Mijn r5gtt houdt nog steeds af en toe in

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Dennie

Mijn r5 gt turbo pfase 2 houd nog steeds af en toe in. meestal bij 4000 toeren in de 3de of 4de versnelling. Onlangs heb ik al de renix 209 vervangen, carburateur en sproeiers schoongemaakt, bougie's en verdeler vervangen enz. Wie kent dit probleem? Is plotseling opgetreden
Groeten dennis.
Abel
Über-Spammer

laat je benzine druk controleren bij een garage. misschien gaat hij te arm lopen en houd hij daarom in.
Dennie

dat kan ik eens laten doen. word alleen moeilijk voor de feestdagen. Kan het niet aan de pingelsensor liggen of de benzinefilter onder de auto?
Abel
Über-Spammer

pingelsensor alleen als hij pingelt he. En dan zou ik zeker de brandstoftoevoer checken..

Benzie filter iig dan vervangen. en als het dan nog niet goed is de pomp checken

tja en als laatste check je bougie kabels
5drive
Car: Clio 16V

Heb vorig jaar met een gt turbo gereden die rond de 3000 toeren een beetje in hield waneer men gas bijgaf. hebben de slag van de injectiepomp (op de carburateur) wat terug gezet, de moter werd gesmoord door een teveel aan benzine. Ik zou het wel in de carburateur zoeken, met name ook in het membraam dat bij acceleren benzine inspuit...lekt wel eens nl.
Dennie

naar mijn mening heeft het ook iets met de benzine te maken. als ie inhoud en geef gas bij dan stottert ie, laat jke gaas los en geeft weer volgas dan is het meestal weg. Ik heb de turbo pas 1,5 mnd ben hem in Den haag gaan halen.
Patrick L.

mijn GTT hield ook in, carb gereviseerd, dacht het daarmee op te lossen, niet dus.
bij toeval kwam ik erachter dat de 2-e bougiekabel stiekem stond te vonken tegen een slangklem, kabeltje vervangen probleem opgelost.
-PAZ-
Über-Spammer

inhouden en stotteren word vaak veroorzaakt door een niet goed werkende onsteking, zeker als je bougie kabels niet goed weg gewerkt liggen kunnen ze liggen schuren en slijten ze door. en dan krijg je storingen die vaak lastig te vinden zijn
R5GTT. Drive it like you stole it
Dennie

K heb gisteren eens aan de bougiekabels liggen friemelen, en toen ben ik gaan testen.
Opeens deed ie het en doet het nu nog steeds. Zo eens ff vlug nieuwe bougiekabels halen. O'ja welke benzine is nu het beste 95 of 98. ik heb hem pas 2 mnd. vandaar ik het niet zeker weet.
Abel
Über-Spammer

Dennie schreef:K heb gisteren eens aan de bougiekabels liggen friemelen, en toen ben ik gaan testen.
Opeens deed ie het en doet het nu nog steeds. Zo eens ff vlug nieuwe bougiekabels halen. O'ja welke benzine is nu het beste 95 of 98. ik heb hem pas 2 mnd. vandaar ik het niet zeker weet.
de duurste benzine moet je tanken. 98 mlv
pierre

de duurste is aan de snelweg, de goedkoopste in het dorp of bij tango.

98 mlv of 98 super plus voor niet opgevoerde exemplaren
Dennie

nu heb ik nieuwe bougiekabels erop gezet en nu heeft hij het probleem weer. Is er niemand uit kerkrade die verstand van een r5 gt turbo heeft?
pierre

carburateur is misschien wel schoongemaakt maar werkt niet optimaal.
werking en afstelling laten controleren.
Dennie

Ik heb volgens mij alles al geprobeerd. Nieuwe verdelerkap, rotor, bougie's, bougiekabels, benzinefilter. En nog steeds houd in bij ca.4000toeren. De bdp-sensor is doorgemeten en die gaf 31 0hm aan. Dit is toch teweinig, ofniet?
Abel
Über-Spammer

carburateur al gerefiseerd.. de mijne houd bij een constante snelheid ook steeds wat in. bij acceleratie heb ik er geen last van
Riël
Über-Spammer

Redelijk normaal, dat zenuwachtige getokkel bij zo'n gttje geloof ik.
Dennie

Ok, dan. Hij is er nu helemaal mee opgehouden. En ik hoor de benzinepomp niet meer. En dat is het enigste wat ik nog niet gecontroleerd had? Of kan het ook dat brandstofpomprelais zijn??
Kan iemand me vertellen of er ook nog een andere pomp op past van een renault. Het liefst een iets zwaardere pomp. En weet iemand de prijs van die dingen..
jackel

Die zal ik zeker eens nakijken dat relais! Al een andere ontstekingsunit geprobeerd??
Dennie

ja, een renix 208 en 209. allebei vrij nieuw. Wat kost zo'n relais en zo'n pomp? Zal je wel alleen bij de renault-dealer krijgen.
pierre

relais zijn niet zo duur, 10-20 euro, benzinepomp is wel vrijduur, alvorens te vervangen eerst laten checken bij de garage, anders zonde geld.
Dennie

waar krijg ik een 2 de hands benzine pomp dan?? Zit in limburg.Heb een vermoeden dat de pomp kapot is gegaan doordat ik aan het turbokraantje heb gedraaid. Mogelijk dat de vorige eigenaar de pomp niet heeft aangebracht. vermoed dat turbodruk is verhoogd, anders zet je er toch geen stelkraantje in??
Michel S.
Contacteer:

Benzinepomp staat niet direct in contact met het turbokraantje. Denk dat je gewoon een gevallletje toeval hebt. Hogere turbodruk betekend ook hogere benzinedruk, maar daar kunnen ze echt wel tegen. Dus denk dat je pomp gewoon defect is gegaan door ouderdom/slijtage.
Dennie

Zou idd toeval kunnen zijn. Maar ik moet weten of ik van een andere renault ofzo een pomp erop kan zetten., of het relais.Of waar krijg je ze anders nog, tweedehands ofzo??
Michel S.
Contacteer:

Je kunt het heel makkelijk checken welke kapot is. Het relais kun je namelijk eruit halen en dan de (uit mijn hoofd, dus niet 100% zeker) de dikke gele en de dikke witte doorverbinden. En dan kijken of de pomp zijn werk doet.

Dan weet je in iedergeval iets. Voor hetzelfde geld is het slecht contact bij de pomp. Contacten daar willen wel eens gaan roesten.
Plaats reactie