onderdelen 5 alpine turbo op een GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
haarman
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mar 2005 19:39

Gaat dat goed als je een T3 turbo uit een R5 alpine turbo haalt en in je GT Turbo doet?

En een dubbele weber carburateur uit een 5 alpine turbo?


oftewel kan dat...motor onderdelen uit een 5 alpine turbo in een GT Turbo plaatsen?
Liefde moet je niet budgetteren...water en brood dan maar?
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

De carburateur moet wel onder druk kunnen staan, deze moet er dus wel voor ontworpen zijn en dat is volgens mij de carb van een 5 alpine (turbo) niet. volgens mij win je er niet zoveel mee. eerder een hoop geklooi, onderschat de moeilijkheid van carburateurs niet, je verpest er sneller iets aan dan dat je er beter aan maakt. maar proberen kun je het natuurlijk altijd.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

T3 spoelt te laat op dus mega turbo gat
carburateur is aanzuig, dus geen intercooler meer mogelijk.

maar motor zelf is anderverhaal!!
zie

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 85#1477285
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

de carb van een at kan je ombouwen tot drukvul carb is een setje voor
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:de carb van een at kan je ombouwen tot drukvul carb is een setje voor
doet eens vertellen sven....
ben wel benieuwd, maar zal wel weer eens nergens te krijgen zijn..
denk alleen niet dat dat past onder mn motorkap qua hoogte.

en dat opspoelen is rond de 3000-3500 toeren ongeveer, maar dan komt ie wel in 1 keer zegmaar
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja sven heb je er al meer info over :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik heb wel eeens een t3 op een gtt gezet van een maatje van me, in eerste versneling heb je gewoon geen druk, was ik met mijn originele gtt gewoon sneller, maar als en t3 op toeren komt gaat het wel hard hij reed toen ook wel op 1. bar onder de gasklep :) . is wel snel met t3, maar rijd niet echt lekker, turbo gat is gewoon te groot
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nou je zult net als bij de at de carb naast het blok moeten plaatsen
ik zal als ik vandaag tijd heb even bellen voor de ombouw set
zal gelijk ook de schuur ff induiken en kijken naar het hoogte verschil van de carbs
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

degene die mij de info kan verschaffen is ff niet bereikbaar
post het van de week wel ff
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

en sven?? al iets bekend?
ben wel benieuwd
cees
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

haarman schreef:Gaat dat goed als je een T3 turbo uit een R5 alpine turbo haalt en in je GT Turbo doet?

En een dubbele weber carburateur uit een 5 alpine turbo?


oftewel kan dat...motor onderdelen uit een 5 alpine turbo in een GT Turbo plaatsen?

een at t3 of een at carb in je gt stoppen is zowiezo achteruitgang en een slecht idee.
Andersom is het wel slim.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Robert, das alweer tijdje terug :)
Plaats reactie