ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Ralf

er ligt een altijd rappe :p 1.2 in ja.. ik zou nooit meer een twingo kopen als ik de keuze had gehad, niet dat ik er nu niet blij mee ben ofzo maar hij mist echt de x-factor en natuurlijk vermogen...
dus ik zou ckers voor een clio gaan..
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Ralf

Ron(nie) schreef:Ja? Waarom zou ik volgens jou voor een Clio moeten gaan?? Ik hoor wel dat dat veel degelijker is en comfortabeler enzo.
veel meer solide idd.. als ik heel hard door de bocht ga heb ik altijd het idee dat iets afbreekt :D niet dat dat zou gebeuren, maar dat lijkt gewoon zo..
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Dat vind ik ook 1 van de minpunten, het vermogen, het komt best mee in het verkeer, maar moet je eens een keer ff rap inhalen dan gaat dat dus met moeite, ook vind ik de zithouding niet optimaal, daarin tegen vind ik het uiterlijk van een Twingo wel weer erg leuk, vooral het verbouwen in Duitse stijl :D
Ralf

dan maar 1.6 16klappert er in.. (ja 5tubro kan ook maar das heeel veeel centjes)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ralf schreef:dan maar 1.6 16klappert er in.. (ja 5tubro kan ook maar das heeel veeel centjes)
idd dat zal leuk lopen jah. :worship:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ron(nie) schreef:Ja? Waarom zou ik volgens jou voor een Clio moeten gaan?? Ik hoor wel dat dat veel degelijker is en comfortabeler enzo.
clio is nix mis mee rij er zelf ook 1 :D 1.2 16 klapper rijdt hard zat ennuh ff inhalen geen probleem ff gas bij en hij gaat :D
Rontwingo

Het vermogen is ook de grote reden dat ik mijn twingo heb weggedaan.

Mijn broer rijdt in een clio 1.4. Rijdt erg lekker, maar PERSOONLIJK vindt ik het geen mooie wagen.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

De Clio 2 fase 1 geen mooie wagen Ron?? Was da nou, is toch leuke wagen dacht ik zo :)
-jacco-
Über-Spammer

@ Ron: Heb jij dan een fiets die sneller is, als je Twingo was ;)

@ Ron(nie): Hoe klinken je speakers? ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ron(nie) schreef:De Clio 2 fase 1 geen mooie wagen Ron?? Was da nou, is toch leuke wagen dacht ik zo :)
vindt de clioII fase 1 ook nie mooi vindt de koplampen en hoe zo het smoeltje is gemaakt niet mooi de fase II daar in tegen wel :wink: :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Speakertjes klinken weer leuk,natuurlijk niet te vergelijken met de bekende merken, maar voorlopig ff voldoende, tnx 2 Royalty (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Ron(nie) schreef:Speakertjes klinken weer leuk,natuurlijk niet te vergelijken met de bekende merken, maar voorlopig ff voldoende, tnx 2 Royalty (Y)
Key dan, Tis al gauw beter als standaard he ;) :lol:
Monica

Er is me afgeraden om in Duitsland Benzin te tanken vanwege het octaangehalte.
Maar is het dan wel mogelijk om met de Twingo daar Super te tanken??? En zo ja, moet ik dan Super bleifrei hebben, of wat voor variant?
Monica

Vond net een stukje dat denk ik al het antwoord op mijn vraag heeft.

Benzine/Diesel:
De navolgende soorten loodvrije benzine kunt u tanken in Duitsland: Normaal (91 octaan), Super (95 octaan), Super Plus (98) octaan en Diesel. Wie voor een scherpe prijs wilt tanken, klikt hier.

Dus ik moet dan Super tanken.
Maar mag ik er dan ook Super Plus (98) ingooien; voor betere resultaten?
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Is het in Duitsland dan veel goedkoper dan hier??
Monica

Ja 8)
Rontwingo

Jacco Twingi schreef:@ Ron: Heb jij dan een fiets die sneller is, als je Twingo was ;)
hahaha idd...maar een fiets kan je niet vergelijken met een auto ;) zit geen motor op (behalve de spartamet :p )

Mijn autotje komt er wel hoor :smoke: en daar heb ik grootse plannen mee
twingoboy20

Hoi allemaal.

Inderdaad je kan beter een clio rijden maarals je vermogen wilt moet je een evo kopen.
Ik heb nu een twingo en ik ben achter een lancer evo 6 aaan voor 4000 euro met een 2 ltr 16 klepper turbo motor.
Alleen ik zit te twijfelen.
Die twingo is qwa vorm leuker en goedkoper haha.

Ach ja ik zie wel.

Voorloopig blijf ik twingo rijden.

Groetjes twingoboy
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben zelf niet zo'n snelheidsfreak, vind het natuurlijk wel leuk om lekker door te rijden ofzo, maar zou niet perse een 2.0 16V oid moeten, ik hoor nl ook best wel goede dingen over een 1.2 16V in een Clio of een 1.6je, zal ook best leuk rijden denk ik en idd de vorm van een Twingo is leuk, je kan ze leuk verbouwen, alleen vind ik de zithouding niet echt helemaal op en top (N)

Dat zijn voor mij toch de 2 punten waarom ik niet meer voor een Twingo zou gaan, optie zou een 1.2 16V Twingootje zijn. :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer

twingoboy20 schreef: Ik heb nu een twingo en ik ben achter een lancer evo 6 aaan voor 4000 euro met een 2 ltr 16 klepper turbo motor.
lancer evo 6 voor 4000 euro, mist er niet een 0??
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Of bedoel je alleen het motor blok, voor in je twingo? :lol:
-jacco-
Über-Spammer

Rontwingo schreef:
Jacco Twingi schreef:@ Ron: Heb jij dan een fiets die sneller is, als je Twingo was ;)
hahaha idd...maar een fiets kan je niet vergelijken met een auto ;) zit geen motor op (behalve de spartamet :p )

Mijn autotje komt er wel hoor :smoke: en daar heb ik grootse plannen mee
Al iets op het oog dan? ;)
-jacco-
Über-Spammer

Om ook maar even op het Twingo/Clio verhaal in te haken:
Ik ben wel een snelheidsfreak, maar het kreng gaat gewoon niet harder :lol:
Zolang ik mn school niet afheb, blijf ik dit beessie gewoon rijden, met dit blok erin...
Kost weinig, weinig tot geen problemen :D (Y)

Als ik klaar ben met school...
Weet ik nog niet...
Plannen heb ik nu wel... Maar of alles doorgaat is nog maar afwachten :D

Er staat ook nog een keer een Blue Sport op me te wachten :D :D :D
Mike (spitsoor)
Contacteer:

gaat tog hard zat :wink: bij de mijne vink iig wel :D veel harder hoeft voormij nie tegaan ander weet ik het wel :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

spitsoor schreef:gaat tog hard zat :wink: bij de mijne vink iig wel :D veel harder hoeft voormij nie tegaan ander weet ik het wel :lol:
Maar jij hebt een 1.2 16V toch?

Is dat hetzelfde blok wat in een Twingo 1.2 16V ligt?? Of zitten er wel verschillen in??
Mike (spitsoor)
Contacteer:

nope is het zelfde blok :D alleen vindt 190 op de teller wel hard zat voor een 1.2 :wink: :D
Rontwingo

Jacco Twingi schreef:
Ja nog steeds een saxo vts/vtr...maar de financieen moeten het eerst toelaten :s

Maar zodra ik er 1 heb zal ik gelijk een foto plaatsen :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Rontwingo schreef:
Jacco Twingi schreef:
Ja nog steeds een saxo vts/vtr...maar de financieen moeten het eerst toelaten :s

Maar zodra ik er 1 heb zal ik gelijk een foto plaatsen :)
Ik vind ze ook steeds vetter worden, vooral het nieuwere type met de rondere koplamp :worship:
TwingoPurpleMonster

Gabri schreef:
twingoboy20 schreef: Ik heb nu een twingo en ik ben achter een lancer evo 6 aaan voor 4000 euro met een 2 ltr 16 klepper turbo motor.
Ja idd als jij mij een Evo kan aanwijzen voor 4000 euro.. Evo I misschien wel maar Evo 6 voor 4000... Zelfde als een Skyline (beter als evo trouwens) voor 7 of 8000
Rontwingo

TwingoPurpleMonster schreef:
Gabri schreef:
Ja idd als jij mij een Evo kan aanwijzen voor 4000 euro.. Evo I misschien wel maar Evo 6 voor 4000... Zelfde als een Skyline (beter als evo trouwens) voor 7 of 8000
Doe mij er dan ook maar 1 :wink:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

weet je wat, doe mij er dan maar 2 :lol:

1 voor mij en 1 voor mijn vrouwke :D
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Mij ma heeft wat elektronische probs bij der twingo klinkt het volgende bekend bij iemand? Een maandje geleden was der twingo al eens stil gevallen ze had staan w88 voor een veer pont en de auto was helemaal dood gaf geen kick meer. De anwb erbij geweest heeft ff de accu poolen los gehaald en gereinigt en verrek de twingo deed het weer tot gisteren middag auto weer totaal dood dit x is de renault route service gekomen die heeft der ff aangesleept en hij liep weer. Bij de garage aan gekomen was de conclusie dat de accu zen beste tijd gehad heeft en er een nieuwe in moest. Zo gezegt zo gedaan. Nu vallen 1 voor 1 de controle lampje uit de achterruit verwarming doet het niet meer net zoals die van het stadslicht. Die van dimlicht daar in tegen doet het wanneer die er zin in heeft. Klinktdit iemand bekent in zen oren en zo ja wat kan het zijn? Het gaat om een twingo helios uit 2002
Stefan T-SPORT
Contacteer:

spitsoor schreef:Mij ma heeft wat elektronische probs bij der twingo klinkt het volgende bekend bij iemand? Een maandje geleden was der twingo al eens stil gevallen ze had staan w88 voor een veer pont en de auto was helemaal dood gaf geen kick meer. De anwb erbij geweest heeft ff de accu poolen los gehaald en gereinigt en verrek de twingo deed het weer tot gisteren middag auto weer totaal dood dit x is de renault route service gekomen die heeft der ff aangesleept en hij liep weer. Bij de garage aan gekomen was de conclusie dat de accu zen beste tijd gehad heeft en er een nieuwe in moest. Zo gezegt zo gedaan. Nu vallen 1 voor 1 de controle lampje uit de achterruit verwarming doet het niet meer net zoals die van het stadslicht. Die van dimlicht daar in tegen doet het wanneer die er zin in heeft. Klinktdit iemand bekent in zen oren en zo ja wat kan het zijn? Het gaat om een twingo helios uit 2002
Ergens sluiting in de bedrading? Of zeg ik nu iets heel stoms?!
* Stefan T-SPORT *
Mike (spitsoor)
Contacteer:

zou het nie weten of het stom is :wink: :D zou kunne
antoine
Car: Renault Clio III RS

Dynamo kaput?
Gesloten