BP Ultimate ongelood 98 versus Shell V-power

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jordi - Clio 16V

Waarom BP Ultimate ongelood 98 kopen?
BP Ultimate ongelood 98 is een unieke formule, die de voertuigprestaties verbetert, uw motor reinigt en schoner is dan reguliere brandstoffen.

BP Ultimate ongelood 98 heeft een octaangetal van 98. Dit is hoger dan bij de standaard loodvrije benzines, deze hebben een octaangetal van 95. Een octaangetal van 98 geeft dikwijls meer vermogen. BP Ultimate geeft uw voertuig niet alleen meer vermogen, maar ook een verbeterd reinigend vermogen én minder motorwrijving. Dit zijn belangrijke voordelen van BP Ultimate ongelood 98 .

De prestatievoordelen zijn grotendeels afhankelijk van het voertuig. Ons doel is om ieder voertuig dat overgaat van gewone loodvrije benzine op BP Ultimate aanzienlijke prestatievoordelen te bieden op de volgende onderdelen:

Schonere motor
Meer vermogen
Lager brandstofverbruik
Betere acceleratie
Lagere emissies

[img]http://www.bpultimate.nl/images/bpultim ... andvat.jpg[/img]

Haal meer uit uw voertuig
BP Ultimate ongelood 98 levert op een aantal gebieden betere prestaties. Er zijn uitgebreide onderzoeken uitgevoerd met deze brandstof. De resultaten hebben de voordelen aangetoond in termen van vermogen, acceleratie en zuinig brandstofgebruik.

http://www.bpultimate.nl/benzine/meerprestaties.htm

Alles over Shell V-Power Print versie

Shell V-Power

Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor

Als u om uw auto geeft, dan is Shell V-Power de brandstof voor u. Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw auto te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen. Zodat u prettiger rijdt. Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 benzine rijden.

Betere prestaties

Shell V-Power geeft een meer gecontroleerde ontsteking dan euro 95. Daardoor verbetert de efficiency van de verbranding in de motor. En zo kan elke druppel benzine méér energie leveren.

Schonere motor

Aan Shell V-Power zijn innovatieve reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen helpen de afzetting van vuil in uw motor te voorkomen en kunnen de vuilafzetting die al aanwezig is, zelfs voor een groot deel verwijderen. Het verwijderen en voorkomen van deze schadelijke vuildeeltjes draagt bij aan een soepeler lopende motor die langer in topconditie blijft en betere prestaties levert.

Rijden met plezier

Met Shell V-Power heeft u de technologie van morgen in uw tank. De unieke combinatie van speciaal geselecteerde componenten in deze nieuwe brandstof helpen uw motor sneller en soepeler te reageren. Samen met de betere verbranding en het versterkte reinigende vermogen, draagt Shell V-Power bij aan een betere acceleratie en meer motorvermogen in vergelijking met euro 95. Dus aan meer rijplezier.

Ontwikkeld in samenwerking met Ferrari

Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in de Formule I. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Ferrari.

100% zwavelvrij

Bovendien is Shell V-Power zwavelvrij, dit helpt uw katalysator beter te werken zodat er minder verontreinigende uitlaatgassen worden uitgestoten in vergelijking met gebruik van euro 95.

Het alternatief voor Euro 95

Shell V-Power is geschikt voor alle auto’s die op Euro 95 benzine rijden. De leeftijd van uw auto speelt hierbij geen enkele rol. U hoeft uw tank zelfs niet eerst leeg te rijden. Stap dus direct over naar Shell V-Power.
Laatst gewijzigd door Jordi - Clio 16V op wo 6 apr 2005 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Jordi - Clio 16V

intressant maar wat is waar? is dit de V-power van Bp alleen dan de octaan 98 versie?
Calle

Zal wel weer het zelfde verhaal zijn als V-power van shell, maar nuis het octaangetal 1 hoger... *zucht*
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zag 'm net bij de BP, maar vond 'm net effe wat te duur voor in mijn hok. :)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

:lol: BP -> imitate, don't innovate
Calle

Kan iemand dat verhaal met die lulkoek van Shell over de V-power nog ergens vinden, dan kunnen we een vergelijkbare discussie hier voor zijn. Interessant wat marketing lui allemaal verzinnen om extra geld uit je zak te kloppen, maar als puntje bij paaltje komt kunnen ze geen zinnig antwoord geven.
TimV

Het is in ieder geval dus 98 benzine, en het lijkt mij dat je straks beter dat kan tanken(met een klein beetje loodvervanger natuurlijk) dan de gewone 98 ongelood ivm het verdwijnen van de 98 MLV wat ik een tijdje geleden al hoorde.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

bij een gtt kun je het beste altijd loodvervanger erin donderen, zowel met de nieuwe als oude benzine.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sander2

Ik kom net van 95 af, en heb nu 1 tank gereden met ultimate 98, en kan niet echt veel verschil merken. Wellicht ligt het aan mij :lol:
TimV

Erik Olijnsma schreef:bij een gtt kun je het beste altijd loodvervanger erin donderen, zowel met de nieuwe als oude benzine.
Bij 98MetLoodVervanger alsnog loodvervanger erin heu??? nee toch??
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Dat is dan niet meer nodig idd. Maar niet overal verkopen ze nog 98 MLV.
TimV

Joost (DoubleYou) schreef:Dat is dan niet meer nodig idd. Maar niet overal verkopen ze nog 98 MLV.
Wat ik dus hoorde een paar maanden geleden bij de BP bij ons in de buurt waar ze nog wel 98MLV hebben, is dat de 98MLV er dus uit gaat, hij liet me zelfs een brief zien waar dat in stondt, maar ik kan er gelukkig nog steeds 98MLV tanken maarja de vraag is voor hoe lang?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Johan schreef::lol: BP -> imitate, don't innovate
:lol: :lol: :lol:
Jordi - Clio 16V

Het is wel zo dat het schonere brandstof is dus een schonere motor, schonere motor, meer vermogen zit een kern van waarheid in
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Maximaal effect wordt alleen bereikt als het vanaf het begin met een nieuwe motor gebruikt wordt dunkt mij.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Car: M536

Eh jah een minikern... tis gewoon weer geldklopperij, een mooie manier om er een paar cent per liter op te gooien. Het enige wat ze ervoor hoeven te doen is een ander stickertje op het tankpistool plakken en een spandoekkie uithangen.

Hier in Heemskerk hebben ze geen MLV meer bij de bp
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Geldklopperij is een groot woord. Prijsverschil is wel degelijk terecht vanwege ontwikkelingskosten. Maar nogmaals, vlgns mij is daar al eerder over gepraat. De belasting veroorzaakt het grote prijsverschil.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Marcel B.

Net even gekeken, kostte 1,41 de liter die meuk!

Hbe er maar 15 liter ingegooid, want ik MOEST tanken, helaas :)
Steven

Arie van de Hoek schreef:Geldklopperij is een groot woord. Prijsverschil is wel degelijk terecht vanwege ontwikkelingskosten. Maar nogmaals, vlgns mij is daar al eerder over gepraat. De belasting veroorzaakt het grote prijsverschil.
Ik geloof dus niet dat daar ontwikkelingskosten inzitten :p
Jordi - Clio 16V

denk ook wel op langer termijn dat deze brandstoffen verplicht gaan worden (1 of andere mileuwet ofzo) maar als ze nou echt het mileu willen sparen waarom gooien ze super 98 er dan niet uit en Ultimate ongelood 98 er in voor de zelfde prijs? ik geef steven gelijk, groten deels geldklopperij
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Mijn pa rijdt een Peugot 206 1.4 en heeft sinds de aankoop problemen met de motor gehad ze hebben bijna alles vervangen.... Maar op 1 of ander manier sloeg ie iedere keer af op momenten dat ie dat niet moest doen.

Nu is mijn pa aan het testen geweest met verschillende soorten benzine maar met Shell V Power is het probleem opgelost. Hij loopt een stuk rustiger en minder schokkerig. En slaat niet op van die onverwachte momenten af. Hij zal binnenkort die van BP ook even proberen.
Jordi - Clio 16V

Mr Bullet (Sietze) schreef:Mijn pa rijdt een Peugot 206 1.4 en heeft sinds de aankoop problemen met de motor gehad ze hebben bijna alles vervangen.... Maar op 1 of ander manier sloeg ie iedere keer af op momenten dat ie dat niet moest doen.

Nu is mijn pa aan het testen geweest met verschillende soorten benzine maar met Shell V Power is het probleem opgelost. Hij loopt een stuk rustiger en minder schokkerig. En slaat niet op van die onverwachte momenten af. Hij zal binnenkort die van BP ook even proberen.
ben benieuwd
Riël
Über-Spammer

Mr Bullet (Sietze) schreef:Mijn pa rijdt een Peugot 206 1.4 en heeft sinds de aankoop problemen met de motor gehad ze hebben bijna alles vervangen.... Maar op 1 of ander manier sloeg ie iedere keer af op momenten dat ie dat niet moest doen.

Kan me er helemaal niets bij voorstellen. Het ligt toch echt aan de motor en niet aan de benzine hoor. Wellicht dat een of andere sensor anders reageert op de andere verbranding.
Steven

Idd das helemaal onzin :lol:
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:Het is wel zo dat het schonere brandstof is dus een schonere motor, schonere motor, meer vermogen zit een kern van waarheid in

Is natuurlijk ook gewoon betere benzine, toch? Zowel V-Power als BP Ultimate zijn nieuwere technieken. Hoever gaat de ontwikkeling van de gangbare benzine wel niet terug?

Is dat van BP ook zwavelvrij, ik vind dit wel een belangrijk aspect om de oude benzines(benzinen? ) :wink: nu maar eens af te schaffen. Tijd voor vernieuwing.

Vraag me trouwens af waarom wij hier 3x zoveel betalen als die rare amerikanen. Kan toch onmogelijk alleen maar liggen aan accijnzen? (Of is dat iets voor een ander topic..)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ForeverYoung schreef:
Jordi - Clio 16V schreef:Het is wel zo dat het schonere brandstof is dus een schonere motor, schonere motor, meer vermogen zit een kern van waarheid in

Is natuurlijk ook gewoon betere benzine, toch? Zowel V-Power als BP Ultimate zijn nieuwere technieken. Hoever gaat de ontwikkeling van de gangbare benzine wel niet terug?

Is dat van BP ook zwavelvrij, ik vind dit wel een belangrijk aspect om de oude benzines(benzinen? ) :wink: nu maar eens af te schaffen. Tijd voor vernieuwing.

Vraag me trouwens af waarom wij hier 3x zoveel betalen als die rare amerikanen. Kan toch onmogelijk alleen maar liggen aan accijnzen? (Of is dat iets voor een ander topic..)
accijns is ongeveer een euro per liter, iets meer volgens mij, dus ga maar na
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

Jullie morgen mijn verhaal wel onzin noemen maar het is toch zo kijk ik heb geen verstand van het dat soort shit maar het blijft toch vreemd als je weer "gewone" benzine erin doet dat ie dan weer die kuren krijgt. Maar we hebben van de dealer levenslange garantie gekregen op eventuele problemen met de motor dus mocht er iets kapot gaan dan kost dat ons niks die service vind je tegenwoordig niet overal meer. Dat vind ik toch wel netjes
TjeBo

2.0 IDE motoren is hetzelfde verhaal... V Power tanken en je hebt er geen problemen mee.
- '94 Clio RSi -
Plaats reactie