verwarming clio 1.4 uit 1993

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
biker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 8 mar 2005 18:15

Beste sleutelaars

Ik heb een probleem met de verwarming van mijn clio, deze word niet echt warm (stand vol en lauwe lucht) ik heb het dashboard uitgebouwd en de kachel radiateur gespoeld en deze was volgens mij en mijn maat goed schoon toen hij er weer in ging. Heb alles gemonteerd en ontlucht maar zonder succes. Is het mogelijk dat mijn termostaat van het koelsystheem stuk is of licht het aan iets anders. de slangen van de verwarming worden wel warm zowel ingaand als uitgaand. echter bij het ontluchten komt er geen koelvloeistof uit de onluchting van de radiateur.

Hopelijk kan iemand mij helpen met het oplossen van het probleem.

groeten rene
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

wordt ie ook niet warm na iets van 10 min rijden a 80km/u ?
biker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 8 mar 2005 18:15

Strijder schreef:wordt ie ook niet warm na iets van 10 min rijden a 80km/u ?
nee de kachel blijft lauw. echter mijn clio heeft geen temperatuurmeter dus controle van de motor temp is helaas niet mogelijk tijdens het rijden
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

raar heb (te koop staan) ook een clio 1.4 en die werd pas na 10 min op temperatuur.

kijk anders ff in de search
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Met de kachel op heet, en de aanjager op stand 3, valt het me op dat ie bij mij ook niet echt warme lucht blaast. Maar zet je hem dan ipv op 3 op 2 dat gaat het wel goed. Dan is het binnen de korste keren wel warm. hoe is dat bij jou??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Als je 't vermoeden hebt dat de hele motor niet op bedrijfstemperatuur komt, probeer 't eens met een flink stuk karton voor je radiateur. Als ie echt te heet wordt, gaat er wel een lampje branden (als die werkt...)
biker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 8 mar 2005 18:15

Frits schreef:Met de kachel op heet, en de aanjager op stand 3, valt het me op dat ie bij mij ook niet echt warme lucht blaast. Maar zet je hem dan ipv op 3 op 2 dat gaat het wel goed. Dan is het binnen de korste keren wel warm. hoe is dat bij jou??
maakt bij mij geen verschil op iedere stand van de aanjager blijft de temperatuur gelijk.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

@t frits, klopt herken ik, overigens is mn williams in no-time warm, echt beter 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je thermostaat kun je best eens vervangen, kijken of het scheelt. Kan er goed aan liggen.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ik heb het ook (de lauwe verwarming) en ik zal ook mijn thermostaat nog moeten vervangen. MAAR:

Ik heb van een reno monteur gehoord dat die kachelradiateuren niet echt goed schoon te maken zijn ook al spoel je ze grondig door (wat ik ook heb gedaan). De spiraal die erin zit of zoiets zorgt ervoor dat de enige remedie is om de kachel radiateur te vervangen door een nieuwe. Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem, want in december hadden ze bij die garage al een stuk of 4 19's staan die op een vervanging stonden te wachten, maar de radiateuren waren op voor dat jaar... Het heeft dus met het systeem en de leeftijd te maken.

Gelukkig zijn die krengen niet zo duur als die van een 5-je en gaan ze niet zo snel lek, maar ook bij een clio of 19 zal je je hele dashboard en kachel moeten demonteren om er goed bij te kunnen.
biker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 8 mar 2005 18:15

Calle schreef:Ik heb het ook (de lauwe verwarming) en ik zal ook mijn thermostaat nog moeten vervangen. MAAR:

Ik heb van een reno monteur gehoord dat die kachelradiateuren niet echt goed schoon te maken zijn ook al spoel je ze grondig door (wat ik ook heb gedaan). De spiraal die erin zit of zoiets zorgt ervoor dat de enige remedie is om de kachel radiateur te vervangen door een nieuwe. Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem, want in december hadden ze bij die garage al een stuk of 4 19's staan die op een vervanging stonden te wachten, maar de radiateuren waren op voor dat jaar... Het heeft dus met het systeem en de leeftijd te maken.

Gelukkig zijn die krengen niet zo duur als die van een 5-je en gaan ze niet zo snel lek, maar ook bij een clio of 19 zal je je hele dashboard en kachel moeten demonteren om er goed bij te kunnen.
Heb het dashboard er al uit gehad i.v.m. de kachelradiateur. Met een goed handboek of in mijn geval kluwer auto technisch handboek is het goed te doen en ben je globaal eeen dag kwijt. Ik ga toch maar eens proberen de termosthaat te vervangen baad het niet dan schaat het niet en voor de kosten hoef je het niet te laten +/- 28 euro
Plaats reactie