Beste sleutelaars
Ik heb een probleem met de verwarming van mijn clio, deze word niet echt warm (stand vol en lauwe lucht) ik heb het dashboard uitgebouwd en de kachel radiateur gespoeld en deze was volgens mij en mijn maat goed schoon toen hij er weer in ging. Heb alles gemonteerd en ontlucht maar zonder succes. Is het mogelijk dat mijn termostaat van het koelsystheem stuk is of licht het aan iets anders. de slangen van de verwarming worden wel warm zowel ingaand als uitgaand. echter bij het ontluchten komt er geen koelvloeistof uit de onluchting van de radiateur.
Hopelijk kan iemand mij helpen met het oplossen van het probleem.
groeten rene
verwarming clio 1.4 uit 1993
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Met de kachel op heet, en de aanjager op stand 3, valt het me op dat ie bij mij ook niet echt warme lucht blaast. Maar zet je hem dan ipv op 3 op 2 dat gaat het wel goed. Dan is het binnen de korste keren wel warm. hoe is dat bij jou??
maakt bij mij geen verschil op iedere stand van de aanjager blijft de temperatuur gelijk.Frits schreef:Met de kachel op heet, en de aanjager op stand 3, valt het me op dat ie bij mij ook niet echt warme lucht blaast. Maar zet je hem dan ipv op 3 op 2 dat gaat het wel goed. Dan is het binnen de korste keren wel warm. hoe is dat bij jou??
Ik heb het ook (de lauwe verwarming) en ik zal ook mijn thermostaat nog moeten vervangen. MAAR:
Ik heb van een reno monteur gehoord dat die kachelradiateuren niet echt goed schoon te maken zijn ook al spoel je ze grondig door (wat ik ook heb gedaan). De spiraal die erin zit of zoiets zorgt ervoor dat de enige remedie is om de kachel radiateur te vervangen door een nieuwe. Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem, want in december hadden ze bij die garage al een stuk of 4 19's staan die op een vervanging stonden te wachten, maar de radiateuren waren op voor dat jaar... Het heeft dus met het systeem en de leeftijd te maken.
Gelukkig zijn die krengen niet zo duur als die van een 5-je en gaan ze niet zo snel lek, maar ook bij een clio of 19 zal je je hele dashboard en kachel moeten demonteren om er goed bij te kunnen.
Ik heb van een reno monteur gehoord dat die kachelradiateuren niet echt goed schoon te maken zijn ook al spoel je ze grondig door (wat ik ook heb gedaan). De spiraal die erin zit of zoiets zorgt ervoor dat de enige remedie is om de kachel radiateur te vervangen door een nieuwe. Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem, want in december hadden ze bij die garage al een stuk of 4 19's staan die op een vervanging stonden te wachten, maar de radiateuren waren op voor dat jaar... Het heeft dus met het systeem en de leeftijd te maken.
Gelukkig zijn die krengen niet zo duur als die van een 5-je en gaan ze niet zo snel lek, maar ook bij een clio of 19 zal je je hele dashboard en kachel moeten demonteren om er goed bij te kunnen.
Heb het dashboard er al uit gehad i.v.m. de kachelradiateur. Met een goed handboek of in mijn geval kluwer auto technisch handboek is het goed te doen en ben je globaal eeen dag kwijt. Ik ga toch maar eens proberen de termosthaat te vervangen baad het niet dan schaat het niet en voor de kosten hoef je het niet te laten +/- 28 euroCalle schreef:Ik heb het ook (de lauwe verwarming) en ik zal ook mijn thermostaat nog moeten vervangen. MAAR: