Laguna lpg of diesel

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
cihan
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 13:50

Ik overweeg een laguna grand tour van 2002 rond de 100.000 km te kopen. Ik twijfel nog tussen diesel en lpg-g3. Op gas is de belasting en brandstofverbruik stuk goedkoper. Alleen het wordt mij afgeraden, vanwege de kop die bij ca 140.000 km vervangen moet worden, start problemen,meer technische mankementen etc etc.
Wie kan advies geven? Klopt het met de vervangen van de koppen?
Waar moet ik speciaal/extra op letten als ik deze koop?
En om de hoeveel km moet deze laguna's naar een beurt?
Bedankt.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je moet eerst gaan kijken naar het aantal kilometers wat je gaat rijden op jaarbasis. Aan de hand hiervan kan je uitrekenen welk type brandstof wat gaat kosten.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dat verhaal van die koppen klopt aardig voor de 8v motoren. De 16v motoren kunnen er prima tegen, en worden door Renault in Frankrijk zelfs af-fabriek met LPG.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bart V schreef:Je moet eerst gaan kijken naar het aantal kilometers wat je gaat rijden op jaarbasis. Aan de hand hiervan kan je uitrekenen welk type brandstof wat gaat kosten.
LPG is altijd goedkoper.
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

16v kan er beter tegn door de hydraukische stoters, maar heb al meerder koppie s gehad met verbrande klep bij een 16v rond de 110000,maar dit waren eurogas installaties, lpi is vele malen beter zuiniger en meer vermogen door de afstelling,weinig problemen met lpi,alleen de bobines, maar dat is een renault kwaal bij 16v .s
cihan
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 13:50

Zijn er nog lpg rijders die zonder (grote) problemen op meer dan 150000 km zitten?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

jup

megaantje coupe 1.6 16v 160.386 km . auto is van 01 en heb m sinds vorig jaar zomer. toen stond de stand op 140.000.

geen enkel mankement mee gehad
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

cihan schreef:Zijn er nog lpg rijders die zonder (grote) problemen op meer dan 150000 km zitten?
240.000 zonder problemen
Mijn 5je heeft 320.000 op gas zonder problemen, is nu verkocht en de huidige eigenaar is van plan de 450.000 te halen, rijdt nog steeds.

:)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Menno schreef:Dat verhaal van die koppen klopt aardig voor de 8v motoren. De 16v motoren kunnen er prima tegen, en worden door Renault in Frankrijk zelfs af-fabriek met LPG.
Dit verhaal geld niet meer doordat er weinig vraag naar is geweest.
Ik zou het afraden om een Laguna 2 op LPG te kopen er zijn toch wel veel problemen met LPG.
Maar een Laguna 2 op zich is een niet geheel probleemloze auto
cihan
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 13:50

Riël schreef:
cihan schreef:Zijn er nog lpg rijders die zonder (grote) problemen op meer dan 150000 km zitten?
240.000 zonder problemen
Mijn 5je heeft 320.000 op gas zonder problemen, is nu verkocht en de huidige eigenaar is van plan de 450.000 te halen, rijdt nog steeds.

:)
Is de kop van je C5 nog steeds niet vervangen? Als ik dit aanhoor dan kan ik beter een C5 nemen zeker als ik c5 kies.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5. Was 't maar een c5 ja :)

Wel een verschil.

Citroen rijdt ook heerlijk of gas, maar ik denk dat de keuze een smaakkwestie is. Ik ken iemand met een c5 die probleemloos rijdt, een ander met een xantia die constant probleempjes heeft (had).
Plaats reactie