Hallo, ik ben Anyoha.
Ik kan een R19 1.8i RT van 1993 kopen.
Kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten bij de proefrit en evt. andere "zwakke" punten van die auto?
En al die er zijn wat ongeveer de kosten zouden kunnen zijn?
Grtz
Hoop snel iets te horen want ik ga as zaterdag 12 mrt al kijken.
Help! Aankoop R19 1.8i RT
Heb hem inmiddels gekocht. Heb in ieder geval gekeken of het blok droog is, koelvloeistof reservoir schoon, hoe hij schakelt, stuurt, geluiden tijdens de proefrit (geen vreemd geluidje te horen zoals wiellagers o.i.d.) , onderkant bekeken (zover mogelijk was).
De R19 1.8i RT was altijd dealer onderhouden. Boekjes erbij. Maar bij gehouden tot eind 2003. Distributie vervangen bij 95000 km in eind 2002.
Staat nu 115.000 km op de teller. Redelijke stand voor een 93er toch?
Verder een paar kleine dingetjes zoals rechterachterportier sluit af en toe wel, af en toe niet met de afstandsbediening. Kwaaltje las ik.
Verder start hij af en toe met vertraging. Je draait de sleutel helemaal om dan maakt de startmoter volgens mij één slag dan houdt ie even op en dan start hij "normaal". Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?
Hij rijdt verder echt lekker. Ook nog eens lekker rap.
Grtz Anyoha
De R19 1.8i RT was altijd dealer onderhouden. Boekjes erbij. Maar bij gehouden tot eind 2003. Distributie vervangen bij 95000 km in eind 2002.
Staat nu 115.000 km op de teller. Redelijke stand voor een 93er toch?
Verder een paar kleine dingetjes zoals rechterachterportier sluit af en toe wel, af en toe niet met de afstandsbediening. Kwaaltje las ik.
Verder start hij af en toe met vertraging. Je draait de sleutel helemaal om dan maakt de startmoter volgens mij één slag dan houdt ie even op en dan start hij "normaal". Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?
Hij rijdt verder echt lekker. Ook nog eens lekker rap.

Grtz Anyoha
Dat van die weigerende centrale vergrending is een bekend kwaaltje van de 19. Dat de startmotor blijft hangen duidt vaak op een versleten servo van de startmotor, deze zal gereviseerd of vervangen moeten worden als het erger wordt, maar kan ook lang zo blijven.
Lijkt me geen verkeerde auto, zo'n 1.8 is niet echt traag en hij heeft erg weinig km gelopen, veel plezier ermee!
Lijkt me geen verkeerde auto, zo'n 1.8 is niet echt traag en hij heeft erg weinig km gelopen, veel plezier ermee!
Ben er tot nu toe ook erg blij mee.
Maar kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de schakelaars (verlichting daarvan) die werkt dus niet, kan ik de lampjes erin vervangen of moet ik nwe schakelaars gaan halen?
Ik kon er nergens een topic over vinden!
Grtz Anyoha
Maar kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de schakelaars (verlichting daarvan) die werkt dus niet, kan ik de lampjes erin vervangen of moet ik nwe schakelaars gaan halen?
Ik kon er nergens een topic over vinden!
Grtz Anyoha
Eerst zien, dan geloven!
Bij de clio en 5 moest je de schakelaars uit het dashboard wiebelen en dan kan je aan de achterkant het lampje eruit draaien (bij een 5-je) of de schakelaar openmaken en het lampje vervangen. De vervangingslampjes kun je gewoon bij de onderdelen boer krijgen, kosten een halve euro per stuk ofzo.
Bij de alarmlichtschakelaar van mij clio zat het lampje alleen vast geklemd (niet in een voetje, maar echt aan hetkoper van de schakelaar) en is de soldeerbout eraan te pas gekomen.
Bij de alarmlichtschakelaar van mij clio zat het lampje alleen vast geklemd (niet in een voetje, maar echt aan hetkoper van de schakelaar) en is de soldeerbout eraan te pas gekomen.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
dat was een foutje, af-fabriek zijn er een aantal met verkeerde badges erop gedrukt, er zit gewoon de 1.721 cc motor in.Jacco Osté schreef:Mn ouders hebben ook ooit een 19 gehad...
Reed idd erg lekker, en ze hebben het er iedere keer weer over
Was een 1.7 (op kenteken), terwijl er 1.8 op de auto zelf stond
jaja oud topic, maar kwam ik tegen en dit moest ik ff kwijt

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Bij warme motor kan toch ook bdp sensor kapot zijn dat hij moeilijk start?Calle schreef:Dat de startmotor blijft hangen duidt vaak op een versleten servo van de startmotor, deze zal gereviseerd of vervangen moeten worden als het erger wordt, maar kan ook lang zo blijven.!

De startmotor was idd stuk, op een gegeven moment deed ie dus helemaal nix meer... Naar de sloop geweest voor een andere maar niet gelaagd, bleken allemaal verkeerd te wezen. dus maar een nwe bestelt (125,- euri) en erop gezet. Probleem over, maar een maand of 2 later precies dezelfde problemen weer, ik dacht nee, he? niet weer de startmotor. Maar deze keer bij vlagen.
Toch maar weer checken die handel, wat bleek nou?
De min draad(de dunne) bie aan de startmotor vastzit met een moerje maakte niet goed contact, dus ff schoon geschuurd met een schuurpapiertje en weer aangesloten. Vanaf toen dus geen last meer gehad. Alleen zit ik nu met de vraag of die eerste starter wel echt stuk was...
Grtz Anyoha
De min draad(de dunne) bie aan de startmotor vastzit met een moerje maakte niet goed contact, dus ff schoon geschuurd met een schuurpapiertje en weer aangesloten. Vanaf toen dus geen last meer gehad. Alleen zit ik nu met de vraag of die eerste starter wel echt stuk was...
Grtz Anyoha
Eerst zien, dan geloven!
goede vraaganyoha schreef:De startmotor was idd stuk, op een gegeven moment deed ie dus helemaal nix meer... Naar de sloop geweest voor een andere maar niet gelaagd, bleken allemaal verkeerd te wezen. dus maar een nwe bestelt (125,- euri) en erop gezet. Probleem over, maar een maand of 2 later precies dezelfde problemen weer, ik dacht nee, he? niet weer de startmotor. Maar deze keer bij vlagen.
Grtz Anyoha