wie kan mij wat tips geven?? [19 S 1.7 '94] LOCK MAAR!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mike16v

[19 S 1.7 '94]

Hallo,

Ik heb een probleem: motor start goed, maar loopt slecht stotteren en onregelmatig, ook tijdens het rijden tot ie helemaal warm is dan gaat het een heel stuk beter, maar valt af een toe een beetje weg in zijn 2 bij gas geven.

- Wat heb ik gedaan voordat dit probleem zich voordeet; ik had ergens een lekje bij mijn uitlaat/spruistuk, merkte dat dit dicht bij mijn spruitstuk zat, dus heb toen even het luchtfilterhuis eraf gehad en hem draaiend gehad om het lekje te kunnen vinden, nou bleek dat de pakking (ring) rot was bij de overgang naar mijn uitlaat. opgelost en alles weer vast gezet, toen bleek dat mijn stagonair toerental in ene heel hoog was (2000) dus ik heb mijn gaskabel wat versteld zodat ie wat lager was, maar nu heb ik het probleem van het stotteren dus... :@ wat heb ik niet goed gedaan, of heb ik iets vervuild ofzo???

Ik hoop dat iemnd me wat tips kan geven, alvast bedankt!!

Mike
Laatst gewijzigd door mike16v op di 29 mar 2005 7:36, 2 keer totaal gewijzigd.
mike16v

weet niemand iets??
Son Boelie

dat stotteren zou aan de carburateur kunnen liggen, kijk eens even of die niet lekt.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Menno

Misschien toch ergens een slangetje los getrokken, bij het verwijderen van het luchtfilterhuis. Kijk eens of je wat los ziet wapperen.
rico1047

spuit met wat remmenreiniger bij je inlaatspruitstuk carburateurvoet verandert je toerental dan is een slang/pakking lek
mike16v

ik zal het is bekijeken of ik iets losgetrokken heb ofzo, vanmorgen gestart, was dram, toen heeft mijn vriendin een stukje gereden, en vanmiddag weer en toen was het weg???
mike16v

is een single point inspuiting in te stellen, het stotteren is echt alleen als ie een nacht ztil gestaan heeft, eenmaal warm is ie oke, ook al sik 5 uur later weer start doet iehet prima??? zit er een zomer of wintertand op? niet toch?

en misschien een stommme vraag, maar bij een single/mono point inspuiting heb je dan ook een carbaratur die je kan schoonspuiten? ik zie namelij kalleen de gasklep zitten van bovenaf...
rico1047

je hebt altijd een gasklep alleen een carburateur is mechanisch
mono point heb je 1 injector
multi heb je er vier
mike16v

ik heb alles opnieuw los en vast gemaakt, en de warme lucht toevoer zat een gat en die heb ik gedicht. probleem is nu weg!!! :)
Plaats reactie