Ik zou nog even terugkoppelen over de stuurbekrachtiging:
Het is inderdaad een hydraulische pomp, dus puur multisnaar aangedreven. (eenmaal zuigslang, eenmaal persleiding, geen stekkertjes)
Ik heb de pomp nu eens goed bekeken, wat blijkt:
er is geprobeerd de pomp open te maken om hem te fixen oid.
Alleen hebben (ze) de pomp daarna niet meer dicht kunnen krijgen, en de ronde opsluitring gedeeltelijk in de zitting geperst, met wat kleine lasjes! gelockt, en vervolgens een stalen bintje ertussen/eroverheen geklemd, dit met het oog op uit elkaar vallen onderweg
Maar goed, pompje gedemonteerd, met wat moeite open kunnen krijgen was verkeerd in elkaar gezet, (lees dichtgeperst).
Het is een conventioneel rotorpompje met losse plaatjes, kan eigenlijk niet misgaan, zou je denken.
Pompje netjes in elkaar gezet, gemonteerd, en werkt weer.
Althans het lijkt mij dat de opbrengst (lees persdruk) niet hoog genoeg is, want nu werkt de stuurbekrachtiging wel/niet, wel/niet.
Ik heb iets gehoord over een overstortventiel en mogelijke vervuiling, deze is me niet opgevallen, zit blijkbaar inwendig...
Ik heb een nieuwe pomp besteld, ik hoop dat het probleem dan voorbij is..
(200 euro zelf doen

, 500 euro laten doen)
Misschien weet iemand iets meer over het probleem dat de stuurbekrachtiging af en toe goed werkt, maar ook af en toe niet
Is het vuil misschien, ik kan het systeem "schoonpompen" bv..
Tot later..
Thx, Ronjon