Florus' Blauwe 5gt turbo
niet bijster slim dan 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
klopt alleen domme antwoorden van mensen die denken dat ze alles weten




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f12.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f67.jpg[/img]
Zoek de verschillen

'K heb het speciaal nog nagevraagd,maar bij de bremboschijven maakt het niet uit,zijn beiden het zelfde
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f67.jpg[/img]
Zoek de verschillen


'K heb het speciaal nog nagevraagd,maar bij de bremboschijven maakt het niet uit,zijn beiden het zelfde
Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
die groef moet het rem materiaal afvoeren van de blokken,-Ray- schreef:ow dat heb ik niet gelezen... daar heb ik nog nooit van gehoord, nieuwe schijven maakt toch niks uit hoe je ze monteert...
en met gebruik van de centrifugaalkracht moet de groef bij het hart beginnen en naar de achterkant van de auto afbuigen.
in de foto kun je zien dat de groeven naar voren afbuigen en wat er gebeurt is dat het remstof juist begint op te sparen, want het wordt in de groef verzameld en naar het hart geleid waar het ophoopt en het remvermogen afneemt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik denk het wel volgens mij moet de richting van de geboorde gaten ook naar buiten lopen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
remstof wordt naar buiten vervoerd. Dus de binnenste gaatjes moeten het eerst contact hebben met de voering, daarna de middelste en als laatste de buitenste. Dus het moment van contact met de blokken dient van binnen naar buiten te gaan. Nu (bij de nw dus) is dit net andersom, en bij verwisseling van L en R staan ze goed!
Eventjes switchen dus Florus
Eventjes switchen dus Florus

Mrtn = Maarten
Denk het niet,kijk maar eens goed naar deze foto,waar de 2 schijven naast elkaar staan.Mrtn schreef:remstof wordt naar buiten vervoerd. Dus de binnenste gaatjes moeten het eerst contact hebben met de voering, daarna de middelste en als laatste de buitenste. Dus het moment van contact met de blokken dient van binnen naar buiten te gaan. Nu (bij de nw dus) is dit net andersom, en bij verwisseling van L en R staan ze goed!
Eventjes switchen dus Florus
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f65.jpg[/img]
Heeft dus weinig nut om te switchen

Bij gegroefde schijven kan ik me voorstellen dat er een centrifugaal kracht naar buiten toe ontstaat,
wat het remstof door de groef heen leid.
Maar bij gaten kan ik m'n zo'n remstofafvoer nog niet echt voorstellen.
Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren was het Hobbydag
Gisterenmiddag zag ie er nog zo uit:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f68.jpg[/img]
En gisteravond om 23.00 zag ie er ineens heel anders uit
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f69.jpg[/img]
Was de laatste weken bezig geweest met plamuren en schuren en schuren en schuren....................
Ziet er stukken beter uit nu 't eerste laagje er op zit
.

Gisterenmiddag zag ie er nog zo uit:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f68.jpg[/img]
En gisteravond om 23.00 zag ie er ineens heel anders uit

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f69.jpg[/img]
Was de laatste weken bezig geweest met plamuren en schuren en schuren en schuren....................

Ziet er stukken beter uit nu 't eerste laagje er op zit

Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
netjes hoor 

B18FT... what else ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
strakke bak!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Wie het eerst klaar is.Lex schreef:Ziet er goed uit Floortje, we zitten nu ongeveer in het zelfde stadium.
zie mijn project topic

Goed bezig, Florus!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Das niet zou moeilijk, Florus natuurlijk.LotuzClioWilliams schreef:Wie het eerst klaar is.Lex schreef:Ziet er goed uit Floortje, we zitten nu ongeveer in het zelfde stadium.
zie mijn project topic![]()
Goed bezig, Florus!
Ik heb nog wel een maand of 2 werk incl. blok
Joh..............dat slappe pestdakJacco Twingi schreef:
Kutwerk he, dat schuren

Tip voor degene die z'n dak gaat plamuren: PLAMUUR NIET TE DIK
Das niet zo moeilijk,Lex natuurlijk.Lex schreef:Das niet zou moeilijk, Florus natuurlijk.
Ik heb nog wel een maand of 2 werk incl. blok

Ik heb nog wel veeeeeel langer werk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Of je stut het dak met isolatieschuim (noppen) en buigbaar triplex.
Maar het is inderdaad slappe zooi.
Ik ga vanaaf de auto naschuren en dan van de week de losse delen.
Dan de auto opbouwen en blokkie bestellen, die van mij heeft namelijk 2 kantelende zuigers.

Maar het is inderdaad slappe zooi.
Ik ga vanaaf de auto naschuren en dan van de week de losse delen.
Dan de auto opbouwen en blokkie bestellen, die van mij heeft namelijk 2 kantelende zuigers.

Sja... enige andere oplossing zou een ander dak erin zetten zijn, maarjah.. dat doe je ook niet even.
Voor hetzelfde geld blijft het wel allemaal zitten en zal je er nooit last van hebben, maar 'breken' d8 ik als eerste aan. Maar absoluut niet met de gedachte om te kritieken hoor
Voor hetzelfde geld blijft het wel allemaal zitten en zal je er nooit last van hebben, maar 'breken' d8 ik als eerste aan. Maar absoluut niet met de gedachte om te kritieken hoor

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zou dat zo lastig zijn? Ik zit nl. met hetzelfde probleem: plamuren of een nieuw dak....Mrtn schreef:Sja... enige andere oplossing zou een ander dak erin zetten zijn, maarjah.. dat doe je ook niet even.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Denk toch plamuren,heel nieuw dak,dan begin je ook ergens aanMartijn *Baccara* schreef:Zou dat zo lastig zijn? Ik zit nl. met hetzelfde probleem: plamuren of een nieuw dak....Mrtn schreef:Sja... enige andere oplossing zou een ander dak erin zetten zijn, maarjah.. dat doe je ook niet even.

Denk dat plamuur best wel blijft zitten,er zijn er genoeg die hun achterklep of deuren gladplamuren,en dat gaat ook(bijna


Overigens waren het bij mij niet echt deuken,maar meer kleine putjes.
@Mrtn: Zag het niet als kritiek,maar vroeg me af of je een andere oplossing had,goede iedëen zijn altijd welkom