kolere wat een prutsers. Dat zijn van die zilverkleurige draden die je niet kunt solderen, dat weet een kind van 4. Met een "krimp-verbinding", fix je dat zo weer, 10 minuten werk.Rémi clio ph3 schreef: Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld. Kosten: 360 eurie
![]()
![]()
Ze hadden er vijf en een half uur werk aan gehad.... en er maar drie geteld..... K met P dus!
.
Afslaan clio 2 phase 2 1.6 16 bij koude start....
Waarom mag jij het betalen als de garage het kapot maakt?Rémi clio ph3 schreef:Zo, net terug van de Renault dealer.... Het bleken niet de bobines te zijn (dus geen klacht over Renault!!!!) maar een kapot geknabbelde bedrading van de labda sonde. Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld
. Kosten: 360 eurie
![]()
![]()
Ze hadden er vijf en een half uur werk aan gehad.... en er maar drie geteld..... K met P dus!
Hadden ze me al een tip gegeven om een netje met honden haren onder de kap te hangen, om te voorkomen dat er nog eens iemand komt logeren, en zich in die tijd gaat zitten vervelen onder mijn kapje![]()
Tot slot nog een korte stomme vraag.... Kan ik zoiets op mijn All Riks verhalen? De verzekering heet per slot van rekening All Risk.....
-
Idd! Vind dit een beetje vreemde gang van zaken!Sander2 schreef:Waarom mag jij het betalen als de garage het kapot maakt?Rémi clio ph3 schreef:Zo, net terug van de Renault dealer.... Het bleken niet de bobines te zijn (dus geen klacht over Renault!!!!) maar een kapot geknabbelde bedrading van de labda sonde. Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld
. Kosten: 360 eurie
![]()
![]()
Hadden ze me al een tip gegeven om een netje met honden haren onder de kap te hangen, om te voorkomen dat er nog eens iemand komt logeren, en zich in die tijd gaat zitten vervelen onder mijn kapje![]()
Tot slot nog een korte stomme vraag.... Kan ik zoiets op mijn All Riks verhalen? De verzekering heet per slot van rekening All Risk.....
-
Ik weet niet precies, waar die marter het kabeltje had over gebeten, maar zo als ik begrepen heb direct bij de sonde, dus volgens mij was die sonde al niet meer te redden als de monteur het niet had geprobeerd...
Het stomme is dat ik de auto maandag had gebracht, ze toen gezien hadden dat de labda sonde kapot en niet de bobines. Die hadden ze echter niet op voorraad, dus ben ik de auto weer gaan ophalen maandag. (ze hedden er dus nog niks aan gedaan) Toen heb ik nog even met de monteur gepraat en die zei dat de nieuwe sonde ongeveer 150 euro zou gaan kosten ex btw. Ook zei hij, dat hij erg onder de indruk was van de wegligging van de auto, en ook dat de luchtfilter erg mooi klonk....... maw hij had flink liggen knallen waarschijnlijk
.
Maar niemand die een idee heeft over de verzekering......
Het stomme is dat ik de auto maandag had gebracht, ze toen gezien hadden dat de labda sonde kapot en niet de bobines. Die hadden ze echter niet op voorraad, dus ben ik de auto weer gaan ophalen maandag. (ze hedden er dus nog niks aan gedaan) Toen heb ik nog even met de monteur gepraat en die zei dat de nieuwe sonde ongeveer 150 euro zou gaan kosten ex btw. Ook zei hij, dat hij erg onder de indruk was van de wegligging van de auto, en ook dat de luchtfilter erg mooi klonk....... maw hij had flink liggen knallen waarschijnlijk

Maar niemand die een idee heeft over de verzekering......
-
- Contacteer:
Bel ze eens op. Maar zeer waarschijnlijk als je het al kan declareren kost het je meer (eigen risico en terugval in bonus/malus) dan dat je het zelf betaald!Rémi clio ph3 schreef:Maar niemand die een idee heeft over de verzekering......
-
hahaha, ik heb ook altijd wat weggooi zakdoekjes bij me!!!!
Ze zullen er waarschijnlijk ook niet lang over hebben gedaan
Ze zullen er waarschijnlijk ook niet lang over hebben gedaan
he grapjassen bobines van een 16v renault zijn inderdaad kut,tipje als je de bobines zelf moet betalen en het geen coulance is vraag dan om de denso bobines,wat ook vaak gebeurt is dat je de motor schoon spuit en dan vocht langs de bobine seipelt en deze daardoor stuk gaat of in het water staat te spetteren.
bobines van de 16v gaan al stuk sinds de motor uit is 98 ofzo en blijven stuk gaan,al 10x gemodificeerd,maar niks geholpen alleen de denso's zijn goed,alleen dialogies geeft deze alleeen aan bij een espace2.016v vraag mij ook niet waarom.
DE RENAULT MONTEUR
bobines van de 16v gaan al stuk sinds de motor uit is 98 ofzo en blijven stuk gaan,al 10x gemodificeerd,maar niks geholpen alleen de denso's zijn goed,alleen dialogies geeft deze alleeen aan bij een espace2.016v vraag mij ook niet waarom.
DE RENAULT MONTEUR
kan het zijn dat ik hetzelfde heb? Als ik de eerste keer start, moet ik ofwel echt doorstarten en slaat hij stuntelig aan, ofwel slaat hij af tijdens het doorstarten. Is een RS 182. Het kan misschien ook mijn probleem van "de ene keer slecht en de andere keer goed" rijden verklaren. Heb de smoorklephuis al 3 keer uitgekuist en voel wel even een verschil, maar niet lang. Zou het een bobine kunnen zijn?
-
Heb je niet nog garantie?? met een 182? ga eens langs bij de dealer
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Onderdeelnummer DENSO-bobines : 8200208611 (staan niet in Dialogys-onderdeel-systeem van Renault )rico1047 schreef:he grapjassen bobines van een 16v renault zijn inderdaad k#t,tipje als je de bobines zelf moet betalen en het geen coulance is vraag dan om de denso bobines,wat ook vaak gebeurt is dat je de motor schoon spuit en dan vocht langs de bobine seipelt en deze daardoor stuk gaat of in het water staat te spetteren.
DE RENAULT MONTEUR
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
een clioII phIII rs met 182 pk
-
- Über-Spammer
Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.
Bij een productiedatum (op de bobine vermeld) eerder dan dag 330 van 2003 (330-3) wordt dringend geadviseerd altijd 4 bobines te vervangen.
Bij auto's binnen de garantie kunnen deze ook worden geclaimed
Wij als dealer vervangen als dit zo is allle bobines door DENSO's met onderdeelnummer 8200208611 ipv SAGEM. Probleem opgelost.
Tevens vervangen wij ook de bougie's.
Bij een productiedatum (op de bobine vermeld) eerder dan dag 330 van 2003 (330-3) wordt dringend geadviseerd altijd 4 bobines te vervangen.
Wij als dealer vervangen als dit zo is allle bobines door DENSO's met onderdeelnummer 8200208611 ipv SAGEM. Probleem opgelost.
Klopt deze mededeling hebben wij nu ook al een paar weken binnen,en vandaag ook weer eens voor de verrandering 4 bobine,s onder garantie vervangenArie van de Hoek schreef:Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
[img]http://www.maxtune-d.com/motor1.jpg[/img]
Ik ben ook ff begonnen om die sludge van het gas systeem van mijn 16v te verwijderen.
Alleen strand ik.
Ik begin met deel A los te halen, dan stekker 3
Deel B gaat vervolgens los. en dan haal ik stekker 2 los.
Na stekker 2 los gekoppeld te hebben pak ik onderdeel C eraf.
Dan kom ik bij onderdeel D, maar krijg die niet los vanwege de omgekeerde torx bouten.
maar als ik die wel los zou krijgen, hoe kom ik dan ooit goed bij die gasklep?
Ik ben ook ff begonnen om die sludge van het gas systeem van mijn 16v te verwijderen.
Alleen strand ik.
Ik begin met deel A los te halen, dan stekker 3
Deel B gaat vervolgens los. en dan haal ik stekker 2 los.
Na stekker 2 los gekoppeld te hebben pak ik onderdeel C eraf.
Dan kom ik bij onderdeel D, maar krijg die niet los vanwege de omgekeerde torx bouten.
maar als ik die wel los zou krijgen, hoe kom ik dan ooit goed bij die gasklep?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
officieel wel, maar aangezien de clio met identieke motor dezelfde problemen heeft, is dit geen ramp.Arie van de Hoek schreef: Hoort dit niet in de "Mégane"-topic ??
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Na de 2 torx boutjes,zit de gasklep nog met 2 boutjes vast(dopje 10),en kan hij los.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
vandaar dat vandaag dus alle 4 de bobine's en alle 4 de bougies zijn vervangen.Arie van de Hoek schreef:Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.
Heb de fiesta gelijk weer ingeleverd bij de verhuurmaatschappij vanavond. Zo'n clio rijd (ondanks dat ie weer

-
- Contacteer:
Oei geldt dit alleen voor de 1.6? Of kan het in men 1.2 ook niet goed zijn? Mijn auto is namelijk van 2003.Arie van de Hoek schreef:Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.
voor alle K-motoren en F-motoren
-
- Über-Spammer
Let wel : vergoeding onder garantie/coulance vind alleen plaats als de bobine's een productiedatum hebben van voor dag 330 in 2003 (330-03).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mij wel als die van mij kapot gaan 

-
- Contacteer:
Juist en hoe zien we dat nou weer?REMCO-X schreef:voor alle K-motoren en F-motoren

Door op de voorkant van je blok te kijkenMike (spitsoor) schreef:Juist en hoe zien we dat nou weer?REMCO-X schreef:voor alle K-motoren en F-motoren

-
- Contacteer:
zal eens kijken binnekort. Vanaaf iig niet meer ik ga zo lekker bijtijds 

-
Ik heb sinds een maand hetzelfde probleem ! Het gebeurt wel zeer onvoorspelbaar, meestal start hij perfect maar soms moet je echt blijven de sleutel doordraaien voor meer dan 5 seconden ofzo, hij start dan heel moeilijk. Ik wacht altijd tot het "serv" lampje uit is en de boordcomputer klaar maar dit maakt niet veel uit. De eerste keer dat ik dit heb meegemaakt was na een tankbeurt ( Total Excellium 98 ). Toen was ik toch even in paniek omdat ik snel ergens moest zijn en ik 4 of 5 keer opnieuw heb moeten proberen starten !markske schreef:kan het zijn dat ik hetzelfde heb? Als ik de eerste keer start, moet ik ofwel echt doorstarten en slaat hij stuntelig aan, ofwel slaat hij af tijdens het doorstarten. Is een RS 182. Het kan misschien ook mijn probleem van "de ene keer slecht en de andere keer goed" rijden verklaren. Heb de smoorklephuis al 3 keer uitgekuist en voel wel even een verschil, maar niet lang. Zou het een bobine kunnen zijn?

Maar dat was toch de enige keer dat het zo moeilijk ging, over het algemeen start hij in 1x.
Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.
Laatst gewijzigd door Powaqqatsi op ma 27 jun 2005 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als hij op drie cilinders draait, dan merk je dat direct!!! de motor draait niet meer mooi rond en bokt, vooral tijdens stationair draaien. Verder heb je bijna geen power meer.Powaqqatsi schreef:Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.
-
Ok. Dat is dus zeker niet het geval. Opluchting!Rémi clio ph3 schreef:Als hij op drie cilinders draait, dan merk je dat direct!!! de motor draait niet meer mooi rond en bokt, vooral tijdens stationair draaien. Verder heb je bijna geen power meer.Powaqqatsi schreef:Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.

Het moeilijk starten kan ik wel met leven maar ik heb zo een voorgevoel dat het telkens erger en erger zal worden tot hij niet meer zal starten. Het is nog steeds een franse auto hé

-
- Contacteer:
Frans merk wel ja maar een franse auto nietPowaqqatsi schreef:Ok. Dat is dus zeker niet het geval. Opluchting!Rémi clio ph3 schreef:Als hij op drie cilinders draait, dan merk je dat direct!!! de motor draait niet meer mooi rond en bokt, vooral tijdens stationair draaien. Verder heb je bijna geen power meer.Powaqqatsi schreef:Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.![]()
Het moeilijk starten kan ik wel met leven maar ik heb zo een voorgevoel dat het telkens erger en erger zal worden tot hij niet meer zal starten. Het is nog steeds een franse auto hé

-
Ge weet best wat ik bedoelFrans merk wel ja maar een franse auto nietTenminste mijn clioII phII is gebouwd in belgië

Waar kan je dat trouwens zien waar de auto is gebouwd ? Ik zou het wel eens willen weten van die van mij.