ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Riël
Über-Spammer

Marcel B. schreef:Vriend van mij is Agent, en die vind het ook allemaal maar erg ongeloofwaardig klinken :)
Dingen die niet goed waren:

1.geen Kentekenplaatverlichting achter (klopt heb ik niet)
2. kenteken niet op de originele plaats
3. velgen net binnen de regels (zijn toch echt normale 17 inch en geen bijzonderheden
4. ramen geblindeerd, van buiten naar binnen zag hij me niet zitten, vond hij geen probleem, zicht van binnen naar buiten was ook goed, dus dit mocht!!!
5. stickers op mijn voorruit. Onderaan de autoruit mag niet en aan mijn passegierskant ook niet......
6. achterspoiler, omdat hij rond is geen bijzonderheden. Alluminium mag niet!!
7. onder de kap, spruitstuk mompelde hij iets over en mag blijkbaar wel.
8. uitlaat geluid, ik ben niet boven de 3.000toeren gekomen toen ik achter hem a

etc. Tenminste normale agenten, die op logische dingen controleren.
marcel16v

Gabri schreef:ging dus gister uit verveling even op tunerz.nl kijken, en vandaag lees ik dit, is dit nu echt serieus....

zo ja, kan ik gaan sparen voor een eventuele prent :evil:
Vreemde verhalen van die posters. Denken dat als het uitlaatgeluid onder de 100 db blijft dat ze veilig zitten :lol: .
Quote schreef:he allemaal ja mijn auto is in beslag genomen die controle is niet alleen in kortenhoef en om streken het is in het hele land!!!!!!! opdracht ministerie van verkeer om het straat race volk aan te pakken controle punten: verlaging speling tussen wiel en wiel rand koplampen moeten vrij zijn
Ik word heel bang, jullie ook?
(btw, dikgedrukte begrijp ik niet helemaal)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dat is best simpel had je moeten weten marcel, :D

Als je je koplampen gelijktijdig met de wielen verlaagd, mag er geen speling zitten tussen de koplampen en de wielen, mochten de wielen dus aanlopen tegen de koplampen ben je strafbaar. :p :D

Tenminste zo staat het daar ongeveer :lol: :lol:
marcel16v

Erik Olijnsma schreef:dat is best simpel had je moeten weten marcel, :D

Als je je koplampen gelijktijdig met de wielen verlaagd, mag er geen speling zitten tussen de koplampen en de wielen, mochten de wielen dus aanlopen tegen de koplampen ben je strafbaar. :p :D

Tenminste zo staat het daar ongeveer :lol: :lol:
Dan is het duidelijk :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

marcel16v schreef:
Vreemde verhalen van die posters. Denken dat als het uitlaatgeluid onder de 100 db blijft dat ze veilig zitten :lol: .
Stelletje boeren daar als je het mij vraagt, zoals riël aangeeft worden normale dingen gecontroleerd, en bizarre booskijkers misschien bekeurd.! maar das terecht. De gemiddelde clio en R5 booskijker is niets mis mee
Mike (spitsoor)
Contacteer:

nou over dat uitlaat geluid van: dat het niet meer mag zijn dan hoe de auto op de weg is gekomen. Mocht dat idd zo zijn dan heb ik ook een probleem :lol: Heb een clio II met een 1.2 16V erin nu heb ik ergens gelezen dat een 1.2 geen middendemper heeft :D Dat zou gelijk een logische verklaring zijn wrom ie lekker veel herrie maakt :D
Jeroen
Contacteer:

En toch gaat er een hoop veranderen de komende tijd.

In het voorwoord van het nieuwe blad total tuning doet Hugo Claver hier een woordje over.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Verklaar u nader
Erik (Schepjes)
Contacteer:

[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 420R05.jpg[/img]

deze was er toch ook met rechte mistlampen? :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik denk dat het wel meevalt, want ze moeten dan heel wat wetten opnieuw gaan schrijven
Jeroen
Contacteer:

Heb het tijdschrift er ff bijgepakt.

In Duitsland is in de laatste dagen van 2004 een nationaal verbod gekomen op licht aluminium spoilers gekomen.
Met terugwerkende kracht (dus ook spoilers die al met een goedkeuring op de markt waren) moeten deze van de markt gehaald worden en vernietigd worden.

Op dit moment praten politici over nieuwe normen voor uitlaatgeluid.
De plannen houden in dat fabrikanten nieuwe en strengere testmethodes moeten gaan gebruiken en peperdure testapparatuur.
En dit gaat de klant natuurlijk betalen.

Tot slot worden moeten er regels komen voor wielen die de orginele wielen vervangen.
Gaat het om dezelde maat dan worden Europese regels van kracht.
De regels aangaande speciale wielen worden aan de afzonderlijke landen overgelaten.
De SEMA (Specialty Equipment Market Association, internationaal orgaan voor tuningfabrikanten) vreest dat de markt voor speciale wielen in Belgie, Italie, Duitsland en Spanje ten dode is opgeschreven.
Omdat de regeringen in die landen het gebrek aan Europese regels wat custom wielen betreft aangrijpen om de montage van ieder ander wiel dan het orgineel te verbieden.

Dit is in het kort waar het over gaat.
Nederland wordt hierin niet in genoemd, maar bij gebrek aan Europese regelgeving kan hier ieder moment verandering in komen.

Plus dat tuningartikelen in de toekomst waarschijnlijk stukken duurder worden als de afzetmarkt kleiner en kleiner wordt.

