Wie kan mij vertellen wat de funcite van deze klep en waar de andere slang op hoort te zitten.
Het gaat om een R19 16V motor kan bij een clio 16V ook wel zo zijn.
De slang zit op het inlaatspruitstuk en dat komt de klep met een bypasse er over heen. Hier zit een boutje nu in dus de klep heeft nu geen functie, maar waar dient hij voor?
Alvast bedankt,
sr sander
[img]http://www.sandergorissen.com/GTT16V/112-1205_IMG.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/GTT16V/112-1206_IMG.jpg[/img]
[img]http://www.sandergorissen.com/GTT16V/112-1207_IMG.jpg[/img]
Wie weet waar deze klep van is?
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005 20:26
- Locatie: Breda
een slang die op het inlaatspruitstuk zit is meestal een vacuum slang voor de rembekr8iger...
die klep is maybe om een beetje te reduceren????
die klep is maybe om een beetje te reduceren????
Nee die is veel dikker.SkinnyFatMan schreef:een slang die op het inlaatspruitstuk zit is meestal een vacuum slang voor de rembekr8iger...
die klep is maybe om een beetje te reduceren????
Ik weet het, maar wat ik wel weet is dat er geen kat meer onder zit.Steven schreef:Misschien gaat ie naar de kat?
Wie o wie kan het zeggen, liep hij vroeger naar de kat?
Oké, kun je me nu nog uitleggen wat "egr" betekent? En waarom zo ik er dan een boutje in stekken?viper schreef:die klep wordt ook gebruikt voor uw egr aan te sturen en aangezien daar een schroef in dat darmpje zit ben ik er bijna zeker van dat die klep hiervoor diend
Hij heeft zo geen functie dus dan verwrijder ik hem helemaal.
Wie kan er nog meer iets over vertellen.
gr s

Wat ik weet is dat dit een terugslagklep is. Wat ik herinner voor het afvoeren van je benzinedampen uit je tank naar dat filter wat bij een 19 16v onder je ruitensproeiresevoir zit. Wanneer je motor stationair loopt en je luistert op het moment dat je gasgeeft hoor je deze klep ook tikken. Of deze dan open of juist dicht gaat kan ik even niet antwoorden, maar kom ik op terug.
schop om hoog
Wie o wie heeft er nog wat over te vertellen.
gr s
nder

Wie o wie heeft er nog wat over te vertellen.
gr s

Klopt, tis een regelklep voor het afzuigen van de benzinedampen uit je tank, retour in je inlaat via een speciaal filter. Zodra je gas geeft gaat hij open. Stationair staat hij dicht. Tis meer een millieu ingreep, dan dat het daadwerkelijk nuttig is. De standaard katloze buitenlandse 16V uitvoeringen hadden dit dan ook niet.Emiel schreef:Wat ik weet is dat dit een terugslagklep is. Wat ik herinner voor het afvoeren van je benzinedampen uit je tank naar dat filter wat bij een 19 16v onder je ruitensproeiresevoir zit. Wanneer je motor stationair loopt en je luistert op het moment dat je gasgeeft hoor je deze klep ook tikken. Of deze dan open of juist dicht gaat kan ik even niet antwoorden, maar kom ik op terug.
Oké bedanktBart V schreef:Klopt, tis een regelklep voor het afzuigen van de benzinedampen uit je tank, retour in je inlaat via een speciaal filter. Zodra je gas geeft gaat hij open. Stationair staat hij dicht. Tis meer een millieu ingreep, dan dat het daadwerkelijk nuttig is. De standaard katloze buitenlandse 16V uitvoeringen hadden dit dan ook niet.Emiel schreef:Wat ik weet is dat dit een terugslagklep is. Wat ik herinner voor het afvoeren van je benzinedampen uit je tank naar dat filter wat bij een 19 16v onder je ruitensproeiresevoir zit. Wanneer je motor stationair loopt en je luistert op het moment dat je gasgeeft hoor je deze klep ook tikken. Of deze dan open of juist dicht gaat kan ik even niet antwoorden, maar kom ik op terug.

gr s
