Ik overweeg een laguna grand tour van 2002 rond de 100.000 km te kopen. Ik twijfel nog tussen diesel en lpg-g3. Op gas is de belasting en brandstofverbruik stuk goedkoper. Alleen het wordt mij afgeraden, vanwege de kop die bij ca 140.000 km vervangen moet worden, start problemen,meer technische mankementen etc etc.
Wie kan advies geven? Klopt het met de vervangen van de koppen?
Waar moet ik speciaal/extra op letten als ik deze koop?
En om de hoeveel km moet deze laguna's naar een beurt?
Bedankt.
Laguna lpg of diesel
16v kan er beter tegn door de hydraukische stoters, maar heb al meerder koppie s gehad met verbrande klep bij een 16v rond de 110000,maar dit waren eurogas installaties, lpi is vele malen beter zuiniger en meer vermogen door de afstelling,weinig problemen met lpi,alleen de bobines, maar dat is een renault kwaal bij 16v .s
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
jup
megaantje coupe 1.6 16v 160.386 km . auto is van 01 en heb m sinds vorig jaar zomer. toen stond de stand op 140.000.
geen enkel mankement mee gehad
megaantje coupe 1.6 16v 160.386 km . auto is van 01 en heb m sinds vorig jaar zomer. toen stond de stand op 140.000.
geen enkel mankement mee gehad
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
240.000 zonder problemencihan schreef:Zijn er nog lpg rijders die zonder (grote) problemen op meer dan 150000 km zitten?
Mijn 5je heeft 320.000 op gas zonder problemen, is nu verkocht en de huidige eigenaar is van plan de 450.000 te halen, rijdt nog steeds.

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dit verhaal geld niet meer doordat er weinig vraag naar is geweest.Menno schreef:Dat verhaal van die koppen klopt aardig voor de 8v motoren. De 16v motoren kunnen er prima tegen, en worden door Renault in Frankrijk zelfs af-fabriek met LPG.
Ik zou het afraden om een Laguna 2 op LPG te kopen er zijn toch wel veel problemen met LPG.
Maar een Laguna 2 op zich is een niet geheel probleemloze auto
Is de kop van je C5 nog steeds niet vervangen? Als ik dit aanhoor dan kan ik beter een C5 nemen zeker als ik c5 kies.Riël schreef:240.000 zonder problemencihan schreef:Zijn er nog lpg rijders die zonder (grote) problemen op meer dan 150000 km zitten?
Mijn 5je heeft 320.000 op gas zonder problemen, is nu verkocht en de huidige eigenaar is van plan de 450.000 te halen, rijdt nog steeds.
Renault 5. Was 't maar een c5 ja 
Wel een verschil.
Citroen rijdt ook heerlijk of gas, maar ik denk dat de keuze een smaakkwestie is. Ik ken iemand met een c5 die probleemloos rijdt, een ander met een xantia die constant probleempjes heeft (had).

Wel een verschil.
Citroen rijdt ook heerlijk of gas, maar ik denk dat de keuze een smaakkwestie is. Ik ken iemand met een c5 die probleemloos rijdt, een ander met een xantia die constant probleempjes heeft (had).