje. kan je hem de volgende keer er weer zo afhalen. bij mij wordt de olie en filter elke 5000km vervangen en ik hoef niet eens veel kracht te zetten om het filter te los te draaien.
-
- Contacteer:
5gt8vturbo schreef:gewoon van af de bovenkant. als je hem erop zet draai hem dan hand vast en doe een beetje nieuwe olie op het rubbere randje. kan je hem de volgende keer er weer zo afhalen. bij mij wordt de olie en filter elke 5000km vervangen en ik hoef niet eens veel kracht te zetten om het filter te los te draaien.
mischien een idee,koop een gte,dan kan je er zo bij.
Was dat nou weer voor antwoord 
Ik haal bij m'n GT altijd de grille eruit, die plastic kap voor de dynamo is bij mij toch al pleite dus kan ik direct met m'n hand er goed bijkomen.
Met al die intercoolerbuizen is er bij mij geen plek voor een oliefiltertang, dus is de methode met lange schroevendraaier en de hamer het fijnst

Ik haal bij m'n GT altijd de grille eruit, die plastic kap voor de dynamo is bij mij toch al pleite dus kan ik direct met m'n hand er goed bijkomen.
Met al die intercoolerbuizen is er bij mij geen plek voor een oliefiltertang, dus is de methode met lange schroevendraaier en de hamer het fijnst

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kun je nog beter een 1.1 sl kopen, kun je helemaal makkelijk bij 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
whow mensen ik lees al 10 verschillende handelingen dadelijk heeft die jongen nog het hele blok zowat uitgebouwd.mijn advies het ligt er maar aan wat vooreen gereedschap jehebt.ik doe het meestal dus van boven en ik doe de dynamo .van boven los maken en dan riem eraf en dan doorduwen en dan heb je ruimte.(wat ik gebruik .zo'n klauw wat men op de ratel zet )
Groeten wilco .maar uhm die andere manieren zullen ook werken dus kies gewoon steeds een andere uit
.
Groeten wilco .maar uhm die andere manieren zullen ook werken dus kies gewoon steeds een andere uit