ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Ff wat anders:
wie weet welke instelling ik PRECIES moet wijzigen zodat de javascript in een html die op mijn computer staat (dus niet online) werkt?! Winxp met die leuke popupblocks...

En nee niet zeggen dat ik die compleet moet uitschakelen.
Gast

how how, niet bitsig worden jongens. Niet vergeten dat we 2 maanden online zijn en reeds 70 leden hebben. De verwachting van het aantal leden van RTC hebben we niet, gewoon omdat er in belgië veel minder renaultfreaks zijn dan in NL. Wat alpine betreft zou ik daar nog niet zo zeker van zijn. De website en webspace en andere onkosten worden bekostigd door onze sponsors, en laat me duidelijk zijn: degelijke sponsors. Geen personen die het mailtje vollullen met mooie woorden maar concreet zijn in hun doen en laten. Ook wij zijn volledig in orde met wetgeving, dus van het "vriendenclubje" is eigelijk geen sprake meer wat betreft de papierwinkel. Louter persoonlijk wil ik het veel liever op het vriedenclubje houden. Tal van jullie leden weten zeer goed wat ik bedoel. Dat belgië goedkoper is dan NL is algemeen geweten, het pleit alleen maar in ons voordeel :wink:
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Joost, die moet je uitschakelen :wink: :p

*inkoppertje* :wink:
Leon
Contacteer:

ik wil alles maar het mag niets kosten!
is nederlander eigen :D
Riël
Über-Spammer

Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel naar hun zin hebben. Wij als bestuur zijn altijd nog druk bezig alles aan het lopen te houden. Als er hier en daar eens iets mis gaat, is dat vervelend maar kan verholpen worden.

Over de voordelen van lidmaatschap, die mogen duidelijk zijn. Een van de belangrijkste dingen van het lidmaatschap is een club te steunen. Waar het geld heen gaat is zoals 100x gezegd te zien op de ALV.

En het blijft moeilijk om te moderaten, niet alle moderators zijn gelijktijdig online. Als je daar over gaat struikelen :s En meningen mogen verschillen, dan mag nog een op een bepaald tijdstip aanwezige moderator bepaalde keuzes maken toch?

Al met al zijn we nog altijd driftig op zoek om het voordeel voor de leden groter en groter te maken. Kom op met ideeen, dan werken we ze uit, maar uit de ledengroep komt niet veel respons. Niet dat dat erg is, want zelf puilen we ook niet uit van de ideeen. Maar je weet wat ik bedoel. Je moet wel weten wat je wil gaan regelen. En met een financiele steun als clubrekening kun je een boel ondernemen.

Ik vind het i.e.g. nog altijd erg gezellig hier :D En tuurlijk zullen er mensen zijn die zich niet in de club kunnen passen en besluiten geen lid meer te zijn. Dit respecteer ik heus. Ieder zijn ding!

Groetjes :beer:
Gast

vertel mij wat...zelfs jullie eigen leveranciers klagen zich te pletter door die mentaliteit. :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:De
3. Forum: De sfeer is de laatste maanden aardig achteruit gegaan op het forum met name door wanbeleid binnen de moderatorsgroep. Toen m'n broertje nog moderator was heb ik veel meegelezen. Ik heb teveel voorbeelden gezien waarbij het uit de hand liep of dreigde te lopen en dat 1 moderator er wat van zei en dat een groot gedeelte diegene niet steunde of dat 1 van de relschoppers de hand boven het hoofd gehouden werd onder het mom van: "Ik ken die gozer en in het echt is het toffe gast".
Sfeer is naar mijn ervaring hartstikke goed juist! Ik weet natuurlijk niet wat de rest van de forummers daar van vind. :) Het is erg druk, en hoe meer mensen, hoe meer meningen, doe je niets aan. En dat kan wel eens wat irritaties opleveren.

Moderators hebben elkaar in het open gedeelte altijd gesteund.
Dat er achter de schermen wel eens gediscusseerd word lijkt me niet meer als logisch. En niet iedereen kan tegen kritiek, dat is wel gebleken.

