Afslaan clio 2 phase 2 1.6 16 bij koude start....

Post hier al je vragen over de Clio
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Rémi clio ph3 schreef: Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld :( . Kosten: 360 eurie :@ :@ :@ Ze hadden er vijf en een half uur werk aan gehad.... en er maar drie geteld..... K met P dus!
.
kolere wat een prutsers. Dat zijn van die zilverkleurige draden die je niet kunt solderen, dat weet een kind van 4. Met een "krimp-verbinding", fix je dat zo weer, 10 minuten werk.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Rémi clio ph3 schreef:Zo, net terug van de Renault dealer.... Het bleken niet de bobines te zijn (dus geen klacht over Renault!!!!) maar een kapot geknabbelde bedrading van de labda sonde :s . Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld :( . Kosten: 360 eurie :@ :@ :@ Ze hadden er vijf en een half uur werk aan gehad.... en er maar drie geteld..... K met P dus!

Hadden ze me al een tip gegeven om een netje met honden haren onder de kap te hangen, om te voorkomen dat er nog eens iemand komt logeren, en zich in die tijd gaat zitten vervelen onder mijn kapje :evil:

Tot slot nog een korte stomme vraag.... Kan ik zoiets op mijn All Riks verhalen? De verzekering heet per slot van rekening All Risk.....
Waarom mag jij het betalen als de garage het kapot maakt?
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Sander2 schreef:
Rémi clio ph3 schreef:Zo, net terug van de Renault dealer.... Het bleken niet de bobines te zijn (dus geen klacht over Renault!!!!) maar een kapot geknabbelde bedrading van de labda sonde :s . Heeft die monteur nog geprobeerd de draad terug op de sonde te solderen, maar daar is de sonde bij gesneuveld :( . Kosten: 360 eurie :@ :@ :@ Ze hadden er vijf en een half uur werk aan gehad.... en er maar drie geteld..... K met P dus!

Hadden ze me al een tip gegeven om een netje met honden haren onder de kap te hangen, om te voorkomen dat er nog eens iemand komt logeren, en zich in die tijd gaat zitten vervelen onder mijn kapje :evil:

Tot slot nog een korte stomme vraag.... Kan ik zoiets op mijn All Riks verhalen? De verzekering heet per slot van rekening All Risk.....
Waarom mag jij het betalen als de garage het kapot maakt?
Idd! Vind dit een beetje vreemde gang van zaken!
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Ik weet niet precies, waar die marter het kabeltje had over gebeten, maar zo als ik begrepen heb direct bij de sonde, dus volgens mij was die sonde al niet meer te redden als de monteur het niet had geprobeerd...

Het stomme is dat ik de auto maandag had gebracht, ze toen gezien hadden dat de labda sonde kapot en niet de bobines. Die hadden ze echter niet op voorraad, dus ben ik de auto weer gaan ophalen maandag. (ze hedden er dus nog niks aan gedaan) Toen heb ik nog even met de monteur gepraat en die zei dat de nieuwe sonde ongeveer 150 euro zou gaan kosten ex btw. Ook zei hij, dat hij erg onder de indruk was van de wegligging van de auto, en ook dat de luchtfilter erg mooi klonk....... maw hij had flink liggen knallen waarschijnlijk :( .

Maar niemand die een idee heeft over de verzekering......
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Rémi clio ph3 schreef:Maar niemand die een idee heeft over de verzekering......
Bel ze eens op. Maar zeer waarschijnlijk als je het al kan declareren kost het je meer (eigen risico en terugval in bonus/malus) dan dat je het zelf betaald!
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kapotte bobine bij Cilinder 1

Dus ik kan weer rijden. Gek he, ze hadden de bobine gewoon op voorraad ;)
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

hahaha, ik heb ook altijd wat weggooi zakdoekjes bij me!!!!
Ze zullen er waarschijnlijk ook niet lang over hebben gedaan :wink:
Robin_B
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 apr 2005 15:27
Locatie: Roosendaal

Vandaag te horen gehad dat de bobine kapot is, ook bougies moeten vervangen worden + kabels...al met al een geintje van 250 euro...
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

he grapjassen bobines van een 16v renault zijn inderdaad kut,tipje als je de bobines zelf moet betalen en het geen coulance is vraag dan om de denso bobines,wat ook vaak gebeurt is dat je de motor schoon spuit en dan vocht langs de bobine seipelt en deze daardoor stuk gaat of in het water staat te spetteren.
bobines van de 16v gaan al stuk sinds de motor uit is 98 ofzo en blijven stuk gaan,al 10x gemodificeerd,maar niks geholpen alleen de denso's zijn goed,alleen dialogies geeft deze alleeen aan bij een espace2.016v vraag mij ook niet waarom.
DE RENAULT MONTEUR
markske
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 okt 2004 18:28
Contacteer:

kan het zijn dat ik hetzelfde heb? Als ik de eerste keer start, moet ik ofwel echt doorstarten en slaat hij stuntelig aan, ofwel slaat hij af tijdens het doorstarten. Is een RS 182. Het kan misschien ook mijn probleem van "de ene keer slecht en de andere keer goed" rijden verklaren. Heb de smoorklephuis al 3 keer uitgekuist en voel wel even een verschil, maar niet lang. Zou het een bobine kunnen zijn?
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Heb je niet nog garantie?? met een 182? ga eens langs bij de dealer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

rico1047 schreef:he grapjassen bobines van een 16v renault zijn inderdaad k#t,tipje als je de bobines zelf moet betalen en het geen coulance is vraag dan om de denso bobines,wat ook vaak gebeurt is dat je de motor schoon spuit en dan vocht langs de bobine seipelt en deze daardoor stuk gaat of in het water staat te spetteren.
bobines van de 16v gaan al stuk sinds de motor uit is 98 ofzo en blijven stuk gaan,al 10x gemodificeerd,maar niks geholpen alleen de denso's zijn goed,alleen dialogies geeft deze alleeen aan bij een espace2.016v vraag mij ook niet waarom.
DE RENAULT MONTEUR
Onderdeelnummer DENSO-bobines : 8200208611 (staan niet in Dialogys-onderdeel-systeem van Renault )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

wat is een rs 182 voor een uitvoering??
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

een clioII phIII rs met 182 pk
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

goed


de mijne is dus weer afgesleept vanaf de a13 naar de zeeuw in delft :( :(
zit ik verdomme met een fiesta opgescheept

weer bobine stuk...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.

Bij een productiedatum (op de bobine vermeld) eerder dan dag 330 van 2003 (330-3) wordt dringend geadviseerd altijd 4 bobines te vervangen.

Bij auto's binnen de garantie kunnen deze ook worden geclaimed


Wij als dealer vervangen als dit zo is allle bobines door DENSO's met onderdeelnummer 8200208611 ipv SAGEM. Probleem opgelost.
Tevens vervangen wij ook de bougie's.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.

Bij een productiedatum (op de bobine vermeld) eerder dan dag 330 van 2003 (330-3) wordt dringend geadviseerd altijd 4 bobines te vervangen.

Bij auto's binnen de garantie kunnen deze ook worden geclaimed


Wij als dealer vervangen als dit zo is allle bobines door DENSO's met onderdeelnummer 8200208611 ipv SAGEM. Probleem opgelost.
Tevens vervangen wij ook de bougie's.
Klopt deze mededeling hebben wij nu ook al een paar weken binnen,en vandaag ook weer eens voor de verrandering 4 bobine,s onder garantie vervangen :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

[img]http://www.maxtune-d.com/motor1.jpg[/img]

Ik ben ook ff begonnen om die sludge van het gas systeem van mijn 16v te verwijderen.

Alleen strand ik.

Ik begin met deel A los te halen, dan stekker 3

Deel B gaat vervolgens los. en dan haal ik stekker 2 los.

Na stekker 2 los gekoppeld te hebben pak ik onderdeel C eraf.

Dan kom ik bij onderdeel D, maar krijg die niet los vanwege de omgekeerde torx bouten.

maar als ik die wel los zou krijgen, hoe kom ik dan ooit goed bij die gasklep?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef: Hoort dit niet in de "Mégane"-topic ?? :wink:
officieel wel, maar aangezien de clio met identieke motor dezelfde problemen heeft, is dit geen ramp.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Na de 2 torx boutjes,zit de gasklep nog met 2 boutjes vast(dopje 10),en kan hij los.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.

Bij een productiedatum (op de bobine vermeld) eerder dan dag 330 van 2003 (330-3) wordt dringend geadviseerd altijd 4 bobines te vervangen.

Bij auto's binnen de garantie kunnen deze ook worden geclaimed


Wij als dealer vervangen als dit zo is allle bobines door DENSO's met onderdeelnummer 8200208611 ipv SAGEM. Probleem opgelost.
Tevens vervangen wij ook de bougie's.
vandaar dat vandaag dus alle 4 de bobine's en alle 4 de bougies zijn vervangen.

Heb de fiesta gelijk weer ingeleverd bij de verhuurmaatschappij vanavond. Zo'n clio rijd (ondanks dat ie weer :evil: stuk was) echt een stuk lekkerder.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Arie van de Hoek schreef:Er is vorige week vanuit Renault een Technische Mededeling gekomen m.b.t. het probleem bobines.

Bij een productiedatum (op de bobine vermeld) eerder dan dag 330 van 2003 (330-3) wordt dringend geadviseerd altijd 4 bobines te vervangen.

Bij auto's binnen de garantie kunnen deze ook worden geclaimed


Wij als dealer vervangen als dit zo is allle bobines door DENSO's met onderdeelnummer 8200208611 ipv SAGEM. Probleem opgelost.
Tevens vervangen wij ook de bougie's.
Oei geldt dit alleen voor de 1.6? Of kan het in men 1.2 ook niet goed zijn? Mijn auto is namelijk van 2003.
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

voor alle K-motoren en F-motoren
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Let wel : vergoeding onder garantie/coulance vind alleen plaats als de bobine's een productiedatum hebben van voor dag 330 in 2003 (330-03).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

boeit me niet ;) leasebak :P
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

mij wel als die van mij kapot gaan :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

REMCO-X schreef:voor alle K-motoren en F-motoren
Juist en hoe zien we dat nou weer? (S)
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:
REMCO-X schreef:voor alle K-motoren en F-motoren
Juist en hoe zien we dat nou weer? (S)
Door op de voorkant van je blok te kijken :),jij hebt toch een 1.2 16v ?dan zal je wel een D4f hebben.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

zal eens kijken binnekort. Vanaaf iig niet meer ik ga zo lekker bijtijds (S)
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

markske schreef:kan het zijn dat ik hetzelfde heb? Als ik de eerste keer start, moet ik ofwel echt doorstarten en slaat hij stuntelig aan, ofwel slaat hij af tijdens het doorstarten. Is een RS 182. Het kan misschien ook mijn probleem van "de ene keer slecht en de andere keer goed" rijden verklaren. Heb de smoorklephuis al 3 keer uitgekuist en voel wel even een verschil, maar niet lang. Zou het een bobine kunnen zijn?
Ik heb sinds een maand hetzelfde probleem ! Het gebeurt wel zeer onvoorspelbaar, meestal start hij perfect maar soms moet je echt blijven de sleutel doordraaien voor meer dan 5 seconden ofzo, hij start dan heel moeilijk. Ik wacht altijd tot het "serv" lampje uit is en de boordcomputer klaar maar dit maakt niet veel uit. De eerste keer dat ik dit heb meegemaakt was na een tankbeurt ( Total Excellium 98 ). Toen was ik toch even in paniek omdat ik snel ergens moest zijn en ik 4 of 5 keer opnieuw heb moeten proberen starten ! :lol:
Maar dat was toch de enige keer dat het zo moeilijk ging, over het algemeen start hij in 1x.

Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.
Laatst gewijzigd door Powaqqatsi op ma 27 jun 2005 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Powaqqatsi schreef:Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.
Als hij op drie cilinders draait, dan merk je dat direct!!! de motor draait niet meer mooi rond en bokt, vooral tijdens stationair draaien. Verder heb je bijna geen power meer.
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

Rémi clio ph3 schreef:
Powaqqatsi schreef:Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.
Als hij op drie cilinders draait, dan merk je dat direct!!! de motor draait niet meer mooi rond en bokt, vooral tijdens stationair draaien. Verder heb je bijna geen power meer.
Ok. Dat is dus zeker niet het geval. Opluchting! :)

Het moeilijk starten kan ik wel met leven maar ik heb zo een voorgevoel dat het telkens erger en erger zal worden tot hij niet meer zal starten. Het is nog steeds een franse auto hé :lol:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Powaqqatsi schreef:
Rémi clio ph3 schreef:
Powaqqatsi schreef:Is het mogelijk om te zien of er iets met een bobine mis is zonder naar een dealer te gaan ? Ik denk niet dat ik op 3 cilinders rij want de "power" lijkt hetzelfde als altijd (hoe weet je trouwens dat je op 3 cilinders draait ?). Ik heb een Clio 2 ph2 1.6 16V.
Als hij op drie cilinders draait, dan merk je dat direct!!! de motor draait niet meer mooi rond en bokt, vooral tijdens stationair draaien. Verder heb je bijna geen power meer.
Ok. Dat is dus zeker niet het geval. Opluchting! :)

Het moeilijk starten kan ik wel met leven maar ik heb zo een voorgevoel dat het telkens erger en erger zal worden tot hij niet meer zal starten. Het is nog steeds een franse auto hé :lol:
Frans merk wel ja maar een franse auto niet :p Tenminste mijn clioII phII is gebouwd in belgië :wink:
Powaqqatsi
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 30 jul 2004 9:15
Locatie: Antwerpen, België

Frans merk wel ja maar een franse auto niet :p Tenminste mijn clioII phII is gebouwd in belgië :wink:
Ge weet best wat ik bedoel :wink: :lol:

Waar kan je dat trouwens zien waar de auto is gebouwd ? Ik zou het wel eens willen weten van die van mij.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

bij sommige merken staat dat op een van de type plaatjes onder de kap, heb alleen geen idee of dit bij renault ook zo is
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie