Hoi Maik,
Ik heb bij mb carperformance ook een koppeling besteld.
Een sachs race engineering drukgroep, en een speciaal gemaakte plaat. Deze plaat kan 350 nm aan en dat is echt meer als voldoende. ik heb het uit laten rekenen. ik ga met een 1.8 16 v turbo met lage compressie en hoge druk rijden met deze koppeling.
Groetjes bas
Maik's 5GT Turbo phase1 Project. (gaat maar verder)
Ik lees dit forum al tijden en vindt sommige dingen best wel leuk te lezen en interessant, maar dat verhaal van die tilton koppeling is zeer apart.
Nou weet ik dat als Renault frankrijk een race koppeling af fabriek gebruikt, ze ook een tilton koppeling monteren, dus in het merk zit het probleem niet.
Ik heb de indruk dat het monteren van dit soort koppelingen moet worden over gelaten aan de specialisten zoals race teams en andere slimmerikken
Het spijt me Maik maar ik krijg de indruk dat dit wat boven je pet gaat
maar natuurlijk toch veel succes ermee
>Er komt een andere koppeling in.
maar met opgeven kom je nergens hoor
Ik heb trouwens gehoord dat er iemand in Den Haag is die ook zo'n tilton koppeling heeft gekocht, dat hij het wel voor mekaar heeft gekregen.
Ik weet jammer genoeg niet precies wie het is, maar als ik dat uitvind hoor je het nog, kan je hem vragen wat de truuk is.
Henry
Nou weet ik dat als Renault frankrijk een race koppeling af fabriek gebruikt, ze ook een tilton koppeling monteren, dus in het merk zit het probleem niet.
Ik heb de indruk dat het monteren van dit soort koppelingen moet worden over gelaten aan de specialisten zoals race teams en andere slimmerikken
Het spijt me Maik maar ik krijg de indruk dat dit wat boven je pet gaat
maar natuurlijk toch veel succes ermee
>Er komt een andere koppeling in.
maar met opgeven kom je nergens hoor
Ik heb trouwens gehoord dat er iemand in Den Haag is die ook zo'n tilton koppeling heeft gekocht, dat hij het wel voor mekaar heeft gekregen.
Ik weet jammer genoeg niet precies wie het is, maar als ik dat uitvind hoor je het nog, kan je hem vragen wat de truuk is.
Henry
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik zou Arthur ervan verdenken een Tilton te kopen 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Dag henry,henry schreef:Ik lees dit forum al tijden en vindt sommige dingen best wel leuk te lezen en interessant, maar dat verhaal van die tilton koppeling is zeer apart.
Nou weet ik dat als Renault frankrijk een race koppeling af fabriek gebruikt, ze ook een tilton koppeling monteren, dus in het merk zit het probleem niet.
Ik heb de indruk dat het monteren van dit soort koppelingen moet worden over gelaten aan de specialisten zoals race teams en andere slimmerikken
Het spijt me Maik maar ik krijg de indruk dat dit wat boven je pet gaat
maar natuurlijk toch veel succes ermee
>Er komt een andere koppeling in.
maar met opgeven kom je nergens hoor
Ik heb trouwens gehoord dat er iemand in Den Haag is die ook zo'n tilton koppeling heeft gekocht, dat hij het wel voor mekaar heeft gekregen.
Ik weet jammer genoeg niet precies wie het is, maar als ik dat uitvind hoor je het nog, kan je hem vragen wat de truuk is.
Henry
Het merk is inderdaad het probleem niet, maar de voorlichting die je krijgt bij het kopen van de koppeling wel.
Je besteld een tilton en je vraagt de HELE COMPLETE SET. Of te wel je vraagt iets dat compleet is en dan zou je zeggen dat de experts die daar zitten er wel verstand van hebben en het juiste meegeven.
Dit is niet gebeurd, het is naderhand wel opgelost maar ik moest zelfd uitvinden wat voor soort ring er op mijn drukgroeplager gemonteerd moest worden. Oook deze moest ik zelf laten opmeten en persen.
Daarna blijkt nog dat de HEVEL tegen de bouten aankomt van de koppeling. Wij de bouten omgedraaid wat weer een nieuw probleem opleverde. (dit is verholpen door Goodridge). zij hebben voor mij de koppeling uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Zij hebben alles opgemeten en zeggen dat alles 100% in orde is. (koppeling/platen/drukgroeplager/vliegwiel).
Nu zou je zeggen dat alles zou moeten passen. Dat klopt het past, maar werkte helaas nog niet. Inmiddels ben ik al bijna 10maanden verder.
Opgeven niet echt, maar de boel verkloten aan me auto, dat gebeurd er nu wel.
Iemand een Tilton koppeling?? wat voor 1? ook dubbelplaats? Goodridge weet van niets en die is toch echt de leverancier. Maar ik wil je graag geloven, maar laat die gozer of dame (het kan allebij tegenwoordig) aub snel contact opnemen voordat ik dalijk echt een andere koppeling eronder heb zitten.
Was het bijna vergeten, maar ook de platte kant van de boutjes raakte de hevel op het moment dat de koppeling in gekoppelde toestand staat.
Of te wel de hevel moet aangepast worden. Helsaas heeft dit nog niets te maken met het ontkoppelen want dat deed hij ook niet.
De platen rammelde wel wat een goed teken is, maar helaas ik krijg hem niet in zijn 1 2 3 4 5.
Experts..... Mmmm er is gezegt dat hij door leken in elkaar gezet kan worden. Laten we zeggen dat ik nu die leek ben (inmiddels niet meer, want ik kan al meer problemen mogelijkheden opnoemen dan de experts van Goodrigde). ((ff tussen door Mensen die bij Goodridge werken ZIJN verder zeer vriendelijk en echt gemotiveerd om te helpen zo ver ze kunnen)) , maar het lukt mij niet.
De koppeling ligt nu bij een ''semi-expert'' en krijg deze maand te horen of de koppeling wel of niet gaat werken in een renault 5 GT turbo met dit type motor en bak.
Werkt het