Verder moet iedereen lekker doen wat hij of zij wil, ik zie liever 150 tevreden/actieve leden, als 781 mensen die het nergens mee eens zijn. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Haas
Car: Megane RS

ik heb zo'n idee waar dit heengaat... :(
Riël
Über-Spammer

-jo- schreef:how how, niet bitsig worden jongens. Niet vergeten dat we 2 maanden online zijn en reeds 70 leden hebben. De verwachting van het aantal leden van RTC hebben we niet, gewoon omdat er in belgië veel minder renaultfreaks zijn dan in NL. Wat alpine betreft zou ik daar nog niet zo zeker van zijn. De website en webspace en andere onkosten worden bekostigd door onze sponsors, en laat me duidelijk zijn: degelijke sponsors. Geen personen die het mailtje vollullen met mooie woorden maar concreet zijn in hun doen en laten. Ook wij zijn volledig in orde met wetgeving, dus van het "vriendenclubje" is eigelijk geen sprake meer wat betreft de papierwinkel. Louter persoonlijk wil ik het veel liever op het vriedenclubje houden. Tal van jullie leden weten zeer goed wat ik bedoel. Dat belgië goedkoper is dan NL is algemeen geweten, het pleit alleen maar in ons voordeel :wink:
Ik wens jullie ook heel veel plezier en succes, en hoop dat we in de toekomst samen dingen kunnen ondernemen dan.

Wat je voor de rest precies wil zeggen is me nog niet helemaal duidelijk, behalve dat we slechte sponsoren hebben en dat we te duur zijn :)

(overigens, ik ken geen club welke een goedkoper lidmaatschapsbedrag heeft als de RTC).
Chris
Erelid - Moderator - RvT

-jo- schreef:how how, niet bitsig worden jongens. Niet vergeten dat we 2 maanden online zijn en reeds 70 leden hebben. De verwachting van het aantal leden van RTC hebben we niet, gewoon omdat er in belgië veel minder renaultfreaks zijn dan in NL.
Dan heeft de RTC al ruim 5.000 leden! Je ziet wat er van komt. ;)

Riël schreef:(overigens, ik ken geen club welke een goedkoper lidmaatschapsbedrag heeft als de RTC).
Ik wel :wink:
Jeroen
Contacteer:

Jo, ff een vraagje.
Jullie hebben nu 70 leden, hoe actief zijn die?

Toen ik begon met de RMCC en dit gratis was hadden we binnen een mum van tijd 150+ leden.

Maar daar hoorde je nooit iets meer van.

Mijn ervaring is dat als je een bepaald lidmaatschap geld vraagt men toch eerst nadenkt voor men lid wordt en dat deze mensen dan actiever met de club bezig zijn.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

~Haas~ schreef:ik heb zo'n idee waar dit heengaat... :(
Ik vind het tot nog toe nog een zeer nette discussie.

Ik weet natuurlijk niet hoe laat de vaste relschoppers online komen! ;)
Gast

[quote="ChrisSfeer is naar mijn ervaring hartstikke goed juist! Ik weet natuurlijk niet wat de rest van de forummers daar van vind. :) Het is erg druk, en hoe meer mensen, hoe meer meningen, doe je niets aan. En dat kan wel eens wat irritaties opleveren.

[/quote]

ik vind het hier ook best gezellig,maar om iets meer te zien dan een niet-lid betaal ik geen 23 € (en dit heeft niets met geld te maken hoor)

ps: bij 21toc waar ik ook lid ben betalen de buitenlanders 15 €, daarin zit:

2 raambanners (1 grote + 1 kleine)
korting bij verschillende leveranciers
nieuwsbrief
mailinglist (meetings)
korting op niet renault gelateerde meetings

Chris schreef:
Idd. Ik heb ze erger meegemaakt. Iedereen maakt hier z'n standpunt duidelijk.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Nog even en het wordt tijd voor een time-out. :wink:

Haasje je krijgt zo nog een Pm van me.

Verder ga ik maar niet in op al het commentaar hier. ik heb mn eigen redenen om lid te blijven. en het prima naar mn zin!Iedereen hier voor en achter de schermen :worship:. Zonder bestuur enz. zou er geen enkele club bestaan.

WAt ik wel jammer vind is dat nu wanneer er betaald moet gaan worden iedereen ineens met commentaar komt. En dat terwijl op de aangegeven plek hiervoor niemand zn mond los deed. Juist voor dit soort dingen is een ALV!

GR.Frits
Gast

Jeroen schreef:Jo, ff een vraagje.
Jullie hebben nu 70 leden, hoe actief zijn die?

.
mij hoor je niet klagen ! Kom es een kijkje nemen, gratis lidmaatschap ! :lol:
Gast

[quote="FritsWAt ik wel jammer vind is dat nu wanneer er betaald moet gaan worden iedereen ineens met commentaar komt.
GR.Frits[/quote]

dit had ik ook ergens vermeld...er komt steeds gemodder van.
Jeroen
Contacteer:

URL ? :)
Haas

Chris schreef:

Ik weet natuurlijk niet hoe laat de vaste relschoppers online komen! ;)
pm :)

EDIT: niet meer nodig..zie uitleg beneden :)
Laatst gewijzigd door Haas op wo 27 apr 2005 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Chris schreef:
Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:De
3. Forum: De sfeer is de laatste maanden aardig achteruit gegaan op het forum met name door wanbeleid binnen de moderatorsgroep. Toen m'n broertje nog moderator was heb ik veel meegelezen. Ik heb teveel voorbeelden gezien waarbij het uit de hand liep of dreigde te lopen en dat 1 moderator er wat van zei en dat een groot gedeelte diegene niet steunde of dat 1 van de relschoppers de hand boven het hoofd gehouden werd onder het mom van: "Ik ken die gozer en in het echt is het toffe gast".
Sfeer is naar mijn ervaring hartstikke goed juist! Ik weet natuurlijk niet wat de rest van de forummers daar van vind. :) Het is erg druk, en hoe meer mensen, hoe meer meningen, doe je niets aan. En dat kan wel eens wat irritaties opleveren.

Moderators hebben elkaar in het open gedeelte altijd gesteund.
Dat er achter de schermen wel eens gediscusseerd word lijkt me niet meer als logisch. En niet iedereen kan tegen kritiek, dat is wel gebleken.

Verder moet iedereen lekker doen wat hij of zij wil, ik zie liever 150 tevreden/actieve leden, als 781 mensen die het nergens mee eens zijn. :)
Goed, dan zal ik mijn duit ook even in het zakje doen. :) Ik vind dat de sfeer er wel degelijk op achteruit is gegaan de afgelopen tijd. Waar dat precies aan ligt kan ik niet echt zeggen. Ik weet niet waarom. Misschien ligt het wel aan mezelf. Wie weet... :) Ik irriteer me aan sommige dingen, sommige mensen, maar ik denk dat ik het me gewoon niet zo aan moet trekken.

Mods hebben nogal eens verschillende meningen en zijn niet allemaal even bedreven in het afhandelen van topic-locks en discussies. Persoonlijk irriteer ik me hier best aan, maar dat heb ik de laatste tijd ook meer dan eens laten weten, geloof ik. :)

Mijn algemene indruk is dat de club een onsamenhangend groepje mensen aan het worden is. En dan heb ik het vooral over het bestuur. Iedereen doet maar wat, maar niemand weet van de ander wat ie doet. Ik kan het mis hebben, maar dit is het gevoel wat ik erbij heb.

En alsjeblieft, mensen, laat deze discussie niet uitlopen op een gelockt topic! Blijf beleefd en bekritiseer iets en licht het op een fatsoenlijke manier toe. Anders zie ik de bui al hangen! (N)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ook. (zeg ik heeeel voorzichtig).

Ik ben hier nieuw.Leuk forum. Goede informatie. Leuk respons op vragen. (Tot dusver) leuke RTC-members.

=> Mijn reden om lid te worden. :up:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"

Merijn schreef:Goed, dan zal ik mijn duit ook even in het zakje doen. :) Ik vind dat de sfeer er wel degelijk op achteruit is gegaan de afgelopen tijd. Waar dat precies aan ligt kan ik niet echt zeggen. Ik weet niet waarom. Misschien ligt het wel aan mezelf. Wie weet... :) Ik irriteer me aan sommige dingen, sommige mensen, maar ik denk dat ik het me gewoon niet zo aan moet trekken.

Mods hebben nogal eens verschillende meningen en zijn niet allemaal even bedreven in het afhandelen van topic-locks en discussies. Persoonlijk irriteer ik me hier best aan, maar dat heb ik de laatste tijd ook meer dan eens laten weten, geloof ik. :)

Mijn algemene indruk is dat de club een onsamenhangend groepje mensen aan het worden is. En dan heb ik het vooral over het bestuur. Iedereen doet maar wat, maar niemand weet van de ander wat ie doet. Ik kan het mis hebben, maar dit is het gevoel wat ik erbij heb.

En alsjeblieft, mensen, laat deze discussie niet uitlopen op een gelockt topic! Blijf beleefd en bekritiseer iets en licht het op een fatsoenlijke manier toe. Anders zie ik de bui al hangen! (N)
Wij delen dezelfde gedachte alleen jij verwoordt hem iets beter. :wink: :D
Gast

[quote="Riël
Ik wens jullie ook heel veel plezier en succes, en hoop dat we in de toekomst samen dingen kunnen ondernemen dan.

Wat je voor de rest precies wil zeggen is me nog niet helemaal duidelijk, behalve dat we slechte sponsoren hebben en dat we te duur zijn :)

(overigens, ik ken geen club welke een goedkoper lidmaatschapsbedrag heeft als de RTC).[/quote]

Nou Riel, het is zeker men bedoeling niet om olie op een hete plaat te gooien, dat weet iedereen. Laat ons duidelijk zijn dat ik het afgelopen jaar me kostelijk geamusseerd heb in NL. Zulke opkomsten vind je in belgië gewoonweg niet, zeker niet wanneer het enkel over renault gaat. Ik wou enkel maar reageren op reakties van zowel leden als ex-leden zonder afbreuk te doen aan de club (RTC). Ik ben het gewoon niet eens met de lidgeld-code. Thats it. :wink:
Remco T.
Contacteer:

klagen zou ik ook niet doen als je je eigen cluppie wil aanprijzen en vergelijkt met RTC :)
Jeroen
Contacteer:

Als ik een puntje van kritiek mag geven.

Stel aan het begin van het jaar de meeting kalender samen.
Waar , wat en hoe is dan nog niet belangrijk.

Maar dan weten de leden wel op welke data er iets te doen is.
Remco T.
Contacteer:

Volgens mij werd dit al gedaan.. toch ? of dat was vroeger zo..
Laatst gewijzigd door Remco T. op wo 27 apr 2005 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Merijn schreef:Mijn algemene indruk is dat de club een onsamenhangend groepje mensen aan het worden is. En dan heb ik het vooral over het bestuur. Iedereen doet maar wat, maar niemand weet van de ander wat ie doet. Ik kan het mis hebben, maar dit is het gevoel wat ik erbij heb.
Ik weet niet hoe dat jou opvalt, maar misschien komt het omdat het gewoon niet té open is. Alle bestuursleden hebben een eigen forum, waar alleen de bestuursleden in kunnen komen. Daar worden neem ik aan de bestuurlijke zaken doorgesproken, en worden afspraken gemaakt. Daar moet de samenhang plaatsvinden, maar die topics zijn niet zichtbaar voor iedereen omdat dan de hele club en alle leden gaan reageren op iets wat het bestuur kiest.

