ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Chris
Erelid - Moderator - RvT

~Haas~ schreef:chris, heb je gelijk in en dat snap ik ook, das de realiteit. Maar juist dat is juist de reden dat het gevoel voor de club anders is geworden bij mij. Het voelt een beetje als lang op de middelbare school zitten: je bent een oude l*l aan t worden en de jeugd kan niet helemaal tippen aan je oude kameraden. Maar nogmaals: ik bedoel zeker niet dat de 'nieuwe' lichting minder leuk is of dat de club slechter is geworden, het gevoel is gewoon anders...

capiche?
Zekers. Maar dat is onvermijdelijk, er komen steeds mensen bij..
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Waarom ik geen lid meer ben?
*Omdat ik nix aaan de kortingen heb
*omdat ik mij er nooit echt bij gevoelt heb. Ik ben een liefhebber in hart en nieren, maar toch voel ik mij altijd een buitenbeentje en daarom heb ik besloten geen lid meer te zijn.
*Ook zijn er prive redenen (en nee gaat niet om geld, 23 euro is niet veel!!)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

P@TB@D schreef:*omdat ik mij er nooit echt bij gevoelt heb. Ik ben een liefhebber in hart en nieren, maar toch voel ik mij altijd een buitenbeentje en daarom heb ik besloten geen lid meer te zijn.
Vertel. :)
Maar ligt dat aan de club, of meer aan een eigen persoonlijkheid?
Haas
Car: Megane RS

Chris schreef:
~Haas~ schreef:chris, heb je gelijk in en dat snap ik ook, das de realiteit. Maar juist dat is juist de reden dat het gevoel voor de club anders is geworden bij mij. Het voelt een beetje als lang op de middelbare school zitten: je bent een oude l*l aan t worden en de jeugd kan niet helemaal tippen aan je oude kameraden. Maar nogmaals: ik bedoel zeker niet dat de 'nieuwe' lichting minder leuk is of dat de club slechter is geworden, het gevoel is gewoon anders...

capiche?
Zekers. Maar dat is onvermijdelijk, er komen steeds mensen bij..

is ook geen aanval op de club oid, maar meer een kwestie van persoonlijke aard. Toch everheerst t gevoel dat t een prima toppie club is, met een supersfeer en altijd gezellige evenementen. Dat heeft mij zeker doen besluiten lid te blijven, de RTC blijft supers!! :D (Y)
Laatst gewijzigd door Haas op wo 27 apr 2005 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
HKM

je moet het altijd zelf naar je zin maken want iemand anders zal dat niet doen voor je
ronaldsandy

HKM schreef:je moet het altijd zelf naar je zin maken want iemand anders zal dat niet doen voor je
Daar sluit ik me helemaal bij aan!!
Ollie

Ik denk dat we met z'n allen een gezellige club hebben met mooie auto's, leuke mensen en geslaagde evenementen...toch?!
Haas

yeps..nogmaals (Y) :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Chris schreef:
P@TB@D schreef:*omdat ik mij er nooit echt bij gevoelt heb. Ik ben een liefhebber in hart en nieren, maar toch voel ik mij altijd een buitenbeentje en daarom heb ik besloten geen lid meer te zijn.
Vertel. :)
Maar ligt dat aan de club, of meer aan een eigen persoonlijkheid?
tuuurlijk ligt dit ook aan mijn eigen persoonlijkheid, maar het is wel iets wat mee speelt :wink:

Ondanks alles blijft de rtc een leuke club, alleen ik heb besloten niet meer lid te zijn.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Alleen al de korting die ik bij Brezan scoor haal ik de lidmaatschap vele malen voor terug!

Maar ik wil je niet aanvallen of weghebben P@T, maar een niet-lid moderator was geloof ik volgens de reglementen niet toegestaan...
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Maar ik wil je niet aanvallen of weghebben P@T, maar een niet-lid moderator was geloof ik volgens de reglementen niet toegestaan...
dat weet ie
ik zal hem van de week weghalen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik wil niet zeiken hoor maar nu we het toch over lidmaatschap hebben.
ik ben op de voorjaarsmeeting lid geworden maar volgens mij kan ik nog steeds niet op het ledengedeelte en ook zie ik nergens staan dat ik lid ben en ik begrijp uit bepaalde postings dat je moet kunnen zien dat iemand lid is, of mis ik iets :D :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas

je mist een deel ;) ... Sommigen mensen hebbben wel betaald, maar is nog niet alles rond, daar wordt aan gwerkt, komt voor mekaar. Tot deze groep behoor ikzelf ook :)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Chris schreef:Ik zie aardig wat "oud dienders" zonder icoon onder de naam. Hoe kan dat? Geld vergeten over te maken? Andere uitgaven? Geen behoefte om lid te blijven?!