Werkt het niet, geld terug en op naar sachs.
Jongens begin volgende maand ergens laat ik weer wat van me horen.
Mvg,
Maik WOOFER
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Super dat je m toch niet verkoopt 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Go Maik!
Hopelijk kan je deze zomer dan toch eindelijk weer rijden.
Hopelijk kan je deze zomer dan toch eindelijk weer rijden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Roy: Klopt, wel gemonteerd maar nog niet met draaiend motorblok.
Update:
Inmiddels heb ik samen met Frank een ander motorblok in mijn 5je gehangen en hij rijd nu voorlopig dus weer
Je zou je afvragen wat is er gebeurd met je andere blok, nou dat is als volgt...
Het is allemaal nog erger geworden dan dat het al was.
Mijn blok is naar de klote en ik heb nog niet eens 1 meter gereden.
Hoe het is gebeurd weet ik niet maar het is flink balen.
Wel weet ik dat mijn kleppenstoterstang krom is.
Klep gebroken en daardoor in mijn bus vast zat.
Tevens mijn zuiger beschadigd heeft en mijn bus horizontaal en vertikaal heeft laten scheuren.
Of te wel ik ben flink de pineut.
Dat was het dan even kort samengevat
Update:
Inmiddels heb ik samen met Frank een ander motorblok in mijn 5je gehangen en hij rijd nu voorlopig dus weer

Je zou je afvragen wat is er gebeurd met je andere blok, nou dat is als volgt...
Het is allemaal nog erger geworden dan dat het al was.
Mijn blok is naar de klote en ik heb nog niet eens 1 meter gereden.
Hoe het is gebeurd weet ik niet maar het is flink balen.
Wel weet ik dat mijn kleppenstoterstang krom is.
Klep gebroken en daardoor in mijn bus vast zat.
Tevens mijn zuiger beschadigd heeft en mijn bus horizontaal en vertikaal heeft laten scheuren.
Of te wel ik ben flink de pineut.
Dat was het dan even kort samengevat
Fuck zooi
Weet hoe je je nu voelt


Weet hoe je je nu voelt

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop

Succes ermee!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Jongens positieve is dat hij weer rijd 
oke het is niet het blok wat er in had moeten zitten maarja dat is gewoon zwaar klote.
Er zijn genoeg plannen
en natuurlijk genoeg ideeen die niet allemaal verwezelijkt kunnen worden hihi

oke het is niet het blok wat er in had moeten zitten maarja dat is gewoon zwaar klote.
Er zijn genoeg plannen

en natuurlijk genoeg ideeen die niet allemaal verwezelijkt kunnen worden hihi

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
je krijgt ook alle pech tegen je he 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
zoals ??GerryTT schreef:Succes Maik, en als je nog iemand zoekt die het leuk vind het onmogelijke mogelijk te maken weet ik nog wel iemand

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
cliomaniac ofzo
uit vervlogen tijden.... 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
chris-mc schreef:Als het tegen zit![]()
is het nog te herstellen?
whehe tuurlijk alles is te herstellen.. alleen het kost weer tijd en geld..
tijd opzich niet altijd het probleem maar dat geld he

Was het maar zo'n feest dat ze zulke lijmpotjes haddenSteven schreef:Jahoor, beetje lijm op die bus, zuigers met een schuurpapiertje vegen en gaan maar weer
Nee hijs gewoon goed stuk Chris...

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
aja,kom je weer op het zelfde uit,gun het tijd,en het komt goed.
dat iets wat je nu (helaas) geleert hebt,geduld en tijd gaan samen
dat iets wat je nu (helaas) geleert hebt,geduld en tijd gaan samen

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Nou gelukkig het is zo ver.
Gister is mijn auto goed gekeurd en kan ik voorlopig weer even rondrijden.
Moet nog wel paar hele kleine dingen doen, maar met een apktje erop zit het al helemaal goed:)
Gister is mijn auto goed gekeurd en kan ik voorlopig weer even rondrijden.
Moet nog wel paar hele kleine dingen doen, maar met een apktje erop zit het al helemaal goed:)