Wil je het precies nalezen, het blad Total Tuning kost nog geen 2 euro en is (voor dat geld zeker) een leuk blad om te lezen.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom lopen ze te zeiken over de wielen?! Wat maakt het uit of je grotere of kleinere wielen monteert op je auto? :S Voor wie zou dat schadelijk kunnen zijn?

Dat ze die alu spoilers verboden hebben kan ik wel begrijpen. Die dingen kunnen op bepaalde punten echt scherp en dus gevaarlijk zijn. En ze zien er ook niet uit... ;)

Als we hier maar geen 2e Belgie gaan worden, want dan hebben veel mensen een probleem. :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Sja, ik vind dat alu-spoiler verbod zo dubieus, In sommige gevallen is het terecht een dodelijk geval,

Maar zoals de mijne geeft dat geen extra problemen
[img]http://www.maxtune-d.com/20sep03.jpg[/img]

En een verbod op wielen anders dan origineel, lijkt mij enorm stug,
De productie en dus de werkgelegenheid in die sector is redelijk enorm in europa. te groot om zomaar te gaan sluiten.
In geval van een radardetectorverbod, was dat veel makkelijker.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Erik Olijnsma schreef:Sja, ik vind dat alu-spoiler verbod zo dubieus, In sommige gevallen is het terecht een dodelijk geval,

bestuurder is al gevaarlijk genoeg :lol: :lol:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

:lol:
Merijn
Über-Spammer

Nu ik dit allemaal zo zit te lezen herinner ik me ineens iets. Gisteren toen ik rond 5 uur van de snelweg kwam bij Oss, stonden daar 4 Volvo's van de KLPD. Ze waren allemaal mensen van de weg aan het halen en aan het controleren. Ik denk dat dit wel eens te maken kan hebben met die landelijke actie.

Ik vind het niet eens zo gek dat auto's gecontroleerd worden. In Nederland mag iedereen maar doen met hun auto wat ze willen. Dat er bij de APK niet op gecontroleerd wordt, wil nog niet direct zeggen dat je wagen legaan is. Wat ik wel vreemd vind is dat ze gaan controleren op bodemspeling en de grote van wielen. :S

Ik hoef me nog even geen zorgen te maken met mijn Golf, gelukkig. Maar als mijn 5je af is, dan kan ik wel eens een probleem gaan krijgen met uitlaatherrie en verlaging. :S
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Gabri schreef:
Erik Olijnsma schreef:Sja, ik vind dat alu-spoiler verbod zo dubieus, In sommige gevallen is het terecht een dodelijk geval,

:(
Mike (spitsoor)
Contacteer:

hoop dat het idd allemaal gaat meevallen :wink: Tis net wat een goede vriend van me zegt iemand die voor duizenden € zijn/haar wagen heeft getuned rijden niet asociaal op de weg miss alleen iets harder dan normaal maar geen aso rij gedrag. Die zijn zuinig(er) op hun bolide :)
Merijn
Über-Spammer

Helaas zijn niet alle tuningliefhebbers zo... :( En die zorgen ervoor dat dit soort acties gedaan worden.
Laatst gewijzigd door Merijn op za 12 feb 2005 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijder

Hesselgouda schreef:
Frits schreef:Weet je de naam van dat villapark toevallig? Als het iets is van Appelhof of zo. Dan hoop ik dat je van een amsterdamseavond houdt. Als ik de goeie voor me heb ligt het park er strak achter dus kan je naar huis kruipen... :wink: Ben er een aantal jaar geleden geweest in hartje zomer. en heb me toen behoorlijk verveeld. Maar goed, het kan veranderd zijn. :)
Wha ha ha de Appelhof das die zuip camping op Terschelling!!! :lol: :lol:
:lol: :beer: een keer over heen gewaggeld :D
Strijder

Gabri schreef:

echt he :lol: :lol:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Strijder schreef:
Hesselgouda schreef:
Frits schreef:Weet je de naam van dat villapark toevallig? Als het iets is van Appelhof of zo. Dan hoop ik dat je van een amsterdamseavond houdt. Als ik de goeie voor me heb ligt het park er strak achter dus kan je naar huis kruipen... :wink: Ben er een aantal jaar geleden geweest in hartje zomer. en heb me toen behoorlijk verveeld. Maar goed, het kan veranderd zijn. :)
Wha ha ha de Appelhof das die zuip camping op Terschelling!!! :lol: :lol:
:lol: :beer: een keer over heen gewaggeld :D
zuipschuit :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Jeroen
Contacteer:

In Polen mag alles :lol:
Tri$16v

Waar is de topic van dat ene spelletje wat ik gepost had ( crimson room)?

Misschien stond ie niet goed geplaatst , maar ik kan m helemaal niet meer terug vinden op de site...
Menno

Jeroen schreef:In Polen mag alles :lol:
de P van Portugal,
Polen is PL (zowel noord als zuid, :lol: )
Jeroen
Contacteer:

Portugal, ook goed 8)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

dus verhuizen naar portugal strks? :lol: :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

alleen al om het weer.... 8)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

:lol: jaja en dan dag en nacht door meetings houduh hmmm lijkt me wel wat :D
Sanderclioll

[img]http://radio.weblogs.com/0121541/images ... omstam.jpg[/img]

Daarom is het niet fijn om achter een vrachtwagen met losse lading te rijden :)
Remco_Rs
Contacteer:

He volgens mij is dit een fragment uit de film "Final destination 2" :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Das een fragment uit Final Destination 2 :D

Ontzettend gave film!
Tri$16v

Is dat niet van final destination 2?
Tri$16v

Lol :D