We moeten deze drukke site natuurlijk wel in de lucht houden, dat gaat niet zonder financiële hulp van de echte leden.
Dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat ik lid ben. De club heeft voor mij niet zo veel voordelen dat het voor mij interessant is om lid te blijven.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Wederom de vraag: welke voordelen worden er gemist?
Jeroen
Contacteer:

Ik ben dit jaar ook gewoon weer lid.
Ben er van het allereerste begin bij.

Ik heb niets aan de kortingen want die krijg ik wel via de RMC.

Maar ik maak wel intensief gebruik van het forum en dat kost geld dus vind ik die 23.00 euro geen probleem.

Waar ik wel van baal is dat ik vaak niet op meetings erbij ben, of ik heb al wat met de RMC of ik moet werken.
En eigenlijk vind ik dat je als lid dat je toch regelmatig je gezicht moet laten zien.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

een lid van Team underground:

http://www.team-underground.nl/members/22gooyaers.htm

mini met een type R motor? :worship:
Haas

Jeroen schreef:En eigenlijk vind ik dat je als lid dat je toch regelmatig je gezicht moet laten zien.
beetje zelfkritiek dus?
Remco T.
Contacteer:

Ik ben al sinds de 1e meeting in nijmegen in de ban van de club, mede doordat mijn broer natuurlijk 1 van de oprichters is.
Enige wat ik jammer vind is dat veel van het oud-bestuur is opgestapt waar ik toch wel een hechtere band mee heb.
Vroeger kon iedereen je nog bij naam en nu niet meer dus tja het is allemaal erg groot geworden.
Waarom ik lid blijf.. het is gewoon gaaf als je auto op de stand staat en iedereen kwijlt erover :D geeft je een trots gevoel..
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Remco T. schreef: het is gewoon gaaf als je auto op de stand staat en iedereen kwijlt erover :D geeft je een trots gevoel..

Patserrrr! :lol: :D
Remco T.
Contacteer:

idd.. and damn proud of it.. :D
Jeroen
Contacteer:

~Haas~ schreef:
Jeroen schreef:En eigenlijk vind ik dat je als lid dat je toch regelmatig je gezicht moet laten zien.
beetje zelfkritiek dus?
Yep, als je lid wordt van een club doe je dat niet alleen omdat je dan hier en daar wat korting kan krijgen.

Maar vooral om het gevoel en de hobby die je hebt te delen met anderen.

En daar hoort ook bij dat je regelmatig je gezicht moet laten zien.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mee eens. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas

Jeroen schreef:
~Haas~ schreef:
beetje zelfkritiek dus?
Yep, als je lid wordt van een club doe je dat niet alleen omdat je dan hier en daar wat korting kan krijgen.

Maar vooral om het gevoel en de hobby die je hebt te delen met anderen.

En daar hoort ook bij dat je regelmatig je gezicht moet laten zien.
Dat ben ik met je eens! Zelfkritiek hoeft nix negatiefs te zijn hoor.. Ik vond zelf ook dat ik te weinig bij niet-RTC meetings was, dus automaxx enz omdat ik vaak geen tijd had of er te laat achterkwam en al wat anders had gepland. Ben dat dit jaar ook van plan te veranderen, dus meteen maar de agenda volgekalkt!! Dus we zien je dit jaar vaker? ;)
GijsClioRS

~Haas~ schreef:je mist een deel ;) ... Sommigen mensen hebbben wel betaald, maar is nog niet alles rond, daar wordt aan gwerkt, komt voor mekaar. Tot deze groep behoor ikzelf ook :)
Ook ik behoor tot deze groep. Ik hoop nu toch ook na een paar maanden eens rtc-member boven m'n posts te krijgen.

Verder alles (Y)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

'Probleem' met Jeroen is zijn werk ;)

Ik heb um zowaar laatst een hele avond in Roosendaal gezien ;)

Daarom heeft ie gelijk de meetingkriebels, dat was erg gezellig toch Jeroen?
Jeroen
Contacteer:

Was supergezellie.
Was eigenlijk van plan om alleen ff mijn gezicht te laten zien :wink:

Maar 5 juni staat in de agenda genoteerd, mocht er nix (zakelijks) tussenkomen ben ik er in NH bij (Y)
Gast

ik wil me in heel de clubhistorie en bijdragen niet moeien maar wil er wel iets aan toevoegen.