De club heeft de bestuursleden gekozen, op de ALV. En de club is voor en door leden, dus als je een verandering wil zien, stel het voor. Ik denk echt wel dat een aanvraag serieus behandeld zal worden en geargumenteerd wordt weerlegd of aangenomen.

Ik zal waarschijnlijk mijzelf ook als nieuw bestuurslid presenteren aanstaande ALV. Dat niet alle bestuursleden altijd online zijn of meechatten is te begrijpen, al heb ik tijdens de openingsmeeting Ronald (meetingcoördinator) gevraagd in ieder geval meer de meetingtopics bij te houden. Hem kom ik namelijk weinig vaak met posts tegen, en dat laat misschien een negatief idee over een bestuurslid achter.
Haas

Waar ik dus precies op doelde is wat Frits zegt. Er wordt alleen maar gezeurd over geld als er betaald moet worden. In het begin gaat t netjes, maar precies wat Chris ook zegt, strax komen de moddergooiers (niet te verwarren met moderators ;) ) en gaat t mis. Ik zeg niet DAT t gaat gebeuren, maar ben er bang voor. Toen t forum een jaar terug dicht ging, was dat niet voor nix en ik vind eigenlijk dat t er de laatste tijd net wat te hard en pikant aan toe gaat en dat vind ik jammer, das niet de bedoeling en dat is denk ik ook een deel waar merijn t over heeft. Er is minder eensgezindheid dan 'vroeger' zonder daar mensen tekort mee te doen! Er zijn bepaalde groepen aan t ontstaan die constant tegen mekaar 'ten strijde trekken'. Vandaar mijn bovenstaande opmerking, ik voel t binnenkort weer een keer goed fout gaan en dat is gewoon veel te zonde...het kan supergezellig zijn hier, laten we dat ook houden!
Gast

Remco T. schreef:klagen zou ik ook niet doen als je je eigen cluppie wil aanprijzen en vergelijkt met RTC :)
doe ik helemaal niet, ik zeg trouwens zelf dat "wij" nooit zulke opkomsten zullen halen als de RTC. Mssn willen we dat ook niet omdat dan de kans groter is dat de samenhang eronder door gaat vanwege het (te) grote aantal aanwezigen?

trouwens, RCB's roots liggen bij RTC (indien je hiervan niet op de hoogte moest zijn)
Laatst gewijzigd door Gast op wo 27 apr 2005 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco T.
Contacteer:

hmhm daar heb je gelijk in dat gevoel heb ik bij RTC ook dat het gewoon te groot is geworden maar dat is mijn mening :)
Jeroen
Contacteer:

Remco T. schreef:Volgens mij werd dit al gedaan.. toch ? of dat was vroeger zo..
Ik kijk net in nl.meeting en daar staat NH toertocht 5 juni (wat dus niet blijkt te kloppen) en verder nog geen RTC meeting voor de rest van het jaar.

Bij de RMC stellen we in het begin van het jaar de de hoeveelheid meetings vast, de data en wat de inhoud van die meeting ongeveer moet worden.

Die publiceren we en dan moeten de activiteiten commissie er maar voor zorgen dat er ook daad werkelijk iets te doen is :wink:
ronaldsandy

De meetingkalender komt in de nieuwsbrief te staan. Ik zal hem ook wel bij de meetings posten.
Haas

Jeroen schreef:
Remco T. schreef:Volgens mij werd dit al gedaan.. toch ? of dat was vroeger zo..
Ik kijk net in nl.meeting en daar staat NH toertocht 5 juni (wat dus niet blijkt te kloppen) en verder nog geen RTC meeting voor de rest van het jaar.

Bij de RMC stellen we in het begin van het jaar de de hoeveelheid meetings vast, de data en wat de inhoud van die meeting ongeveer moet worden.

Die publiceren we en dan moeten de activiteiten commissie er maar voor zorgen dat er ook daad werkelijk iets te doen is :wink:

Dit stond op het 'oude' forum in een apart stuk als aparte meetingkalender, maar dit is er nu niet (geloof ik) Of dat nog komt, geen idee.. Hoop t ;) (Y)
Gesloten