distributieriem clio 1.8 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
bartman

Ik wil mijn distributieriem vervangen maar als ik dat bij de garage laat doen kost het mij ongeveer 700 eurie, daar heb ik dus geen zin aan.
Ik wil het nu zelf maar proberen.
Kan iemand mij tips geven en heeft iemand misschien een werkplaats handboek waar ik kopieen wan kan krijgen.

Kan iemand mij misschien ook helpen aan een instructieboek voor in de auto heb ik er niet bij.

P.S. de motor zit nog gewoon in de auto.

B.V.D Bartman
5drive
Car: Clio 16V

koop eens een haynes handboek, veel info voor 30 euro,
of ga eens langs bij de dealer
succes
Florus

Motor moet er uit,om de onderste geleiderol te kunnen vervangen,met de motor erin kun je wel de riem wisselen(met wat gevloek),maar niet de onderste geleiderol welke juist erg belangrijk is.
bartman

nog mensen met bruikbare reakties
evo
Contacteer:

nee weinig, blok moet er gewoon uit.
canonballman

KWATS, motor hoeft er niet uit, OOK NIET voor die geleide rol.

Is echter wel een beetje priegelen, en je moet geen spekvingers hebben.

Voor de rest: begin er gewoon aan en neem er de tijd voor (3 dagen of meer als je het nog noot gedaan hebt :) )
Riël
Über-Spammer

Ik heb 't bij een RSi ook gedaan met de motor er nog in. Je moet m iets laten zakken (de motor, bijv met een krik) en het wiel daar eraf, dan kun je er prima bij. De auto opbokken aan de voorkant is dan wel prettig werken.
Haas
Car: Megane RS

Riël schreef:Ik heb 't bij een RSi ook gedaan met de motor er nog in. Je moet m iets laten zakken (de motor, bijv met een krik) en het wiel daar eraf, dan kun je er prima bij. De auto opbokken aan de voorkant is dan wel prettig werken.
en als we de mening van de eigenaar in kwestie mogen geloven, rijd hij weer helemaal prima ;) (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ik heb zeker geen klagen over de distributie nee! wel weer wat andere kleinigheidjes maar ja t blijft een renault he! ;)
riel: binnenkort weer klussen? ;):)
Plaats reactie