had je hier gewoon een uur geleden moeten zijn, had je het gezienspitsoor schreef:grote avatars?zie geen verschil
![]()
Thanx man!!!!Madmaus schreef:Ik heb net een ANWB-slip en gripcursus achter de rug. En als je nieuwe banden onder je auto gooit ALTIJD achter en niet voor.Hesselgouda schreef:Kan iemand mij advies geven over welke banden ik t beste onder mijn saffie kan monteren? Ik moet er 2 nieuwe voorbanden onder laten monteren. Zelf vind ik michelins altijd wel fijn!
Dus heb je twee nieuwe achterbanden nodig
Weet je ook waarom? Is misschien ook handig om te weten.Hesselgouda schreef:Thanx man!!!!Madmaus schreef:Ik heb net een ANWB-slip en gripcursus achter de rug. En als je nieuwe banden onder je auto gooit ALTIJD achter en niet voor.Hesselgouda schreef:Kan iemand mij advies geven over welke banden ik t beste onder mijn saffie kan monteren? Ik moet er 2 nieuwe voorbanden onder laten monteren. Zelf vind ik michelins altijd wel fijn!
Onderstuur:Chris@R5 schreef:Maar hoe zit dat dan met onderstuurde auto's in een snel genomen bocht. Ik heb liever een kont die iets om zet dan een een neus die de berm in wil.
Leerzaam...thanxMadmaus schreef:Weet je ook waarom? Is misschien ook handig om te weten.Hesselgouda schreef:Thanx man!!!!Madmaus schreef:Ik heb net een ANWB-slip en gripcursus achter de rug. En als je nieuwe banden onder je auto gooit ALTIJD achter en niet voor.Hesselgouda schreef:Kan iemand mij advies geven over welke banden ik t beste onder mijn saffie kan monteren? Ik moet er 2 nieuwe voorbanden onder laten monteren. Zelf vind ik michelins altijd wel fijn!
Als je met je auto een noodrem moet maken, gaat de voorkant naar beneden, dus daar hebben je bandjes genoeg grip. Alleen gaat je achterkant omhoog, dus daar heb je dan goeie banden nodig om te zorgen dat je daar grip houd. We hebben daar zo'n test gedaan met uitzwaaiende achterkant. Dat was bij 35 km/h en dan moet je al goed opletten dat je hem nog kan houden. kan je nagaan als je 50 of nog harder rijd!
lekker zeg, hoe is t met die kreuner afgelopen?Ben schreef:Damn, kom je net terug van 2 dagen feesten bij Masters of Darts komt er een motor met een noodgang voorbij zetten met 2 man erop terwijl jeje spullen uitlaad. Dacht bij me zelf nog heeft de bestuurder nou geen helm op? tegelijker tijd hoor ik een klap bij de volgende kruising (40 meter verder op) en alles muis stil. Denk fok snel er heen gerend en ja geen helm, op slag dood plas bloed in die korte tijd en die andere gast lag er nog naast te kreunen. Maar veel bewegen kon hij ook niet meer...
Fijne afsluiting van je feest
Bij gas los remt je auto op zijn motor en komt er dus kracht op de voorwielen. Die kracht kan je niet meer gebruiken om te sturen! Dus altijd koppeling in!Merijn schreef:Dat denk ik toch niet, Chris.Als je niet bekend bent met overstuur, is dat veel gevaarlijker! Onderstuur ik bijna altijd op te vangen door simpelweg te vertragen (gas los). Als je zoveel onderstuur hebt, dat je de berm toch ingaat, dan mag je blij zijn dat je geen overstuur hebt in die hoeveelheid.
eeeeh koppeling in? dan heb je toch totaal geen kracht meer op de (aangedreven) voorwielen, dan ga je toch naar de buitenkant vand e bocht...wat heeft die "kracht" met sturen te maken?Madmaus schreef:Bij gas los remt je auto op zijn motor en komt er dus kracht op de voorwielen. Die kracht kan je niet meer gebruiken om te sturen! Dus altijd koppeling in!Merijn schreef:Dat denk ik toch niet, Chris.Als je niet bekend bent met overstuur, is dat veel gevaarlijker! Onderstuur ik bijna altijd op te vangen door simpelweg te vertragen (gas los). Als je zoveel onderstuur hebt, dat je de berm toch ingaat, dan mag je blij zijn dat je geen overstuur hebt in die hoeveelheid.
Waar heb je die kracht voor nodig? Je hebt waarschijnlijk al teveel kracht gebruikt anders vlieg je toch niet uit de bocht! Als je remt of gas los komt er kracht op je voorwielen, en je hebt juist als je kracht nodig om de bocht door te komen. Dus koppeling in dan komt er geen kracht op de voorwielen. Onderstuur komt doordat je voorwielen gaan slippen en geen kracht meer op de wegkunnen overbrengen. Waarschijnlijk omdat je te hard hebt gereden. als je dan gaat remmen blokkeren je wielen helemaal dan ga je zeker. gas los in ook een vorm van remmen, je vertraagt immers.Hesselgouda schreef:eeeeh koppeling in? dan heb je toch totaal geen kracht meer op de (aangedreven) voorwielen, dan ga je toch naar de buitenkant vand e bocht...wat heeft die "kracht" met sturen te maken?Madmaus schreef:Bij gas los remt je auto op zijn motor en komt er dus kracht op de voorwielen. Die kracht kan je niet meer gebruiken om te sturen! Dus altijd koppeling in!Merijn schreef:Dat denk ik toch niet, Chris.Als je niet bekend bent met overstuur, is dat veel gevaarlijker! Onderstuur ik bijna altijd op te vangen door simpelweg te vertragen (gas los). Als je zoveel onderstuur hebt, dat je de berm toch ingaat, dan mag je blij zijn dat je geen overstuur hebt in die hoeveelheid.
Motorrijder Hilversum verongeluktHesselgouda schreef:lekker zeg, hoe is t met die kreuner afgelopen?Ben schreef:Damn, kom je net terug van 2 dagen feesten bij Masters of Darts komt er een motor met een noodgang voorbij zetten met 2 man erop terwijl jeje spullen uitlaad. Dacht bij me zelf nog heeft de bestuurder nou geen helm op? tegelijker tijd hoor ik een klap bij de volgende kruising (40 meter verder op) en alles muis stil. Denk fok snel er heen gerend en ja geen helm, op slag dood plas bloed in die korte tijd en die andere gast lag er nog naast te kreunen. Maar veel bewegen kon hij ook niet meer...
Damn zeg niet zo fraai.......als je de tijd eens terug kon draaien!!!!!Ben schreef:Motorrijder Hilversum verongeluktHesselgouda schreef:lekker zeg, hoe is t met die kreuner afgelopen?Ben schreef:Damn, kom je net terug van 2 dagen feesten bij Masters of Darts komt er een motor met een noodgang voorbij zetten met 2 man erop terwijl jeje spullen uitlaad. Dacht bij me zelf nog heeft de bestuurder nou geen helm op? tegelijker tijd hoor ik een klap bij de volgende kruising (40 meter verder op) en alles muis stil. Denk fok snel er heen gerend en ja geen helm, op slag dood plas bloed in die korte tijd en die andere gast lag er nog naast te kreunen. Maar veel bewegen kon hij ook niet meer...
HILVERSUM Een ongeval met een motor heeft donderdagnacht in Hilversum het leven gekost aan een 20-jarige man uit die plaats. De man reed over de Gijsbrecht van Amstelstraat toen hij de macht over het stuur verloor en in botsing kwam met een lichtmast. Een 21jarige man die achterop zat is met letsel aan zijn benen overgebracht naar het ziekenhuis. De politie zoekt getuigen van het dodelijke ongeluk.
11 februari 2005
De kreuner is ook overleden in het ziekenhuis. Staat er alleen niet bij staat ook niet bij dat hij geen helm droeg...
Erik Olijnsma schreef:Eigenlijk zou het forum gewoon een paar dagen per maand eruit moeten liggen, das best wel sociaal verantwoord,![]()
Want ik begin nu spontaan mijn kamer te opruimen, kleine kutklusjes op te lossen etc![]()
Ben daar ooit in de streek geweest toen ik nog toudrde met de Posse, was wel feest daar leuke lui, relaxed enzo!!Erik Olijnsma schreef:Ik ken het cafe niet direct, maar Langweer is wel een leuke streek daaro
klopt het dat het 19 februari is, zo ja. rij dan die zondags even richting leeuwarden (kleine meeting daaroREMCO-X schreef:Ik vraag dit omdat er een amsterdamse avond oa is in dat cafe,met oa Wolter Kroes.. was zeg maar een arrangement bestaande uit een entree kaartje voor de avond+ overnachten op Villapark langweer..ben erg benieuwd namenlijk
Wha ha ha de Appelhof das die zuip camping op Terschelling!!!Frits schreef:Weet je de naam van dat villapark toevallig? Als het iets is van Appelhof of zo. Dan hoop ik dat je van een amsterdamseavond houdt. Als ik de goeie voor me heb ligt het park er strak achter dus kan je naar huis kruipen...Ben er een aantal jaar geleden geweest in hartje zomer. en heb me toen behoorlijk verveeld. Maar goed, het kan veranderd zijn.