1. bij ons wordt je gratis lid. Ok, we zijn met minder dan de RTC maar hebben ook een website die we uitbesteed hebben en hebben ook een webspace pakket twv 250€.

2. als de éénmalige kost weg is (website, webspace e.a), welke kosten moet je dan nog dragen ??

3. Wij betalen zelf niets (het bestuur bedoel ik dan), al wat we gedaan en bekomen hebben is door sponsoring.

4. Kortingen ? Bedrijven die ons gesponsord hebben geven op elke aankoop een fikse korting. Ik kan me best voorstellen dat sponsors niet makkelijk te vinden zijn maar neem het me niet kwalijk, er overheerst bij de meeste leden van RTC een rotmentaliteit van: ik wil alles maar het mag niets kosten!

Quote; bij de meeste leden, zonder persoonlijk te worden.

5. UIt ervaring weten wij dat vanaf het ogenblik er centen gevraagd wordt, er automatisch gerommel van komt.

6. Meetings kosten geld ??? Nou, raar hoor. Het is zo ver gekomen dat wij met onze 70 leden mee in de organisatie zitten van de Renault world series op Zolder. Het hangt gewoon allemaal van de connecties af, wat heb je ervoor over en wat wil je precies ? Goeie afspraken maken goeie vrienden.

dat was het een beetje, voor mij is er een vage kant aan de uitleg. 23 € per lid en dan zoveel leden...dat maakt een aardig sommetje waar je een eind mee springt volgens mij.

Groeten :wink:
Jeroen
Contacteer:

Jeroen schreef: Maar 5 juni staat in de agenda genoteerd, mocht er nix (zakelijks) tussenkomen ben ik er in NH bij (Y)
En ik lees nu ergens in het reactie topic dat deze verschoven is naar 12 juni.
En je raad het al, dan kan ik niet.

De 11e is RMC meeting, dus vrije dag, dus de 12e werken.

Misschien handig om de topictitel aantepassen.
Haas

Jeroen schreef:Was supergezellie.
Was eigenlijk van plan om alleen ff mijn gezicht te laten zien :wink:

Maar 5 juni staat in de agenda genoteerd, mocht er nix (zakelijks) tussenkomen ben ik er in NH bij (Y)
doe maar 12 juni ;)

EDIT: je was er al achter. :worship:
Jeroen
Contacteer:

-jo- schreef:ik wil me in heel de clubhistorie en bijdragen niet moeien maar wil er wel iets aan toevoegen.

1. bij ons wordt je gratis lid. Ok, we zijn met minder dan de RTC maar hebben ook een website die we uitbesteed hebben en hebben ook een webspace pakket twv 250€.

En wie betaald dat dan?

2. als de éénmalige kost weg is (website, webspace e.a), welke kosten moet je dan nog dragen ??

Kamer van Koophandel, bank, portokosten, clubwinkel, welkomspakket enz,enz

3. Wij betalen zelf niets (het bestuur bedoel ik dan), al wat we gedaan en bekomen hebben is door sponsoring.

Da's mooi

4. Kortingen ? Bedrijven die ons gesponsord hebben geven op elke aankoop een fikse korting. Ik kan me best voorstellen dat sponsors niet makkelijk te vinden zijn maar neem het me niet kwalijk, er overheerst bij de meeste leden van RTC een rotmentaliteit van: ik wil alles maar het mag niets kosten!

5. UIt ervaring weten wij dat vanaf het ogenblik er centen gevraagd wordt, er automatisch gerommel van komt.

Zou niet weten waarom, als je maar duidelijk aantoont waar het geld aan uitgegeven wordt

6. Meetings kosten geld ??? Nou, raar hoor. Het is zo ver gekomen dat wij met onze 70 leden mee in de organisatie zitten van de Renault world series op Zolder. Het hangt gewoon allemaal van de connecties af, wat heb je ervoor over en wat wil je precies ? Goeie afspraken maken goeie vrienden.

dat was het een beetje, voor mij is er een vage kant aan de uitleg. 23 € per lid en dan zoveel leden...dat maakt een aardig sommetje waar je een eind mee springt volgens mij.

[/b]
Chris
Erelid - Moderator - RvT

-jo- schreef:6. Meetings kosten geld ??? Nou, raar hoor. Het is zo ver gekomen dat wij met onze 70 leden mee in de organisatie zitten van de Renault world series op Zolder. Het hangt gewoon allemaal van de connecties af, wat heb je ervoor over en wat wil je precies ? Goeie afspraken maken goeie vrienden.
Als de RTC een 'open' meeting houdt dan redden we het niet op een "parking" van een sponsor, en zijn we genoodzaakt om een groter terrein te huren.

