Geert van RCB had mij aangeraden mijn probleem hier te posten, want onze ideeën geraken stilaan op

Ik heb dus een R5 GTX 1700cc van eind '87 met een 123.000 km op
Paar weken na de aankoop waren er al problemen met de carburator (ja het is een gtx:p). Ik kreeg em bijna niet gestart. Ben ik ff mee naar de garage geweest. Daar hebben ze gezegd, carbu reviseren. Mja dat was nogal duur dus hebben ze em rijker ingesteld (ik dacht meer lucht). Dan heb ik samen met Geert ernaar aan't kijken geweest. het buisje dat de benzinedampen uit de carbu en de motor naar de luchtfilter moest leiden was kapot... veel probs mee gehad en 3 weken moeten wachten voor een renault vervanginsstuk.
ondertussen hem nog een paar keer opengehad (probs choke enzo) en gezien dat blijkbaar heel mijn carburator los zat. Er lag gewoon een schroef op de carburator, die normaal de carburator moet bijeen houden..
enfin, alles terug op zijn plaats, zelfs schroefdraad er terug ingezet. blijkbaar kwam ook het draadje waar de benzine van komt los... ook vastgezet ....
alles was ok, hij werkte terug redelijk naar behoren, startte ok...
maar vorige donderdag moest ik plots hard remmen om een zijstraat in te rijden (niet gevaarlijk gedaan, geen achterligger), moest nog iets gaan halen, en ineens viel die motor stil. (hij stond wel nogal warm denk ik, want ik had een tijdje stationair gestaan)
Ik kreeg em niet meer opgestart en heb daar zo'n 10 min gestaan. uiteindelijk em in gang gekregen.
sindsdien moet ik 10 minuten proberen mijn auto te starten
Als ik em start, werkt hij, en gaan mijn toeren omhoog, maar dan vallen ze terug naar beneden en valt ie stil.
als ik bijvoorbeeld start met gas te geven en ik blijf gas geven, valt hij ook stil.
ik moet dus 10 minuten stoten benzine (98 ron) geven om mijn auto op te warmen en dan valt hij niet meer stil.
ik heb ook gemerkt dat als hij te warm staat, hij naar de 1500 - 2000 rpm stationair gaat.
is er iemand die evt weet hoe ik het kan oplossen?
mijn auto is totaal onbetrouwbaar op dit moment en ik gebruik em voor woon-werkverkeer.
tnx...
voor ik em kocht is de benzinepomp wel vervangen, niet origneel onderdeel.