De Williams van LotuzClioWilliams
-
Ook goed! 

-
Ik heb net antwoord gehad van Car Equipment (distributeur) en dat gaat nog een duur geintje worden. Zo'n lamp kost namelijk zo'n 57,-. Ik heb nu echter wel de mogelijkheid de lampen te upgraden naar heldere lenzen, maar dat kost dan wel zo'n 75,- per lamp. Ik ga er nog even over nadenken...LotuzClioWilliams schreef:Als jij de onderdeelnummers hebt, dan zou ik het wel op prijs stellen als je mij deze zou sturen. Dan neem ik wel contact op met Morette om te kijken hoeveel het kost om die direct bij hen te bestellen.

-
Fax ontvangen! Ik heb helaas alleen de prijzen van onderdeel 15 opgekregen.Frits schreef:Marc, je hebt een fax
-
Net even naar Car Equipment geweest om die lampen te halen. Dus binnenkort zitten de Morettes er weer op. Al zit ik erover te denken om die knipperlichten in de mistlampen nog aan te passen zodat ze én voldoende licht geven én niet sneller dan normaal knipperen.
-
Dat aanpassen van de knipperlichten komt nog wel een keer. Ik kon de verleiding niet weerstaan en dus zitten de Morettes er weer op. 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het is uit te vogelen. die snelheid. Met een weerstandje er tussen moet dat lukken.LotuzClioWilliams schreef:Dat aanpassen van de knipperlichten komt nog wel een keer. Ik kon de verleiding niet weerstaan en dus zitten de Morettes er weer op.
Kan er iemand dat berekenen?? Origineel is het een knipperlichtje dus 20W? En 12 V. En nu zit er een stadslichtje in van ?? W en 12V. Hoe groot met de weerstand worden om dezelfde snelheid te krijgen als een knipperlichtje??
b.v.d. Frits
p.s. kan ikhet binnenkort bij mezelf ook in orde maken.
Project: GTT Blue Sport
-
-
Het is vandaag een jaar geleden dat ik m'n Williams heb gekocht. Het jaar is niet helemaal verlopen zoals ik me voorgenomen had. Ik wilde namelijk het eerste jaar niet veel uitgeven aan de wagen en 'em gewoon laten zoals hij was bij de aankoop. Qua hoeveelheid mods valt het eigenlijk allemaal nog wel mee, al hebben we het hier toch ook al over een totaalbedrag van zo'n duizend euro. Ach, de helft kan ooit nog wel terugverdiend worden wanneer ik deze onderdelen weer verkoop. Het meeste geld is echter in onderhoud gaan zitten. Ik zal maar geen optelsom daarvan maken. Niet alle kosten had ik hoeven te maken, maar ik wil mijn wagen nou eenmaal goed hebben. En hij is nog niet helemaal zoals ik graag zou willen, maar dat zijn 'mankementen' die slechts storend (niet schadelijk) zijn, dus haast hebben deze niet. Misschien dat anderen dat veel minder hebben, maar ik heb er wel af en toe nogal moeite mee dat dit een oude auto is. Dat is eigenlijk pas gekomen sinds ik geconfronteerd ben met het roestduiveltje dat zoveel Renaultjes plaagt. Uiteraard laat ik deze niet vrij zijn gang gaan, maar het heeft mijn ogen wel geopend voor andere ouderdomskwaaltjes. Een auto van 12 jaar oud die je dagelijks gebruikt, heeft nou eenmaal schoonheidsfoutjes. Helaas heeft het regenachtige weer van de laatste tijd de plannen voor een grondige poetsbeurt dwarsgezeten, want ik weet zeker dat het uiterlijk van m'n Williams er een stuk van zou opknappen. Overigens is er ook genoeg waar ik wel tevreden mee ben. De Williams is echt een topper in zijn klasse. Ik kijk weleens wat er nog meer voor hot hatches voor zo'n 6 à 7 duizend euro te koop zijn, maar er zijn er maar weinig die zoveel bieden en me zo aanspreken als de Williams. Eigenlijk kom ik pas een goed alternatief tegen voor zo'n 4 à 5 duizend euro meer, maar dat geld heb ik nou eenmaal niet. Voor dat geld zou ik trouwens ook enorm veel aan de Williams kunnen doen zodat hij weer nagenoeg perfect zou zijn. Maar goed, dromen moet je alleen 's nachts doen.07/08/2004 LotuzClioWilliams schreef:
Woehoe! Ik heb 'em!! [img]http://smile.smilies.nl/1731.gif[/img]

Op naar 7 augustus 2006!

-
golf gti toch

-
Golf GTI? Onder de 7000 kom je alleen de Golf I, II en III tegen en tuurlijk heb je hele mooie exemplaren, maar ik zou m'n Williams toch niet willen ruilen/verkopen daarvoor.
Foto waarvan?
Ik ben ook nog altijd zeer tevreden met mn williams en ik heb m al 2 jaar 

LotuzClioWilliams schreef:Het is vandaag een jaar geleden dat ik m'n Williams heb gekocht. Het jaar is niet helemaal verlopen zoals ik me voorgenomen had. Ik wilde namelijk het eerste jaar niet veel uitgeven aan de wagen en 'em gewoon laten zoals hij was bij de aankoop. Qua hoeveelheid mods valt het eigenlijk allemaal nog wel mee, al hebben we het hier toch ook al over een totaalbedrag van zo'n duizend euro. Ach, de helft kan ooit nog wel terugverdiend worden wanneer ik deze onderdelen weer verkoop. Het meeste geld is echter in onderhoud gaan zitten. Ik zal maar geen optelsom daarvan maken. Niet alle kosten had ik hoeven te maken, maar ik wil mijn wagen nou eenmaal goed hebben. En hij is nog niet helemaal zoals ik graag zou willen, maar dat zijn 'mankementen' die slechts storend (niet schadelijk) zijn, dus haast hebben deze niet. Misschien dat anderen dat veel minder hebben, maar ik heb er wel af en toe nogal moeite mee dat dit een oude auto is. Dat is eigenlijk pas gekomen sinds ik geconfronteerd ben met het roestduiveltje dat zoveel Renaultjes plaagt. Uiteraard laat ik deze niet vrij zijn gang gaan, maar het heeft mijn ogen wel geopend voor andere ouderdomskwaaltjes. Een auto van 12 jaar oud die je dagelijks gebruikt, heeft nou eenmaal schoonheidsfoutjes. Helaas heeft het regenachtige weer van de laatste tijd de plannen voor een grondige poetsbeurt dwarsgezeten, want ik weet zeker dat het uiterlijk van m'n Williams er een stuk van zou opknappen. Overigens is er ook genoeg waar ik wel tevreden mee ben. De Williams is echt een topper in zijn klasse. Ik kijk weleens wat er nog meer voor hot hatches voor zo'n 6 à 7 duizend euro te koop zijn, maar er zijn er maar weinig die zoveel bieden en me zo aanspreken als de Williams. Eigenlijk kom ik pas een goed alternatief tegen voor zo'n 4 à 5 duizend euro meer, maar dat geld heb ik nou eenmaal niet. Voor dat geld zou ik trouwens ook enorm veel aan de Williams kunnen doen zodat hij weer nagenoeg perfect zou zijn. Maar goed, dromen moet je alleen 's nachts doen.07/08/2004 LotuzClioWilliams schreef:
Woehoe! Ik heb 'em!! [img]http://smile.smilies.nl/1731.gif[/img]
Op naar 7 augustus 2006!
gefeliciteerd nog

R5GTT. Drive it like you stole it
-
Hij heeft vandaag als cadeau een Meguiars poetsbeurt gekregen. 
[img]http://home.hccnet.nl/vd.worp/marc4.JPG[/img]

[img]http://home.hccnet.nl/vd.worp/marc4.JPG[/img]
-
Mooi blauw isnie lelijk!
-
[img]http://www.sparkimg.com/emoticons/matrixfight.gif[/img]Strijder schreef:laat staan 432
Die ziet er weer strak uit zeg

hoe zit dat nou met je knipperlichten aan de voorzijde? net als frits in je mistlampen gefrot?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Nee, ik geef met m'n linkerarm aan of ik links of rechts af wil slaan. 
Ja idd, m'n mistlampen zijn knipperlichten geworden.

Ja idd, m'n mistlampen zijn knipperlichten geworden.
heb je zeker wel een lange rechterarm 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
-
Twee redenen:Florus schreef:Waarom verkoop je de remslangen,en monteer je ze niet gewoon?
-Het valt niet mee om de originele slangen op een beschaafde wijze los te krijgen.
-Het geld is welkom op het moment.
-
En hij staat weer op originele hoogte.LotuzClioWilliams schreef:Ik vind het wel meevallen met het gestuiter eigenlijk. Misschien ligt het aan de gekozen veren. Misschien dat Marcel kan aangeven of hij vindt dat z'n wagen met de Merwede veren een stuiterbakkie is. Mij bevallen ze op zich wel, maar ik wil een tijdje met originele veren rijden om een aantal zaken te checken (koersstabiliteit en vreemd geluid rechtsvoor).

Met Merwede verlagingsveren (-2 à -3 cm):
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/W ... erwede.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/W ... gineel.JPG[/img]
Het scheelt qua hoogte minder dan ik dacht. Het geluid rechtsvoor is er niet door opgelost en we hebben ook niet direct een oorzaak kunnen constateren. Aandrijfas? Wiellager? Fusee? [img]http://smile.smilies.nl/413.gif[/img]
Over de koersstabiliteit kan ik nu nog weinig zeggen.
-
tevreden over de veren Lotuz?
het lawaai kan idd van een versleten wiellager komen...
de meeste wiellagers gaan een 80.000km bij normaal gebruik, dus geen grotere velgen monteren, geen velgen waarvan de ETwaarde erg scheelt met de originele ETwaarde...
het lawaai kan idd van een versleten wiellager komen...
de meeste wiellagers gaan een 80.000km bij normaal gebruik, dus geen grotere velgen monteren, geen velgen waarvan de ETwaarde erg scheelt met de originele ETwaarde...