Jeroen, bedankt voor deze post...dat doet me goed...het is inderdaad jammer dat het zo gaat, maar achteraf iets veranderen heeft niet veel zin...jeroen.k schreef:Dus dat was wel de reden? Jammer...maar blij dat hij straks lekker op circuit tort!PtrGte schreef:Zo, net een bezoekje gehad van de kopers van de motor van Jeroen...
het is erg jammer dat de koppakking niet is blijven zitten...MAAR:
het enige "voordeel" wat aan deze "motorschade" zit, is de volgende les:
"als je (in dit geval) een nieuwe 2.0 16v motor hebt gekocht, en je wordt "tot in den treure" aangeraden om het motormanagement aan te laten passen, doe dit dan alsteblieft ook..."
![]()
had een hoop ellende kunnen besparen...
maar goed...het is nu eenmaal zo, dus Jeroen:
Succes met de volgende projecten!!!
Ennuh..wilde de chip wel af laten stellen, maar als de auto niet rijdt![]()
Dus, de intentie was er wel alleen een rijdende auto en tijd van menno en mij niet...
MAARRRR....iedereen ga nu niet twijfelen aan de kwaliteit van deze motoren! Hij reed echt geweldig verder en erg hard! Ook Patrick helpt je prima overal bij! Geen kwaad woord over de motor of Patrick (aangezien sommige mensen bij dit soort verhalen meteen denken dat de motoren klote zijn!)
Ik hoop wel dat je er iets van geleerd hebt

als jij, of iemand anders uiteraard, nieuwsgierig is naar plaatjes die vertellen wat een NIET aangepaste chip met je motor/koppakking doet...dan kan ik wel een keer een fotootje schieten van de krater koppakking...van het onderblok helaas geen foto's...
het onderblok wat erondervandaan kwam zit alweer dicht...maar ook hier was wel een en ander aan te zien...precies wat pingelschade inhoud...
putjes in de zuigerkroon, krassen (verticaal) in de cilinders, veroorzaakt door die beschadigingen aan zuigers en een duidelijk benzinetekort op de zuigers...
verder heb ik alle vertrouwen in het motortje, die nu op het circuit z'n verdere leven gaat leiden (en lijden)

groeten uit Made!