Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dit is toch niet het ouwe beessie van tjabel?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

geloof van niet.
Bouw
Berichten: 162
Lid geworden op: za 6 sep 2003 21:35
Locatie: Friesland

Mooie auto. Goed uitgangspunt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Da's niet deze Ray.

Leuk 5je Job, succes met je project!
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Xabre schreef:kom je ook naar de meeting in Leeuwarden volgende week zondag ? echt een gave 5 heb je :worship:
Misschien kom ik wel even langs met de R5. Hangt een beetje van de APK af. Er moeten nog wel wat kleine dingen gebeuren :S
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

[img]http://img.photobucket.com/albums/v363/ ... ijkant.jpg[/img]

Zaten die velgen er nou nog onder toen je hem kocht?!

Wat doen velgen toch een hoop op een auto zeg. :)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Toen ik de auto kocht zaten die 5-spaaks velgen eronder. De witte komen van mijn oude zwarte vijf. Vind het wel mooier staan maar ik zit nog wat te twijfelen over de kleur wit. :s Eerst de auto maar even verlagen misschien ziet het er dan nog weer wat beter uit. :p
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Zo vanavond weer even aan de slag met de vijf... Ben van plan om de auto van achteren te verlagen maar meestal zit de torsie lekker vastgerrot. Daarom zat ik er over te denken om de achterbrug van de zwarte GT te monteren. Heeft iemand een idee of dat makkelijk te doen is?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het is te doen, hopelijk zijn je remleidingen niet al te erg verroest, dat kan nog wel de meeste problemen geven.

Maar ik zou toch eerst eens searchen op ravensburger en de laatste tips opvolgen om een vastgeroeste los te krijgen, tis wel wat makkelijker namelijk...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

makkelijk zoeken zo'n afwijkende titel, dat zouden meer mensen moeten doen 8)
Maar ik zou inderdaad eerst een poging tot losmaken doen, lukt het niet dan kan je altijd nog proberen het hele zaakje te switchen.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Remleidingen moeten sowieso los. Heb van die stalen dingen. Ook moeten er andere klauwen op en hij moet nog verlaagd worden dus ik dacht zet de hele hap in 1 keer om. Maar is het wel wat te doen zonder brug? en zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten? Anders zet ik de boel gewoon los om :P
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Gewoon in 1x de hele hap omzetten, van de zwarte weet je dat de verlaging en de remmerij op het goede niveau zijn.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Een 5 verlagen is echt een ramp... Kan me nog herinneren van de zwarte :S Met een torsietrekker.. Wat had ik een lamme hand :S dat kon zelfs mijn rechter hand niet aan ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lees eerst dit topic es door en dan ook de laatste pagina's bekijken.

Je moet dus met sterke M8-bout, verlengmoer en een dop 30 aan de gang.
En anders kun je ook nog opgraden naar M10.

Dan heb je die slagtrekker niet eens nodig...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wel handig als ik de link dan ook geef ;)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... vensburger
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Goh wat ben jij behulpzaam Steven, zijn we niet van jou gewend :wink:

Ziet er lekker uit Jeroen een goed begin weer. (Y)
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

We hebben gisteren de achterbrug er even onderuit geschroefd.. Viel mee moet ik zeggen. Vanavond als alles goed gaat komt hij onder de nieuwe GT :D
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Gisteravond weer lekker aan het sleutelen geweest :s Wat een klus om de achterbrug onder de grijze GT weg te krijgen... Maar het is uiteindelijk gelukt :smoke: Nu is hij achter mooi laag nu voor nog.. Nu lijkt het net of dat de auto wil opstijgen :p :lol: Misschien is hij achter zelfs iets te laag en staat het niet goed in verhouding met voor. We wachten af.... (S)
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Job-turbo schreef:Gisteravond weer lekker aan het sleutelen geweest :s Wat een klus om de achterbrug onder de grijze GT weg te krijgen... Maar het is uiteindelijk gelukt :smoke: Nu is hij achter mooi laag nu voor nog.. Nu lijkt het net of dat de auto wil opstijgen :p :lol: Misschien is hij achter zelfs iets te laag en staat het niet goed in verhouding met voor. We wachten af.... (S)
Wel kicke als die zo laag is man...maar kijk uit dat je je achterbrug niet bezwijkt als die zo laag is!!ik heb er meerdere mee in de fout zien gaan.Zoals maik woofer,en nog eentje uit dat clubje uit Den haag ...Sucses verder....
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Wat zou er mis kunnen gaan dan? Ik heb een hele tijd al met deze achterbrug gereden in deze stand. Staat achter nu wel mooi :p maar het moet natuurlijk wel in verhouding staan met voor. We hadden geen tijd meer om de auto aan de voorkant te verlagen. Hopelijk hebben we daar zaterdag nog even tijd voor. Ik zal ook proberen om dan een aantal foto's te regelen.
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Een klein jaartje terug of zo zag ik bij J.L.tuning 2 achterbruggen die in de wielkasten waren geslagen.ze waren totaal vernield. J.L.vertelde mij dat dit het effect was van een te ver verlaagde auto...maar ik ben benieuwd naar je Foto's?? :foto:
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

trouwens een wijze gt heb je...keurig.ik heb nog nooit op je topic gereageerd.dus bij deze...... (Y) :worship:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maar waarom lukt die apk dan niet?

De remmerij is nu ok, en die uitlaat ff lekdicht maken is het probleem niet neem ik aan?
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Vraag:

Het is lekker rustig op mijn werk dus ik heb eens zitten te denken over mijn verlaging aan de voorkant.

Voor de voorkant heb ik een schroefset liggen voor een phase 2. Mijn auto is een phase 1. Opzich geen probleem want dan nemen we de veerpootschotels van een phase 2 en monteren we de zaak compleet. Dit had ik zo ook gedaan bij mijn zwarte GT. Alleen die was me niet laag genoeg. Toen ik de veerpootschotels van phase 1 gebruikte kon hij lekker laag (veerpoot komt dan dieper in de koker) Alleen dat zit je weer met het camber probleem. Zijn hier makkelijke oplossingen voor?? Iemand een idee? Voordat ik adapterplaatjes ga maken zijn die misschien ok ergens te bestellen? Camberbouten had ik al toegepast maar daarmee kon ik het niet genoeg corrigeren...
Laatst gewijzigd door Job-turbo op vr 18 feb 2005 7:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

eh. doe verstandig en scoor een setje topschotels 2ehands
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Abel schreef:eh. doe verstandig en scoor een setje topschotels 2ehands
NEE niet doen , ik ben nammelijk ook zeer nieuwsgierig .......

Ik heb het namelijk ook nodig , het schijnt dat er camberbouten bestaan maar alleen niet meer voor een 5 gt turbo ........maar als iemand een idee heeft of nog een setje heeft liggen ....dan hoor ik graag wat
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Er zijn universele camberbouten van Monroe.!
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Erik Olijnsma schreef:Er zijn universele camberbouten van Monroe.!
Yep, ondermeer verkrijgbaar bij mabo tuning.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of gewoon bij Brezan :p
Het zijn universele bouten die je dus in verschillende lengtes en diktes kan krijgen. Dus waarom zouden ze niet voor de GT bestaan?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

MC 212

Die moet je als het goed is hebben

Magic Camber van Monroe
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Camberbouten voor de GT heb ik liggen alleen die corrigeren niet genoeg :S Ik ben bang dat ik dan maar adapterplaatjes moet gaan maken of iets dergelijks.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Abel schreef:eh. doe verstandig en scoor een setje topschotels 2ehands
Lost dit mijn probleem op??........
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Sleuven frezen in fuseebevestiging op de veerpoot.

En nee dat heeft geen negatieve gevolgen. Als je de veerpoot los monteert op de fusee zit er ook speling op. Door het aandraaien van de bout/moer klem je de veerpoot aan de fusee. Met of zonder sleufgat.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Maar ik heb van die Gaz dempers en ik kan mij herinneren dat er niet mega veel ruimte voor was. Ik zal de dempers vanavond nog even goed onder de loep nemen :p

Bedankt iig :smoke:
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

dempers en verlagingsveren kopen voor fase 2

of verlagingsveren kopen voor fase 1
Plaats reactie