Erik dLC schreef:Nu polijst ik op mijn werk dagelijks dingen.. nu bijv daklijsten van een Austin Healey gepolijst... als je goed polijst is het verschil met verchromen nagenoeg niet te zien... ik schuur oppervlak altijd eerst machinaal op met korrel 240... daarna 320.. blijven schuren tot alle krassen eruit zijn.. na de 320 ga ik over op waterproof 1000 en daarna waterproof 2000... na de 2000 is het werkstuk klaar voor polijsten.. tip: doe net voor het polijsten ff 2000 waterproof schuren met wat commandant 4 en vervolgens met scotchbrite van 3m... in principe is je werkstuk dan al een heel stuk gepolijst terwijl je dan nog met polijsten moet beginnen. perfect eindresultaat gegarandeerd Polijsten doe ik trouwens ook gewoon met commandant 4 en een polijstschijf. mocht het aluminium wat dof blijven na het polijsten is waarschijnlijk het aluminium poreus waardoor de polijstpasta (of commandant) in de minuscule gaatjes blijft zitten en zwart uitslaat van het aluminium. om te beschermen werkt blanke lak op zich prima.. gaat idd wel IETS ten kostte van de glans maar dat is maar weinig met een goeie en sterke blanke lak. Suc6
Ik gebruik commandant 4 vooral op aluminium... vind het een stuk makkelijker werken als die pasta's en het resultaat is bijna niet van crhroom te onderscheiden krasloos en bling bling maar ik geef toe dat er vast wel fijnere stoffen nog zijn
Ik heb eerder me carterdeksel van me scoot ook gepolijst.....alles met de hand gedaan (5 uur lopen schuren met waterproof super fijn) het zijn geen velgen maar tog:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YAAdA4wc ... 2592989919[/img]
Ik had ook problemen met het onderhoud en heb daardoor het zaakje ook nog eens opnieuw moeten polijsten. Wat betreft blanke lak heb ik zeer slechte ervaring mee.....zelfs met die van de Motip. Het werd gewoon knetter dof Ik denk toch dat het beste onderhoud gewoon is elke week weer goed schoon poetsen. Ik gebruikte trouwens ook autowas dit werkte in mijn geval wel erg goed!
Aan diegene wie ik hem verkocht heb gebruikte Belgom Alu of zoiets dergelijks....maar dat vond ik ook niet echt een succes!
Ik had ook problemen met het onderhoud en heb daardoor het zaakje ook nog eens opnieuw moeten polijsten. Wat betreft blanke lak heb ik zeer slechte ervaring mee.....zelfs met die van de Motip. Het werd gewoon knetter dof sml_frown.gif Ik denk toch dat het beste onderhoud gewoon is elke week weer goed schoon poetsen. Ik gebruikte trouwens ook autowas dit werkte in mijn geval wel erg goed!
Aan diegene wie ik hem verkocht heb gebruikte Belgom Alu of zoiets dergelijks....maar dat vond ik ook niet echt een succes!
Op zich wel logisch dat ie dof werd van de blanke lak van Motip... Motip is nou niet echt een lak van je van het.. als je het inspuit met Zapon lak blank verliest ie absoluut geen glans.. (kost wel wat, maar dan heb je ook wat) Onzichtbaar bij spuiten en onzichtbaar als het droog is Wat betreft die Belgom... Ik heb het laatst ook maar eens aangeschaft om het eens te testen.. Ik moet zeggen, ik vind het perfect werken glimt als een jekko