Je zou voor de gein de Kuip in Rotterdam eens moeten bellen, wat ze voor een zondagmiddag vragen in het voorseizoen...

Maargoed, er verhuizen niet voor niets zoveel Nederlanders naar België hé. 8)

* Nog één noot, hoe bedoel je dat je met 70 man in de organisatie van de World Series zit? Dat zal een mooie puinhoop worden dan.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:ik wil me in heel de clubhistorie en bijdragen niet moeien maar wil er wel iets aan toevoegen.

1: website is idd niet heel duur (dankzij Bas)
2: we trekken een berg verkeer waar je eng van wordt -> kosten
3: hoe bedoel je?
4: Dat kan je het bestuur niet aanrekenen ;), wij doen ons best sponsoren te vinden, het is dan aan de leden om ook die kortingen te gebruiken.
5: Daarom zijn wij een officiele verening, met statuten ed. Officiele penningmeester/voorzitter. Geen "vriendenclub" maar een zakelijke verbintenis (om het even heel abstract te zeggen)
6: onze meetings kosten geen geld (iig voor de bezoekers niet).? Behalve de kartmeetings dan. Ik snap even niet waar je heen wilt?
Haas

Chris schreef:
-jo- schreef:6. Meetings kosten geld ??? Nou, raar hoor. Het is zo ver gekomen dat wij met onze 70 leden mee in de organisatie zitten van de Renault world series op Zolder. Het hangt gewoon allemaal van de connecties af, wat heb je ervoor over en wat wil je precies ? Goeie afspraken maken goeie vrienden.
Als de RTC een 'open' meeting houdt dan redden we het niet op een "parking" van een sponsor, en zijn we genoodzaakt om een groter terrein te huren.

Je zou voor de gein de Kuip in Rotterdam eens moeten bellen, wat ze voor een zondagmiddag vragen in het voorseizoen...

Maargoed, er verhuizen niet voor niets zoveel Nederlanders naar België hé. 8)

* Nog één noot, hoe bedoel je dat je met 70 man in de organisatie van de World Series zit? Dat zal een mooie puinhoop worden dan.
Dat heeft bovendien weinig met de kosten van een meeting te maken volgens mij.

De RTC bestaat al een aantal jaar en groeit nog gestaag, dus ik denk dat we t nog niet zo slecht doen! Misschien moeten we een vergelijking trekken naar t aantal leden en forummers ten opzichte van jullie club?
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

De redenen waarom dit mijn laatste jaar als lid is:

1. Clubkortingen heb ik geen moer aan.
2. Meetings: die zijn me te "centraal" tussen De Meern en Breda. :wink:
3. Forum: De sfeer is de laatste maanden aardig achteruit gegaan op het forum met name door wanbeleid binnen de moderatorsgroep. Toen m'n broertje nog moderator was heb ik veel meegelezen. Ik heb teveel voorbeelden gezien waarbij het uit de hand liep of dreigde te lopen en dat 1 moderator er wat van zei en dat een groot gedeelte diegene niet steunde of dat 1 van de relschoppers de hand boven het hoofd gehouden werd onder het mom van: "Ik ken die gozer en in het echt is het toffe gast". Verder heb ik niet veel extra profijt van dat ik betaal voor het forum behalve dat ik een plaatje bij m'n naam mag hebben en dat ik de ledengedeeltes in kan.
4. Organisatorisch kloppen er ook een aantal dingen niet: Ik ken leden die al meer dan een jaar geen contributie betaald hebben en toch de voordelen van een lid hebben, bijvoorbeeld nieuwsbrieven ontvangen, in de ledengedeeltes kunnen komen. Verder zijn er leden die geen post van RTC ontvangen (nieuwsbrief etc....) In Groningen ben ik op de zaterdavondmeetings al meerdere keren door leden aangesproken dat zij nog nooit wat van RTC gehoord hebben. Ik heb al meerdere keren bij een bestuurslid middels een PM namens hun vragen gesteld en verzocht namens hun om die mensen te bellen. Nog nooit een reactie hierop ontvangen. Het zal me niks verbazen dat deze mensen geen lid meer zijn. Bij 1 van hun heb ik al geen RTC stickers meer op de auto gezien.

Edit: had nog een aantal zaken maar die ben ik ff kwijt.
Laatst gewijzigd door Marcel (Mr. Bacardi Cola) op wo 27 apr 2005 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten