Mijn r5 gt turbo pfase 2 houd nog steeds af en toe in. meestal bij 4000 toeren in de 3de of 4de versnelling. Onlangs heb ik al de renix 209 vervangen, carburateur en sproeiers schoongemaakt, bougie's en verdeler vervangen enz. Wie kent dit probleem? Is plotseling opgetreden
Groeten dennis.
Mijn r5gtt houdt nog steeds af en toe in
pingelsensor alleen als hij pingelt he. En dan zou ik zeker de brandstoftoevoer checken..
Benzie filter iig dan vervangen. en als het dan nog niet goed is de pomp checken
tja en als laatste check je bougie kabels
Benzie filter iig dan vervangen. en als het dan nog niet goed is de pomp checken
tja en als laatste check je bougie kabels
Heb vorig jaar met een gt turbo gereden die rond de 3000 toeren een beetje in hield waneer men gas bijgaf. hebben de slag van de injectiepomp (op de carburateur) wat terug gezet, de moter werd gesmoord door een teveel aan benzine. Ik zou het wel in de carburateur zoeken, met name ook in het membraam dat bij acceleren benzine inspuit...lekt wel eens nl.
-
mijn GTT hield ook in, carb gereviseerd, dacht het daarmee op te lossen, niet dus.
bij toeval kwam ik erachter dat de 2-e bougiekabel stiekem stond te vonken tegen een slangklem, kabeltje vervangen probleem opgelost.
bij toeval kwam ik erachter dat de 2-e bougiekabel stiekem stond te vonken tegen een slangklem, kabeltje vervangen probleem opgelost.
inhouden en stotteren word vaak veroorzaakt door een niet goed werkende onsteking, zeker als je bougie kabels niet goed weg gewerkt liggen kunnen ze liggen schuren en slijten ze door. en dan krijg je storingen die vaak lastig te vinden zijn
R5GTT. Drive it like you stole it
K heb gisteren eens aan de bougiekabels liggen friemelen, en toen ben ik gaan testen.
Opeens deed ie het en doet het nu nog steeds. Zo eens ff vlug nieuwe bougiekabels halen. O'ja welke benzine is nu het beste 95 of 98. ik heb hem pas 2 mnd. vandaar ik het niet zeker weet.
Opeens deed ie het en doet het nu nog steeds. Zo eens ff vlug nieuwe bougiekabels halen. O'ja welke benzine is nu het beste 95 of 98. ik heb hem pas 2 mnd. vandaar ik het niet zeker weet.
de duurste benzine moet je tanken. 98 mlvDennie schreef:K heb gisteren eens aan de bougiekabels liggen friemelen, en toen ben ik gaan testen.
Ok, dan. Hij is er nu helemaal mee opgehouden. En ik hoor de benzinepomp niet meer. En dat is het enigste wat ik nog niet gecontroleerd had? Of kan het ook dat brandstofpomprelais zijn??
Kan iemand me vertellen of er ook nog een andere pomp op past van een renault. Het liefst een iets zwaardere pomp. En weet iemand de prijs van die dingen..
Kan iemand me vertellen of er ook nog een andere pomp op past van een renault. Het liefst een iets zwaardere pomp. En weet iemand de prijs van die dingen..
waar krijg ik een 2 de hands benzine pomp dan?? Zit in limburg.Heb een vermoeden dat de pomp kapot is gegaan doordat ik aan het turbokraantje heb gedraaid. Mogelijk dat de vorige eigenaar de pomp niet heeft aangebracht. vermoed dat turbodruk is verhoogd, anders zet je er toch geen stelkraantje in??
Benzinepomp staat niet direct in contact met het turbokraantje. Denk dat je gewoon een gevallletje toeval hebt. Hogere turbodruk betekend ook hogere benzinedruk, maar daar kunnen ze echt wel tegen. Dus denk dat je pomp gewoon defect is gegaan door ouderdom/slijtage.
Je kunt het heel makkelijk checken welke kapot is. Het relais kun je namelijk eruit halen en dan de (uit mijn hoofd, dus niet 100% zeker) de dikke gele en de dikke witte doorverbinden. En dan kijken of de pomp zijn werk doet.
Dan weet je in iedergeval iets. Voor hetzelfde geld is het slecht contact bij de pomp. Contacten daar willen wel eens gaan roesten.
Dan weet je in iedergeval iets. Voor hetzelfde geld is het slecht contact bij de pomp. Contacten daar willen wel eens gaan roesten.