renault 19 schokt een beetje

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wilfred35

hoi ik heb een renault 19 rn 1.7 uit 1994 gekocht rijd lekker
maar als ik langzaam rij zeg maar voor een stoplicht of in de file als ik dan wat gas bij geef en dan weer los laat schokt hij driekeer en dan diet hij het weer goed bij hoge snelhied voel je het niet wat kan het zijn de auto heeft wel ongeweer een jaar stil gestaan een heeft net een hele beurt gehad nieuwe koppeling nieuwe startmoter nieuwe accu en distrebutieriem is ook nieuw
wie weet wat het zou kunnen zijn dan kan ik veder zoeken

vriendelijke groeten wilfred 8)
Son Boelie

Misschien door een te laag toerental, maar dat is bijna standaard bij iedere auto...
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Haas
Car: Megane RS

das toch logisch datie dat doet...

kijk voor de zekerheid je baksteun ff na. Als die heel gaar is een nieuwe opzetten, dan schokt ie minder. (pook zal dan ook minder dansen)
ghostriders

kan zijn dat je motor los ligt en dat je zo schokt.
het kan zijn dat je silan blok is doorgescheurd
member of the ghostriders
Haas

nee..je bedoeld je Robijn blok :lol:

kom op zeg, silan blok. Zoiets heet een Silent block! maar goed..dat zal t niet zijn. Kijk die baksteun na, veel bijzonders kan t niet zijn...
SkinnyFatMan

wilfred35 schreef:hoi ik heb een renault 19 rn 1.7 uit 1994 gekocht rijd lekker
maar als ik langzaam rij zeg maar voor een stoplicht of in de file als ik dan wat gas bij geef en dan weer los laat schokt hij driekeer en dan diet hij het weer goed bij hoge snelhied voel je het niet wat kan het zijn de auto heeft wel ongeweer een jaar stil gestaan een heeft net een hele beurt gehad nieuwe koppeling nieuwe startmoter nieuwe accu en distrebutieriem is ook nieuw

ik heb ook een 19 f3n 1.7 (1995 en 247.000) en die doet t zelfde

is heel normaal in zn 1 is elke auto schokkerig

of j moet een 6cil pakken oid die lopen mooier natuurlijk
pluggen

SkinnyFatMan schreef:
wilfred35 schreef:hoi ik heb een renault 19 rn 1.7 uit 1994 gekocht rijd lekker

ik heb ook een 19 f3n 1.7 (1995 en 247.000) en die doet t zelfde

is heel normaal in zn 1 is elke auto schokkerig

of j moet een 6cil pakken oid die lopen mooier natuurlijk
hmm.. oude topic al, maar toch ff een reactie.

Een beetje schokken bij lage toerentallen is normaal natuurlijk, maar het schokken dat mijn R19 Ph2 doet is niet normaal. Zelfs in zijn 3 en 4 bij toch acceptabele toerentallen doettie het af en toe.

Nou is het wel zo dat mun koppelingsplaat naar zun grootje is (koppelen gaat ook heel zwaar), zou het eventueel daarmee te maken kunnen hebben?

bij het schokken danst ook de pook behoorlijk (zoals haas al zei), zou dan ook die baksteun gaar zijn?

Ik ga hem in januari (lees: na mijn eindejaarsuitkering :p ) naar de garage brengen om die koppelingsplaat te laten fixen en hem een beurt te laten geven.
Martijn Kool

ik heb hetzelfde met me 19 16v. vooral in 2 en 3(mindere mate) merk ik het rond de 1600 toeren. mijn schakelpook doet normaal(maar wat bedoelen jullie met dansen?) volgens mij. ga in januari(zelfde reden als pluggen haha) er nieuwe bougies etc. ingooien maar heeft het hier wel iets mee te maken?

hopelijk bedankt
Haas

kool schreef:welja, heb het al eerder gevraagd, maar heb nog niet echt een echt antwoord gehad, dus nu nogmaals:

heb rond de 1600 toeren in de 2 en 3 (dan is het het beste waarneembaar), stoten in de motor als ik het gas los laat rond dat toerengebied of als ik heel licht op het gas sta(bijvoorbeeld in een file, en das behoorlijk irritant ;p). in de 4 en 5 merk ik er vrijwel niets van, maar toch voel ik dat het aanwezig is daar. ovigens danst mijn pook ook licht als die stoten plaats vinden.

heb het volgende al geprobeerd:

injectoreneiniger, nieuwe bougies, heb nu net de baksteun nagekeken, ivb emt de verschijnselen zou je snel denken dat dat het was, maar het rubber ziet er als nieuw uit en de steun is helemaal in orde, er zit alleen behoorlijk wat roest aan maar dat mag niet baten toch?

hoop dat iemand nog ideeen heeft, wil er zeer graag vanaf (N) (N)

edit: stappenmotor is ook al gereinigd
Haas schreef:verdelerkap al nagekeken? bougiekabels doorgemeten? bdp sensor schoongemaakt? benzinefilter vervangen?

EDIT: nb. dat je pook danst is een gevolg, geen oorzaak. Dooordat je motor stottert, danst je pook, niet andersom :)
Riël schreef:Gasklepsensor?
zo dan... :)
Martijn Kool

ok :), tsja hier kreeg ik geen reactie en dit is niet mijn topic he ;).

welja, heb net de gasklepsensor eraf gehad, niets mis mee, zit er alweer op. ga morgen even het benzinefilter vervangen dan, volgens mij zit ie ergens bij de tank of niet? en kun je die er gewoon aftrekken en omwisselen of?

als dat het niet ga ik wel even naar de bougiekabels en de verdelerkap kijken, ze zien er wel droog en als nieuw uit nog maar goed we zien het wel. thx alvast
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

yep, te hoogte van je achteras. ff leidingen afklemmen, anders loopt de boel leeg ;) filter wisselen (let ff op de pijl voor stroomrichting ;) ) en klemmen eraf. Dan ff op contact en starten en ff kijken of er nix lekt :)

bougiekabels kun je gewoon doormeten met een multimeter in Ohmstand. Als ze erg droog zijn, zullen ze meer weerstand geven, dat wil je dus niet hebben. Verder ff kijken of de contactpunten van de kabels niet geoxideerd zijn?dusbij de verdeler en de bougies...

tot zover ff de tips (Y)
Riël
Über-Spammer

Effe naar de gasklepsensor kijken en niets mis mee (Y)

Effe opmeten. Maar t zal het wel niet zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool

edit-

prob gefixt, nieuwe bougiekabels erin en hij loopt weer als een zonnetje. gek genoeg zagen de oude kabels er nog wel goed uit, maarja..

thx voor adviezen in elk geval.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie