Ik weet niet of dit over een R5GTT gaat, maar hier is een mogelijke oplossing voor de PH1 (heb ik namelijk):
Mogelijkheid 1)
Bedrading naar de fan gaar of los (heb ik ook al eens gehad):
Mogelijkheid 2)
Slecht koelsysteem/ontluchtings mogelijkheden (hierdoor liep ie warm bij mijn GTT):
Veel garages kunnen alleen 1 type kachelslang krijgen. Deze slang bestaat feitelijk uit 2 slangen welke parallel aan elkaar zitten. Deze versie bevat helaas maar 1 ontluchtingsnippel. Om het koelsysteem compleet te ontluchten heb je in totaal 3 ontluchtingsnippels nodig. De kachelslang boven de waterpomp moet er 2 hebben en de radiatorlsang heeft er 1. Om je eigen kachelslang te maken heb je zo'n dubbele kachelslang met 1 ontluchtingsnippel nodig én een enkele slang met 1 ontluchtingsnippel. Snij de dubbele slang van elkaar los langs het vebindingsstuk, zodat je twee slangen krijgt. Van deze twee slangen sluit je die zonder ontluchtingsnippel aan op je waterpomp. Snijd deze slang af na de bocht en gooi de rest weg. De andere helft van de losgesneden slang met ontluchtingsnippel sluit je aan op de bocht met een verbindingsstuk. De ander slang van de waterpomp is een enkele orginele met ontluchtingsnippel. Als alles klopt heb je nu 2 ontluchtingsnippel op je waterpomp. Ontlucht het hele systeem hiermee. Je koelsysteem is goed ontlucht als je radiatorfan aanslaat bij het 2e steepje van onderen op je dashboard.
http://members.home.nl/tyberium/waterhuishouding2.jpg[/img]
Mogelijkheid 3)
De turbo bevat geen 'doseur'.
Het komt nogal eens voor dat de koelslang voor de turbo vervangen wordt. Men verwijderd de oude slang omdat deze bijvoorbeeld een lek heeft en plaatst een nieuwe. Deze slang bevat echter een zogenaamde doseur die overgeplaatst dient te worden. Renault bedacht de doseur als oplossing om te voorkomen dat het koelwater in de turbo ging koken. Het bleek namelijk dat het koelwater te langzaam door de turbo kabbelde, waardoor deze wel erg veel opwarmde. Deze doseur is een plastic cilindertje welke in de slang word geplaatst. De opening van de doseur is 3mm. Hierdoor wordt deze slang extreem vernauwd. Het koelwater word zo met een rotgang door de turbo gejast en krijgt zo minder kans om op te warmen. De werking van de doseur lijkt op het effect dat je krijgt als je je vinger op een lopende tuinslang zet. Als de doseur niet in je koelsysteem is opgenomen krijg je gegarandeerd problemen. (ik spreek uit ervaring

.