Florus' Blauwe 5gt turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nee hoor. Ik heb ergens gelezen dat domme vragen niet bestaan. :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

niet bijster slim dan :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

klopt alleen domme antwoorden van mensen die denken dat ze alles weten :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f12.jpg[/img]


[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f67.jpg[/img]


Zoek de verschillen :D :D

'K heb het speciaal nog nagevraagd,maar bij de bremboschijven maakt het niet uit,zijn beiden het zelfde :wink:
Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

-Ray- schreef:ow dat heb ik niet gelezen... daar heb ik nog nooit van gehoord, nieuwe schijven maakt toch niks uit hoe je ze monteert...
die groef moet het rem materiaal afvoeren van de blokken,

en met gebruik van de centrifugaalkracht moet de groef bij het hart beginnen en naar de achterkant van de auto afbuigen.

in de foto kun je zien dat de groeven naar voren afbuigen en wat er gebeurt is dat het remstof juist begint op te sparen, want het wordt in de groef verzameld en naar het hart geleid waar het ophoopt en het remvermogen afneemt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

idd, dus ook deze schijven moeten andersom gemonteerd worden :)
Mrtn = Maarten
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

maarten, bedoel je die nieuwe?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik denk het wel volgens mij moet de richting van de geboorde gaten ook naar buiten lopen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:ik denk het wel volgens mij moet de richting van de geboorde gaten ook naar buiten lopen
Denk je het,of weet je het zeker? Verklaar eens waarom?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

remstof wordt naar buiten vervoerd. Dus de binnenste gaatjes moeten het eerst contact hebben met de voering, daarna de middelste en als laatste de buitenste. Dus het moment van contact met de blokken dient van binnen naar buiten te gaan. Nu (bij de nw dus) is dit net andersom, en bij verwisseling van L en R staan ze goed!

Eventjes switchen dus Florus :)
Mrtn = Maarten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Mrtn schreef:remstof wordt naar buiten vervoerd. Dus de binnenste gaatjes moeten het eerst contact hebben met de voering, daarna de middelste en als laatste de buitenste. Dus het moment van contact met de blokken dient van binnen naar buiten te gaan. Nu (bij de nw dus) is dit net andersom, en bij verwisseling van L en R staan ze goed!

Eventjes switchen dus Florus :)
Denk het niet,kijk maar eens goed naar deze foto,waar de 2 schijven naast elkaar staan.

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f65.jpg[/img]

Heeft dus weinig nut om te switchen :p .

Bij gegroefde schijven kan ik me voorstellen dat er een centrifugaal kracht naar buiten toe ontstaat,
wat het remstof door de groef heen leid.
Maar bij gaten kan ik m'n zo'n remstofafvoer nog niet echt voorstellen.
Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De gaten zitten erin voor het koelen van de schrijven. Dus dubbel geventileerd. Dit zijn toch de oude cup schrijven net zoals ray had?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Idd, ze zijn hetzelfde. Links zal wel van binnen naar buiten wijzen qua gaatjes :) Dan maakt het inderdaad nix uit.

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor die schijven?? icm blokken
Mrtn = Maarten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

antoine schreef:Dit zijn toch de oude cup schijven net zoals ray had?
Volgens mij wel,kan de foto van ray ff niet vinden zo snel !

@Mrtn: PM
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Mrtn schreef:Dan maakt het inderdaad nix uit.
Hij zal er ook niet sneller van gaan :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zijn idd de cupschijven ala Ray :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Gisteren was het Hobbydag :)

Gisterenmiddag zag ie er nog zo uit:

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f68.jpg[/img]


En gisteravond om 23.00 zag ie er ineens heel anders uit :D

[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f69.jpg[/img]

Was de laatste weken bezig geweest met plamuren en schuren en schuren en schuren.................... :p
Ziet er stukken beter uit nu 't eerste laagje er op zit :) .
Laatst gewijzigd door Florus op ma 4 jul 2005 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

netjes hoor :worship:
B18FT... what else ?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

strakke bak!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Goed bezig :worship:


Kutwerk he, dat schuren ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ziet er goed uit Floortje, we zitten nu ongeveer in het zelfde stadium.
zie mijn project topic
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heel wijs! :worship: Werd hij nou weer zwart, of komt er iets anders leuks op?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Lex schreef:Ziet er goed uit Floortje, we zitten nu ongeveer in het zelfde stadium.
zie mijn project topic
Wie het eerst klaar is. :lol:

Goed bezig, Florus! 8)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:
Lex schreef:Ziet er goed uit Floortje, we zitten nu ongeveer in het zelfde stadium.
zie mijn project topic
Wie het eerst klaar is. :lol:

Goed bezig, Florus! 8)
Das niet zou moeilijk, Florus natuurlijk.
Ik heb nog wel een maand of 2 werk incl. blok
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Jacco Twingi schreef:

Kutwerk he, dat schuren ;)
Joh..............dat slappe pestdak (N)
Tip voor degene die z'n dak gaat plamuren: PLAMUUR NIET TE DIK
Lex schreef:Das niet zou moeilijk, Florus natuurlijk.
Ik heb nog wel een maand of 2 werk incl. blok
Das niet zo moeilijk,Lex natuurlijk. :lol:
Ik heb nog wel veeeeeel langer werk :wink: .
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Of je stut het dak met isolatieschuim (noppen) en buigbaar triplex. :p

Maar het is inderdaad slappe zooi.

Ik ga vanaaf de auto naschuren en dan van de week de losse delen.

Dan de auto opbouwen en blokkie bestellen, die van mij heeft namelijk 2 kantelende zuigers. :@
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

't dak is wel te doen,niet te hard duwen,en geduld hebben(wat weleens een probleem is :lol: )
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ik zei het al eerder... goed bezig jong (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Dak plamuren??? :s 1x wassen incl. inbuigen of 1x te hard rijden op de snelweg met open raam en het plamuur knapt eraf! Nix anders op te bedenken?
Mrtn = Maarten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Mrtn schreef: Nix anders op te bedenken?
NEE,jij wel dan?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nee, zoals ik het gedaan heb is het de beste oplossing voor mensen zonder geduld.

En als plamuur ergens afspringt dan is het slecht voor bewerkt. Of een verkeerde plammur soort gebruikt.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

'K maak me er i.i.g. niet druk om,'t is weer een strak dakkie :D

@Mrtn: Ga maar gewoon voor me rijden op de snelweg,dan hoef je niet mijn loslatende plamuur op te vangen :lol:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Sja... enige andere oplossing zou een ander dak erin zetten zijn, maarjah.. dat doe je ook niet even.

Voor hetzelfde geld blijft het wel allemaal zitten en zal je er nooit last van hebben, maar 'breken' d8 ik als eerste aan. Maar absoluut niet met de gedachte om te kritieken hoor :)
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mrtn schreef:Sja... enige andere oplossing zou een ander dak erin zetten zijn, maarjah.. dat doe je ook niet even.
Zou dat zo lastig zijn? Ik zit nl. met hetzelfde probleem: plamuren of een nieuw dak.... :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Martijn *Baccara* schreef:
Mrtn schreef:Sja... enige andere oplossing zou een ander dak erin zetten zijn, maarjah.. dat doe je ook niet even.
Zou dat zo lastig zijn? Ik zit nl. met hetzelfde probleem: plamuren of een nieuw dak.... :)
Denk toch plamuren,heel nieuw dak,dan begin je ook ergens aan (N) (als nieuw nog geleverd wordt teminste?).
Denk dat plamuur best wel blijft zitten,er zijn er genoeg die hun achterklep of deuren gladplamuren,en dat gaat ook(bijna :p ) altijd goed :).
Overigens waren het bij mij niet echt deuken,maar meer kleine putjes.

@Mrtn: Zag het niet als kritiek,maar vroeg me af of je een andere oplossing had,goede iedëen zijn altijd welkom :wink:
Plaats reactie