Ik heb sinds 4 maanden een Renault Clio 1.4 Energy (Monopoint Injectie) uit 1992. Ik had hierover een vraagje, de auto is in 2000 vanuit Duitsland geimporteerd alleen is het niet al te duidelijk in de papieren. Er is namelijk niks ingevuld bij de motorinhoud en bij het type staat B/C 57 vermeld!!? (Ik sta bij de verzekering/belasting wel als 1.4 opgegeven)
Ik twijfel nu al een tijdje of ik wel een 1.4 blok erin heb liggen en geen 1.2! In de 5 op de Nederlandse autobaan heb ik nog niet harder kunnen rijden dan 145......ook qua trekkracht twijfel ik soms!
Hoe kan ik nu herkennen dat ik een 1.4 blokje erin heb liggen, staat er ergens een type of serienummer aangegeven of iets dergelijks???
Wat houdt overigens het Energy gebeuren in?
Bekijk anders ff mijn afbeeldingen:
http://www.master-clio.tk
Groeten Wes
Wat is de motorinhoud???
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Dat zou ook een oplossing zijn, maar het probleem is dus eigelijk dat er al weinig van klopt wat er op de papieren staat....dus k weet niet of het goed is doorgevoerd vanuit duitsland enz.
Maar zijn er niet kenmerkende dingen van een 1.4 motor wat de 1.2 niet heeft??? Groter blok....andere luchtfilter etc.???
Maar zijn er niet kenmerkende dingen van een 1.4 motor wat de 1.2 niet heeft??? Groter blok....andere luchtfilter etc.???
145 in de 5? Ik zeg niet dat de mijne zo hard gaat, maar 170 lukt toch wel...Ik heb een E7J 1.4 blok
-
- Contacteer:
k heb het gas wel onderin gehad maar niet op een wat langer stuk....k woon hier aan de grens dus binnenkort ff de autobahn op
we zullen zien wat hij dan doet....170 moet echt wel kunnen! Maar eerst wiellager vervangen.....t lijkt net alsof ik in een vliegtuig zit met 120 km/h
k trek het chasisnummer nog wel ff na!

we zullen zien wat hij dan doet....170 moet echt wel kunnen! Maar eerst wiellager vervangen.....t lijkt net alsof ik in een vliegtuig zit met 120 km/h

ik denk dat je een 1.2 motor hebt, want ik ga af op het maximum toelaatbaar aanhangergewicht zoals bij rdw vermeld, en dit is 650 kg.
dat betekent tevens dat het rijklaar gewicht bij rdw verkeerd vermeld is, moet zijn 826 voor 3-deurs, dat scheelt je wegenbelasting.
dat betekent tevens dat het rijklaar gewicht bij rdw verkeerd vermeld is, moet zijn 826 voor 3-deurs, dat scheelt je wegenbelasting.
-
- Contacteer:
ik heb het na kunnen laten trekken bij de Renault garage en het is dus toch helaas een 1.2
maargoed ik wilde graag een 1.4 kopen al die tijd...maar t is verder een leuk autotje en zo heel traag is ie ook niet alleen jammer van de top! t was de luxe uitvoering van de 1.2
Ik heb ff de gegevens ingescand zie hieronder:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VAAWA48Z ... 7383539438[/img]

Ik heb ff de gegevens ingescand zie hieronder:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VAAWA48Z ... 7383539438[/img]
-
- Contacteer:
zo is ie in 2000 ingevoerd....waarschijnlijk dus met de andere sportvelgen(die zijn denk ik zwaarder) of in ieder geval met een hoger gewicht.
als ik dat zou willen doen moet ik hem opnieuw laten wegen en dan kom ik nog op hetzelfde gewicht uit denk ik, tevens kost het wegen ook weer geld!
als ik dat zou willen doen moet ik hem opnieuw laten wegen en dan kom ik nog op hetzelfde gewicht uit denk ik, tevens kost het wegen ook weer geld!
ik denk dat nawegen niet nodig is, je moet de rdw bellen dat er een fout is gemaakt en dat je een 1.2 rijdt zoals jouw garage heeft bevestigd.
wellicht moet je een papiertje vragen aan je dealer en dit opsturen naar de rdw.
scheelt je zo 100 euro op jaarbasis.
wellicht moet je een papiertje vragen aan je dealer en dit opsturen naar de rdw.
scheelt je zo 100 euro op jaarbasis.
-
- Contacteer:
Euhh....Volgensmij begrijp je het niet helemaal goed,, een 1.2 weegt 825 kilo fabrieksopgaaf. De mijne staat op kenteken 870 kg.....enne dat me velgen geen 200 kilo wegen snap ik ook nog wel maar die 45 kilo moet toch ergens vandaan zijn gekomen met het invoeren.Stefan S. schreef:Met 4 sportvelgen kom je echt niet aan de 200 kilo
Ik heb het RDW al gebeld en ik moet hem laten wegen, oftewel opnieuw laten goedkeuren....maar om de hele boel weer uit te bouwen en origineel te maken sta ik ook niet op te wachten dus dan maar iets meer betalen.
-
- Contacteer:
haha jaa dat zou het hem zo maar eens kunnen zijn......msschn de kofferbak wel vol met braadwurstenpierre schreef:denk dat ze hem inderdaad in Duitsland gewogen hebben, aangezien een gemiddelde Duitser zo'n 50 kg meer weegt als den gemiddelde Hollander.