hoeveel liters geeft de brandstofpomp

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
waterwacht

Hoeveel liters pompt de brandstofpomp, eigenlijk?

(I)

heeft iemand wel eens een andere brandstofpomp gemonteerd? ander merk en/of ander soort?

groet gerda
Calle

Net zoveel als dat je in de tank doet... :p

inkoppertje, sorry. Je bedoelt waarschijnlijk hoeveel liter per tijdseenheid die pompt, maar welke auto hebben we het over enz... met alleen die vraag kan niemand je een zinnig antwoord geven.
-PAZ-
Über-Spammer

het staat in het topic van de clio 16v dus ik neem aan dat we hier praten over een cliko 16v, je moet weten hoeveel de pomp moet geven volgens de fabrieks opgave in een bepaalde tijd, als je dat weet kan je het eenvoudig bepalen. brandstof toevoer slang los op inspuitgallery, slang evt wat verlengen en in maat beker hangen brandstofpomp relais doorverbinden en dan contact de tijd aanzetten die opgegeven staat in de fabrieks gegevens en dan weet je of ie dus genoeg opbrengst heeft. je kan ook nog de brandstofdruk meten, als die goed is dan zit het met de opbrengst ook meestal wel goed
R5GTT. Drive it like you stole it
Calle

De opbrengst van de meeste pompen bij injectie systemen is ook een hoop meer dan dat de motor ooit nodig zal hebben, hij pompt het rondt en de injectoren tappen van de rail af, even heel simpel gezegd. Getallen die ik wel eens heb horen vallen, al weet ik niet of die ook maar enigszins echt in de buurt van de werkelijkheid zitten, is 50 liter per minuut.
robert

Grofweg kiest de fabriek een pomp die ongeveer 3x het maximale verbruik aan kan. Dit vawege het koel houden van de brandstofleiding.
Stel dat je bij 200 kmh 1 op 6 rijdt, dan verbruikt de motor 33 liter per uur. Normale pompen halen zon 100-120 liter per uur bij plm 3 bar. Dus dat klopt wel zon beetje.

50 liter per minuut?? Mag ik even lachen. Daar heb je een regenpijp voor nodig.
waterwacht

:smoke: Ik heb het moeten opzoeken. De vraagbaak schrijft hierover:
type bosch 12 v elektrische dompelpomp in brandstoftank

130 liter per uur/ 2,16 liter per minuut
opvoerhoogte 3,0 bar

Ik had/heb namelijk een kapotte brandstofpomp. :@

Bij de Renault gevraagd, hadden ze de pomp niet, wel in frankrijk. Dus dat zou vier werkdagen duren.
Eerst belde renault over € 103,-exc.
Later belde die nog een keer, om te zeggen dat dit alleen de vlotter was. De hele pomp zou kosten:
€ 226,-exc btw.

Dus heb ik niet gedaan. Op de zaak gevraagd en komt die kerel van het magazijn na een uurtje al zeggen dat ie op voorraad ligt. € 146,- kost en origineel van bosch is. Morgen zou die er kunnen zijn.

Kaassie dacht ik toen.

nou heb ik hem. (I)
MarcoG
Contacteer:

2 liter per minuut geeft ie ook volgens een duits handboek wat hier ligt...
Nu nog een racebenzine filtertje erbij :wink:
Voor zover ik weet hoef je je niet druk te maken voor een sterkere pomp aangezien zelfs een flink opgevoerde motor toch niet meer peut verstookt dan het pompje aan ken, dacht ik. :)
Calle

robert schreef:50 liter per minuut?? Mag ik even lachen. Daar heb je een regenpijp voor nodig.
Ik zei ook dat ik er erg naast kon zitten zal wel uur ipv minuut zijn geweest... :@
Christian

waterwacht schreef::smoke: Ik heb het moeten opzoeken. De vraagbaak schrijft hierover:
type bosch 12 v elektrische dompelpomp in brandstoftank

130 liter per uur/ 2,16 liter per minuut
opvoerhoogte 3,0 bar

Ik had/heb namelijk een kapotte brandstofpomp. :@

Bij de Renault gevraagd, hadden ze de pomp niet, wel in frankrijk. Dus dat zou vier werkdagen duren.
Eerst belde renault over € 103,-exc.
Later belde die nog een keer, om te zeggen dat dit alleen de vlotter was. De hele pomp zou kosten:
€ 226,-exc btw.

Dus heb ik niet gedaan. Op de zaak gevraagd en komt die kerel van het magazijn na een uurtje al zeggen dat ie op voorraad ligt. € 146,- kost en origineel van bosch is. Morgen zou die er kunnen zijn.

Kaassie dacht ik toen.

nou heb ik hem. (I)
ja klopt 225 euro ex met korting 10% kom je op 203 euro uit heb net ook een nieuwe hier thuis liggen :D
waterwacht

(I) Ja... en nou heb ik hem. :@
GSXjaspeR

Calle schreef:Net zoveel als dat je in de tank doet... :p

inkoppertje, sorry. Je bedoelt waarschijnlijk hoeveel liter per tijdseenheid die pompt, maar welke auto hebben we het over enz... met alleen die vraag kan niemand je een zinnig antwoord geven.
Waarom niet:S Dat kan je gewoon meten hoor :wink: :

Maak je benzine slang vóór het brandstoffilter los, stop deze in een maatbeker zoek in de zekeringkast de zekering van de brandstofpomp op en leg deze voor een minuut aan een constante spanning.
Je hebt dus alleen een stukje draad, een maatbeker, en een stopwatch nodig. Dat is alles. Een normale maatbeker uit de keuken is voldoende, want gemiddeld komt er met 12v op de pomp (maximaal rendement dus) ongeveer 400-600 Ml per min, uit. Afhankelijk van de auto natuurlijk.
Clio 16V & GSX-R 600
waterwacht

:) grappig

Heb je dat soms al eens gedaan?
GSXjaspeR

waterwacht schreef::) grappig

Ja, heb ooit eens een 2 liter turbo motor uit een citroën XM in een peus 205 gti gepropt. Moest toen ook alles aanpassen en van deze trucjes uithalen om te weten wat ik nodig had.
Clio 16V & GSX-R 600
Michel S.
Contacteer:

klein probleempje echter. Als het probleem in de brandstof filter zit of in je slangen, dan kun je dat niet vaststellen als je voren aan je rail meet.

Meet je het voor het filter, heb je geheid meer opbrengst omdat je de restricties eruit laat.

Allemaal dingetjes waar rekening meer gehouden moeten worden.

En pompjes halen bij de dealer.... FOEI. Ga iemand anders rijk maken. Kijk dan meteen voor een high flow pomp van Walbro ofzo. Kost een hoop minder. Heb je misschien nog wel 100 euro over om te gaan tanken.

laterz
MarcoG
Contacteer:

GSXjaspeR schreef:
waterwacht schreef::) grappig

Ja, heb ooit eens een 2 liter turbo motor uit een citroën XM in een peus 205 gti gepropt. Moest toen ook alles aanpassen en van deze trucjes uithalen om te weten wat ik nodig had.
In deze misschien? [img]http://www.genio-automotive.nl/fotos/griffe.jpg[/img]
Plaats reactie