kwaaltjes RS / chippen RS

Post hier al je vragen over de Clio
Maus

Toevallig toen ik vorige week die snotneusjes in die BMW een illusie armer maakte, heb ik ook ff de toerenbegrenzer in z'n 3 getest. :) Ik dacht dat ik de naald voorbij de 7000 rpm zag zitten.
Yrjo

Bij mij grijpt ie in bij zo'n 7600 tpm en 120-125 km/h, ik heb een phase 1 en 16 inch eronder. En heb een king dragon luchtfilter en open einddemper erop.
Yrjo

wat haalt ie bij jullie op top op de teller, mij ligt ie rond de 235-240
GijsClioRS

Yrjo schreef:wat haalt ie bij jullie op top op de teller, mij ligt ie rond de 235-240
Nog nooit geprobeerd. Ik moet toch maar eens naar Duitsland gaan. :p
Yrjo

dat is een voordeel voor mij, woon 8 km van de grensovergang :)
en vooral terug loopt ie lekker, beetje bult af
Dimitri2.0

Yrjo schreef:wat haalt ie bij jullie op top op de teller, mij ligt ie rond de 235-240

mijn Clio RS = standaard en ik heb 220km/h gehaald 8) heb hiervan geen foto wel van 210km/h
Yrjo

ik zal snel ff foto maken ter bewijs.
Dimitri2.0

Yrjo schreef:ik zal snel ff foto maken ter bewijs.

ik geloof je wel maar :foto:'s zijn altijd leuk

p.s. pas op!
Sander2

Ik heb nog nooit top gereden, vind het eigenlijk ook niet echt belangrijk :lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik ben 1x tot 210 geweest maar toen vond ik het wel scary worden meteen gas los gelaten en laten zakken naar de 120.
Het was puur aantikken voor het gevoel.

Leuk dat ie het kan maar het gaat mij mee om de trekkracht 8) :worship:
Maus

Als 't je alleen om de trekkracht gaat, kan je beter een diesel kopen. :)
Ik heb 'm nog niet op z'n top gehad, maar wel regelmatig rond de 200 per uur. :)
Yrjo

sanp niet wat er scary aan is heb al wel 100 keer die snelheid gereden en hij ligt dan nog als een blok op de weg.
en ik heb volgens mij een motorsteun afgebroken gister, auto begint te trillen als ik gas geef of los laat, weet iemand of dit dan een steun is???
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Mijn ph 1 haal in 1st versnelling ongeveer 7250 toeren/minuut en in 2 ook dit aantal. Rij dan op de teller 103 km/h. In 3 en verder stop ie iets eerder.
Max ooit heb ik 235 op de teller gereden. Vond het tourwens niet scary vanwege de snelheid of het gevoel hem niet in de hand te hebben, eerder stoer. Wel scary is het risico dat je gepakt wordt met zo'n snelheid of dat een suffe auto opeens op jou baan stuurt (en met 230 in 1 keer naar 120 afremmen is wel een best spannende ervaring!).
GijsClioRS

"meneer, hoe hard denkt u gereden te hebben?"
(Limburg modus aan)
"Tweedertig! Ech wel!" :lol:
(limburg modus uit)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

elmotheelk (Eric) schreef:Mijn ph 1 haal in 1st versnelling ongeveer 7250 toeren/minuut en in 2 ook dit aantal. Rij dan op de teller 103 km/h. In 3 en verder stop ie iets eerder.
Max ooit heb ik 235 op de teller gereden. Vond het tourwens niet scary vanwege de snelheid of het gevoel hem niet in de hand te hebben, eerder stoer. Wel scary is het risico dat je gepakt wordt met zo'n snelheid of dat een suffe auto opeens op jou baan stuurt (en met 230 in 1 keer naar 120 afremmen is wel een best spannende ervaring!).
dit bedoelde ik dus ook, de auto doet het goed alleen beetje eng om gepakt te worden :wink:
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Yrjo schreef:...en ik heb volgens mij een motorsteun afgebroken gister, auto begint te trillen als ik gas geef of los laat, weet iemand of dit dan een steun is???
Dat zou zomaar kunnen. Heb ik ook een keer gehad met mijn ph2. De steun aan de zijde van versnellingbak, die zit onder je luchtfilter, was gebroken. Het ging bij mij om een hoog-vaste M12 bout. Ook een aluminium ophangframe was beschadigd geraakt, doordat ik heel rustig naar de Renault dealer ben gereden, en is vervangen.

Hevige trillingen bij gasgeven en gas loslaten inderdaad...

Een en ander is bij mijn onder coulance, was in 2e jaar na aanschaf, gerepareerd. Dwz. Renault Nederland heeft het grootste deel betaald.
Maus

#Ron# schreef:Die van mij doet dat ook. Op "cliosport.net" heb gelezen dat alle ph3's dat doen. Het is condens uit de uitlaat. Bij zo'n 5000 toeren wordt deze zooi je uitlaat uit geblazen. Je hele achterruit slaat dicht. Ook leuk voor degene die achter je rijdt, voorzover die het al kon bijhouden.
Vanmorgen het bewijs gezien dat 't inderdaad water is wat er uit de uitlaten komt. Die dempers zitten volgens mij voor meer dan de helft gevuld met water. :) Er kwam in ieder geval genoeg water uit. Het is dus echt zaak om regelmatig wat langere stukken te rijden om zodoende je uitlaten droog te rijden.
#Ron#

Maus schreef:Die dempers zitten volgens mij voor meer dan de helft gevuld met water. :)
Misschien kan je d'r vissen in houden. :lol:

Geeft wel te denken ten aanzien van de levensduur. (N)
Maus

Ik weet niet of dat die vissen daar wel zo blij mee zijn gezien mijn rijstijl. :wink:
#Ron#

Maus schreef:Ik weet niet of dat die vissen daar wel zo blij mee zijn gezien mijn rijstijl. :wink:
Die komen er dan als kibbeling uit. En da's wel weer lekker. :D
Maus

Damn! Iemand een Janspeed-systeempje kopen? :wink:
Maus

Volgens Speedline zal 't nog maar een kwestie van weken zijn dat er een reflash-mogelijkheid beschikbaar is voor de phase 3. (Y) :)
Sander2

Maus schreef:Volgens Speedline zal 't nog maar een kwestie van weken zijn dat er een reflash-mogelijkheid beschikbaar is voor de phase 3. (Y) :)
Nice, keep us posted ;)
Maus

Off course. :)
Plaats reactie