Verschil GTT & GTE

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

lekker dan :S

maar gelukkig hebben we jou, als beschermheer van oud frans erfgoed :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Michel S. schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:en wat is daar mis mee????
en met een paar simpele ingrepen heeft die net zo makkelijk 120 pk
en veeeeeeeeel goedkoper in het onderhoud en met sleutelen

alleen geen turbokick
SImpele ingrepen???
Laat maar eens horen hoe jij met een paar simpele(lees goedkope ingrepen) het motor vermogen bijna 30% laat stijgen. 10% is nog goed te doen, maar daarna gaat het serieus geld kosten bij een NA motor.

Bij een GTT heb je met een 100 euro toch al gauw een koppelwinst van een 25%. Kan zelf al voor een uurtje werk, 2 tywraps, wat kit, boortje en wat slangenklemmetjes als je een beetje handig bent.
binnenkort heb ik de uitdraai voor je op de bank 115 pk na 248.000 km
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre

Chris schreef:Ik zat gister wat meetingfoto's uit het jaar 2000 te bekijken.
Ineens had ik zoiets van goh, laat ik via de RDW website eens kijken hoeveel er nog overgebleven zijn..

Bijna de helft van de GT Turbo's/GTE's die destijds op bijvoorbeeld Vive la France stonden bestaan niet meer! En van degene die nog wel bestaan was meer als de helf meerdere jaren al niet meer APK gekeurd!

Gaat hard achteruit met de GT's.....
wat ook tekenend is, is dat er veel meer onderdelen te krijgen zijn, er worden er dus veel in stukken verkocht.
onderhoudskosten lopen steeds verder op naarmate een auto ouder wordt, deze overstijgen de aanschafprijs al gauw.
wat uiteindelijk overblijft is in het bezit van echte liefhebbers, die bereidt zijn toch wel wat geld te investeren in restauratie.
waarschijnlijk staan de beste exemplaren nog in schuren op het franse platteland afkomstig uit een of andere nalatenschap, weinig bereden.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Of ze zo best zijn na lange stilstand weet ik niet, geef mij er maar eentje met een bereden achtergrond.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie