Startproblemen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Maik

Ik heb laats de distributieriem van mijn clio 16v bj 95 vevangen. En vana f die tijd heb ik startproblemen. soms rij ik bijv 2 dagen en de dag daarna startproblemen,warm of koud maakt niet uit.Op het moment van starten schakelt het startmotorralais in, maar de startmotor gaat niet rond(na een tijdje proberen schakelt ook het startmotorrelais niet in).Als ik de auto aanduw (tijdens het startprobleem)zie ik bij lopende motor dat mijn acculampje knippert(hoe meer verbruikers ik aan zet hoe constanter het brand.de startmotor is niet kapot.Het varband tussen het brandend accu lampje en het startprobleem zie ik niet.Om te beginnen heb ik de ingeboude startonderbreker verwijderd en alles origineel aangesloten.Maar het startprobleem blijft. Heeft iemand nog tips, voordat ik alles door moet door meten?
Remco_Rs
Contacteer:

Begin eerst eens met het controleren van je eigen werk ,,Dusssssss ben je niks vergeten met monteren bv..
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is je accu niet gewoon aan z'n eind? En/of je dynamo?
Maik

Alle stekkers enz. zijn verbonden. Motor massa is ook oke.
Remco_Rs
Contacteer:

laadspanning al gemeten??
pierre

ik zie wel het duidelijke verband, de dynamo levert (bijna) geen stroom meer, dus start de auto ook niet, want de accu is leeg.

check ook eens de bedrading van de dynamo, wellicht zit deze los
Calle

Of bijv de riemspanning van de v-snaar...
Maik

Alle onderdelen (accu dynamo enz.)van de auto functioneren naar behoren(doorgemeten),op het moment dat ik het startprobleem Niet heb. Omdat ik op dit moment het startprobleem NIET heb.Kan ik niet zoeken naar storingen in het systeem.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

je kan wel alle bevestigingen controleren, of alles wel degelijk vast zit.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
pierre

brandt het laadstroom lampje ook niet meer nu de auto wel start ?
Maik

Het laadstroomlampje brand niet als de auto wel start. Ik verwacht een slechte pluskabel naar startmotor en dynamo. Als het startprobleem weer voorkomt ga ik ff zoeken in die plus kabels.
Plaats reactie